Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@04:11:15 GMT

راه ابریشم، پیوند همدان با جهان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۴۰۸

راه ابریشم، پیوند همدان با جهان

همایش راه ابریشم با حضور نمایندگان ۱۴ کشور مسیر جاده ابریشم، از یکم تا هفتم مهرماه امسال در شهر همدان برگزار می شود. قدسیه عظیمی همدان / خبرنگار ایران همایش راه ابریشم

محمود رضا عراقی، معاون استاندار همدان، در این خصوص با اشاره به اینکه باید از فرصت نشست ها و همایش های کشوری و جهانی برای شناساندن قابلیت های همدان در جهان استفاده شود، بیان کرد: از ویژگی های مهم این همایش، پنل های تخصصی آن است که باید بتوانیم از این طریق ارتباطات لازم و مفید را فراهم کنیم تا محتوای خوبی از ظرفیت های مهم همدان ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقی با بیان اینکه باید با برنامه ریزی، ذهنیت های لازم برای آشنایی کارشناسان ثبت آثار با آثار متعدد همدان برای ثبت را فراهم کنیم، افزود:  نمایندگان کشور های مسیر جاده ابریشم در این همایش حضور خواهند داشت که باید بتوانیم از این فرصت پیش آمده برای معرفی و شناساندن بهتر همدان بهره لازم را ببریم.

عباس صوفی، شهردار همدان نیز با بیان اینکه باید از هر فرصتی برای معرفی ظرفیت های این شهر استفاده کنیم، گفت: نشست جهانی کشورهای جهانی راه ابریشم می تواند معرف گردشگری باشد چرا که مهمترین کشورهای عضو راه ابریشم در این همایش حضور پیدا می کنند.

صوفی با اشاره به استفاده از فرصت ها و ارتباطات برقرار شده در همایش برای شناساندن همدان به جهان، تاکید کرد: ثبت آثار همدان در اولویت برنامه های ارائه شده در این همایش خواهد بود.

علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان هم در این باره اظهارداشت: نگرش میراث فرهنگی در تعریف گردشگری غرب کشور، از مهم ترین دستاوردهایی بود که با ایجاد محور گردشگری غرب کشور و ظرفیت های استان های غربی با برنامه ها و همایش های برگزار شده گذشته، این مهم را رقم زد.

مالمیر با اشاره به آمار گردشگران نوروز در سال گذشته و کسب رتبه دوم استان همدان در این خصوص در کشور، افزود: امسال در کنار بارش ها، در پنج ماه گذشته ۳۰ درصد رشد اسکان و بازدید از موزه ها داشتیم که نوید بخش حرکت رو به رشد گردشگری این استان است.

کامران گردان٬ رئیس شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه توسعه این شهر با توجه به برنامه های گذشته در گردشگری است و توسعه آن به گردشگری داخلی و خارجی پیوند مستقیم دارد، تاکید کرد: باید بتوانیم همایش خوب و اثرگذاری داشته باشیم  و با استفاده از کانال یونسکو در ثبت جهانی و شهر دوستدار استفاده لازم را ببریم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد صبح امروز در همایش دانش سنتی محیط زیست اظهار کرد: اولین همایش دانش سنتی محیط زیست ثمره‌ای برای استان چهارمحال و بختیاری و کشور است.

وی با اشاره به اینکه تعاملات خوبی با سازمان محیط زیست شده است تصریح کرد: تعاملاتی در سطح این دانشگاه با محیط زیست برای برپایی این همایش صورت گرفت.

پیرعلی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد خوبی در سطح دانشگاه شهرکرد فعال است که در رابطه با حفظ محیط زیست نقش مهمی را ایفا می‌کنند، یکی از اقدامات شایسته آن‌ها پاکسازی طبیعت است.

رئیس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه طرح‌های پژوهشی کلان در حوزه محیط زیست چهارمحال و بختیاری ارائه شده است گفت: برپایی این همایش نتیجه مذاکرات تعاملاتی است که تا کنون اتفاق افتاده است.

پیرعلی عنوان کرد: با ارائه طرح‌های پژوهشی امید است که بتوانیم کمک مؤثری در موزه‌های طبیعی در سطح کشور داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است و نباید به سمت صنعتی پیش رود، تلاش کنیم تا فرهنگ بکر محیط زیست و طبیعت برای استان باقی بماند.

پیرعلی در پایان خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی این همایش باید فعال شود تا بتوانیم از نتایج آن استفاده لازم را ببریم.

کد خبر 6079850

دیگر خبرها

  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • فدراسیون کاراته سال پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • فدراسیون کاراته سال بسیار پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • چهارمحال و بختیاری باید استان گردشگری و نه صنعتی باشد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • چهارمحال و بختیاری یک استان گردشگری است
  • ساختمان‌های تاریخی اداره نوغانداری تربت‌حیدریه ثبت ملی شد