Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@02:08:41 GMT

سهم مدیریتی زنان در قزوین افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۴۹۲

سهم مدیریتی زنان در قزوین افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛دکتر یاری رییس سازمان برنامه و بودجه استان قزوین روز یکشنبه در همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: ۲۲ درصد مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین از زنان و ۷۸ درصد از مردان هستند که سهم مدیریتی بانوان در سال‌های اخیر با تاکید دولت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل یاری ادامه داد:از حیث سنی بیش از ۸۰ درصد مدیران استان دارای رده سنی ۳۵ تا ۴۰ سال هستند و ظرفیت‌های لازم برای آموزش آنها فراهم شده است.

وی گفت: در ۸۲ دستگاه اجرایی استان قزوین ۳۲ هزار و ۵۳۰ کارمند فعالیت می‌کنند که ۱۴ هزار و ۲۴۳ نفر آنها معلم و هزار و ۵۶۷ نفر مدیر هستند.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان اضافه کرد:از مجموعه مدیران در دستگاه‌های اجرایی استان ۶۸ درصد استخدام رسمی و ۱۴ درصد پیمانی بوده و از حیث مدرک تحصیلی نیز ۵۴ درصد دارای لیسانس، ۱۴ درصد فوق لیسانس و سه درصد دارای دکتری هستند.

این مسئول افزود:از مجموعه مدیران استان ۴۳ درصد در ستاد استان و ۳۸ درصد در شهرستان‌ها حضور دارند و از نظر جنیست نیز ۴۵ درصد نیروهای استان از زنان و ۵۵ درصد را مردان تشکیل می دهند.

وی گفت: در حوزه آموزش بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفرساعت دوره‌های مدیریتی شغلی و عمومی در استان برگزار شده و سامانه آموزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان نیز طراحی و اجرا گردید.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان ادامه داد:سال گذشته ۳۱۹ انتصاب در استان صورت گرفته است که ۴۶ درصد منصوب شدگان، پست کارشناسی ارشد و ۴۴ درصد پست کارشناسی داشته اند.

یاری اضافه کرد: ۹۸ درصد مدیران منصوب شده در سال گذشته از خود دستگاه‌های اجرایی استان بوده اند که نشان می‌دهد در انتصاب‌ها به شایسته سالاری توجه شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ تنها ۳۷ درصد منصوب شدگان نسبت به اخذ گواهینامه شایستگی‌های عمومی از کانون‌های ارزیابی اقدام کرده‌اند و تنها ۲۰ درصد دستگاه‌های استان شایستگی‌های اختصاصی را برای انتصاب نیروها به مشاغل مدیریت حرفه ای تدوین نموده اند.

یاری ادامه داد: اگر مدیران فرایندهای کانون های ارزیابی را به درستی طی نکرده باشند آموزش پذیر نخواهند بود بنابراین از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در انتصاب‌ها حداقل شرایط لازم را رعایت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین دولت زنان سازمان برنامه و بودجه مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور یک اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با دادستان کل کشور اظهار کرد: شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل‌مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

وی قوه قضائیه را اصل، پایه و ریشه در رابطه با اعتدال و اعتلای جامعه ذکر کرد و افزود: اگر دستگاه قضا در کشور خوب عمل کند یک جامعه هدفمند، قانون‌مدار و به هنجار شکل خواهد گرفت.

امام جمعه یزد بیان کرد: آموزش حقوق عمومی و موازین شهروندی توسط دستگاه قضائی به آحاد جامعه را ضروری دانست و گفت: آموزش سبک زندگی، بایدها و نبایدهای حقوقی و موازین حقوق شهروندی به آحاد جامعه، از چالش‌های دستگاه قضائی کاسته و بر آرامش اجتماعی می‌افزاید.

ناصری انحصار به پشت میز نشینی یک مقام قضائی و رسیدگی صِرف به پرونده را به نقد گرفت و گفت: امروز باید یک مقام قضائی در بطن جامعه و در بین مردم باشد و اگر بی قانونی و انحرافی را دید، منشأ و علل شکل‌گیری مشکلات را دریابد و وارد عمل شود.

کد خبر 747704

دیگر خبرها

  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند