Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@15:51:02 GMT

مسكوت ماندن بیمه فعالان قرآنی به دلیل عدم اعتبار

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۵۳۲

مسكوت ماندن بیمه فعالان قرآنی به دلیل عدم اعتبار

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به این نكته كه درخواست بسیاری از فعالان قرآنی، بیمه است، گفت: متأسفانه در سال جاری به دلیل عدم اعتبار هیچ خبری برای بیمه فعالان قرآنی نیست.
وی با بیان اینكه در سال گذشته قریب 60 نفر به لیست بیمه فعالان قرآنی در فارس افزوده شدند، افزود: امسال به دلیل اینكه در وزارتخانه اعتباری برای بیمه فعالان قرآنی نیست، هیچ فردی به این لیست اضافه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نداف در عین حال این نكته را یادآور شد: البته ممكن است در لیست بیمه فعالان قرآنی سهمیه برخی از سال‌های قبل حذف شده باشد، و برخی افراد جایگزین آنان شده باشند.
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس ادامه داد: طبق بخشنامه‌ای كه اعلام شده است، اگر كسی حق بیمه خود را پرداخت نكرده باشد، دیگر امكان وصل شدن مجدد بیمه آن وجود ندارد.
وی یادآور شد: بیمه فعالان قرآنی كه سابقه تقریباً 8 سال دارد، از طریق صندوق بیمه هنرمندان انجام می‌شد كه فعالان قرآنی باید درصدی از حق بیمه خود پرداخت كرده و بخش عمده‌ای از آن نیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شد.
نداف با یادآوری اینكه بیش از 300 نفر از فعالان قرآنی استان بیمه هستند، ابراز امیدواری كرد كه با تخصیص اعتبار بتوان سایر فعالان قرآنی متقاضی را بیمه كرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني بيمه فعالان قرآني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • برگزاری مراسم سه شنبه های شهدایی و تجلیل از فعالان قرآنی در ایلام
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی