Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:26:14 GMT

دستگاه تصفیه هوای خودروهای خودران

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۵۵۶

دستگاه تصفیه هوای خودروهای خودران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، این دستگاه تصفیه هوا توسط شرکتی چینی به نام یانفنگ تولید شده و به راحتی قابل نصب بر روی سقف خودروهای خودران است.

خود این دستگاه دارای رابط کاربری لمسی برای اعمال تنظیمات مدنظر کاربران است. دستگاه یادشده که ولنس پاد نام دارد همراه با یک اپلیکیشن تلفن همراه عرضه می شود که کنترل آن را ساده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت سازنده می گوید این سیستم تصفیه هوا با طیف گسترده ای از خودروها سازگاری دارد و می توان آن را بر روی خودروهای غیرخودران نیز نصب کرد.

دستگاه یادشده از یک سیستم ضدعفونی کننده هوای ماوراء بنفش برای از بین بردن ۹۹.۹ درصد آلودگی های داخل خودرو استفاده می کند. بهره مندی از یک فناوری هوشمند برای توزیع عطر و خوشبو کردن هوا مزیت دیگر این سیستم است.

گفتنی است که چهار کارتریج با رایحه های مختلف در درون این خودرو نصب شده که عطر و بوی آنها توسط کاربران و به دلخواه آنها قابل انتخاب است. استفاده از نوعی پلیمر در این دستگاه باعث می شود پخش رایحه های ضدعفونی کننده از طریق جریان هوای طبیعی در درون خود خودرو صورت بگیرد تا از ایجاد هرگونه حساسیت یا ناراحتی برای سرنشینان خودرو جلوگیری شود. زمان عرضه و هزینه استفاده از این محصول هنوز اعلام نشده است.

کد خبر 4718521

منبع: مهر

کلیدواژه: تصفیه خانه خودروی خودران چین اپلیکیشن موبایل نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی تحقیقات علمی موبایل گوگل شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات هوش مصنوعی سازمان فضایی ایران ماهواره بیوتکنولوژی زیست فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مک رومرز، مارک گرومن خبرنگار بلومبرگ در گزارشی نوشته مدل زبانی بزرگ اپل زیربنای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد آینده است. به نظر می رسد همه نشانه‌ها حاکی از آن است که این سیستم به طور کامل روی دستگاه اجرا می شود و مانند سرویس های مشابه فعلی به ابر رایانشی متکی نیست.

از آنجا که ابزارهای هوش مصنوعی اپل روی دستگاه اجرا می شوند، احتمالا در برخی موارد نسبت به نسخه های مبتنی بر ابر قابلیت های محدود تری داشته باشد. اما گرومن معتقد است این شرکت می تواند با دریافت مجوز فناوری از گوگل و دیگر تهیه کنندگان سرویس های هوش مصنوعی شکاف های موجود را پر کند.

ماه گذشته گرومن اعلام کرد اپل مشغول مذاکره با گوگل است تا موتور هوش مصنوعی جمینی را در iOS18 در آیفون یکپارچه کند. مزیت های اصلی پردازش روی دستگاه نیز پاسخ دهی سریع تر و حفظ حریم خصوصی در مقایسه با سیستم های مبتنی بر ابر است.

به نظر می رسد استراتژی بازاریابی اپل برای فناوری هوش مصنوعی آن براساس میزان کارآمدی آن در زندگی روزمره کاربران و نه قدرت سیستم، بنا شده است. پیش بینی می شود استراتژی هوش مصنوعی وسیع تر اپل همراه آپدیت های نرم افزاری قابل توجه در مراسمWWDC در ماه ژوئن آشکار شود.

کد خبر 6085322 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • شستشوی ۷ مخزن با ظرفیت ۵۲ هزارو ۶۰۰ مترمکعب در ارومیه
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • مردم از اتومبیل‌های خودران می‌ترسند؛ آیا صنعت می‌تواند آن را تغییر دهد؟
  • خودروهای داخلی واقعا چقدر ایمن هستند؟