Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از دیفنس وان، اخراج ناگهانی جان بولتون به این معنی است که ترامپ می‌خواهد یک رویه جدید در سیاست خارجی خود بنا کند. او می‌خواهد جنگ  و حداکثر فشار را پایان دهد و به دنبال صلح و دیپلماسی است. او می‌خواهد با رهبر کره شمالی و رهبران ایران و طالبان دیدار و گفت‌وگو و توافق کند. حتی می‌خواهد اختلاف با روسیه را نیز پایان دهد و با رئیس‌جمهور روسیه در زمینه کنترل تسلیحات هسته‌ای دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثریت در کاخ سفید این رویکرد جدید را می‌پذیرند اما جان بولتون کسی بود که مخالف این طرح بود و مخالف چنین دیدارهایی بود.

ماه‌هاست که اختلاف میان ترامپ و بولتون وجود داشته است. اما مخالفت بولتون با دیدار میان ترامپ و روحانی عامل برکناری بولتون شد. حال خروج جان بولتون از کاخ سفید به معنای آغاز فصل جدیدی در سیاست خارجی ترامپ است.

ترامپ در حال ورود به یک رویه جدید است. با نزدیک شدن به انتخابات ۲۰۲۰، وی امیدوار است بتواند از سیاستمدار نظامی‌گرا و جنگ‌طلب به سیاستمداری معامله‌گر و اهل توافق تبدیل شود. از سوی دیگر اکنون زمانی طلایی برای رقبای آمریکاست تا بتوانند از آمریکا امتیازات مورد نظر خود را بگیرند. چرا که رقبای آمریکا می‌دانند که ترامپ به مذاکرات نیاز دارد تا شکست نخورد و آنها می‌توانند از موقعیت استفاده نموده و امتیازاتی از واشنگتن کسب نمایند.

اکنون مهم‌ترین چالش برای ترامپ انتخاب جایگزین بولتون است. وی ممکن است «ریچارد گرنل» سفیر ایالات متحده در آلمان را به عنوان مشاور امنیت ملی انتخاب کند. اما گرنل ممکن است نتواند در مسیر دیپلماسی کمک‌کننده باشد. «داگلاس مک گرگور» ممکن است انتخاب بعدی ترامپ باشد. مک گرگور همواره با اظهارات ترامپ موافق بوده و نظرات رئیس‌جمهور درباره سوریه و روسیه را تأیید می‌کند.

«برایان هوک » نماینده ایالات متحده آمریکا در مورد ایران نیز گزینه مطرح دیگری است که عقایدی نزدیک به عقاید پومپئو دارد. وی گزینه‌ای است که مورد استقبال جمهوری‌خواهان قرار گرفته گرچه برخی نگران این موضوع هستند که تمرکز وی بر موضوعات ایران و خاورمیانه باعث توجه کم آمریکا به اروپا و قسمت‌های دیگر آسیا شود.

اما اکنون فصل جدید ترامپ و رویکرد او به دیپلماسی می‌تواند خیال همه را بابت عدم وقوع جنگ آسوده کند اما ترامپ قابل پیش‌بینی نیست و تمرکز بیش از حد او به مذاکره هم می‌تواند برای او بحران‌هایی ایجاد کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران آمریکا جان بولتون برجام ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • نشریه بریتانیایی: اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست
  • کاخ‌ســــفید مأمن رادیکالیسم ویرانگر
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»