Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@07:19:28 GMT

موافقت طالبان با فعالیت مجدد صلیب سرخ در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۵۱۱

موافقت طالبان با فعالیت مجدد صلیب سرخ در افغانستان

جنبش طالبان افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد، ممنوعیت فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را در این کشور لغو کرده و امنیت را برای کارمندان این سازمان برای انجام فعالیتهایشان در مناطق تحت کنترل این شبه‌نظامیان تامین می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری رویترز، ماه آوریل گذشته رهبران شبه‌نظامیان طالبان فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی را در افغانستان ممنوع اعلام کرده و علت این اعمال ممنوعیت را انجام فعالیت‌های "مشکوک" از سوی این سازمان‌ها به هنگام عملیات‌های واکسیناسیون و عدم پایبندی آن‌ها به ماموریت‌هایی که از قبل اعلام کرده بودند، خواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت، این جنبش "تضمین‌های امنیتی قبلی را برای فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان مجددا اعمال کرده و از همه نیروهایش درخواست می‌کند راه را برای فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این کشور هموار کرده و به امنیت کارمندان و تجهیزات این کمیته اهمیت بدهند".

با این حال طالبان در این بیانیه صحبتی از برداشتن ممنوعیت فعالیت سازمان بهداشت جهانی در افغانستان نکرد.

سازمان بهداشت جهانی مجری برنامه واکسیناسیون در افغانستان، از معدود کشور‌های جهان که همچنان موارد ابتلا به بیماری فلج اطفال در آن وجود دارد، بوده است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز برای بیش از ۳۰ سال در افغانستان به ارائه حمایت‌های پزشکی پرداخته است.

گروه‌های امدادرسان فعال در افغانستان معمولا تاکید دارند که در این کشور موضع بی‌طرف دارند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز از بابت حفظ سفت‌وسخت موضع بی‌طرفی‌اش در درگیری‌های افغانستان شهرت داشته است.

این سازمان در مناطق تحت کنترل طالبان با دریافت تضمین‌های امنیتی از سوی این جنبش فعالیت داشته و معمولا بعد از وقوع درگیری بین این شبه‌نظامیان و ارتش افغانستان به جمع‌آوری اجساد متعلق به هر دو طرف درگیری کمک می‌کرد. در حال حاضر برآورد می‌شود که طالبان کنترل بیش از نیمی از ۴۱۰ منطقه افغانستان را در دست خود دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: طالبان افغانستان صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند

منابع خبری اعلام کردند عبدالغفار بحر به‌جای مغفورالله شهاب به عنوان سفیر طالبان در تاشکند تعیین شده است.

این منابع با اعلام این موضوع افزودند سفیر جدید اهل قندهار است و اخیراً نیز به عنوان مدیر تحقیقات و مطالعات در دادگاه عالی طالبان خدمت کرده است.

مختار سعیدوف وزیر خارجه ازبکستان اواخر اسفندماه سال گذشته در دیدار با عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان از آمادگی تاشکند برای پذیرفتن سفیر رسمی افغانستان در آینده نزدیک خبر داده بود.

اواسط بهمن ماه «مغفورالله شهاب» فرزند «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن طالبان مسئولیت سفارت افغانستان در ازبکستان را به‌عهده گرفته بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ» در کابل، سعیدوف اظهار داشت تاشکند در راستای تلاش برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان تصمیم به این اقدام گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان
  • برای تعامل جهان با طالبان در تلاش می‌کنیم
  • طالبان خواستار تجهیز بیمارستان‌های افغانستان توسط کمیته صلیب سرخ شد
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند
  • نقض حقوق زنان در افغانستان نادرست و بی‌اساس است
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • برخی مسائل باید از موضوع به رسمیت شناسی طالبان تفکیک شود