Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی روز یکشنبه در خصوص این موضوع  گفت: در حالی که یک پنجم کسری مخازن آب کشور در این استان رخ داد تداوم فشار مضاعف به منابع آب زیرزمینی پذیرفتنی نیست زیرا منجر به حادتر شدن شرایط می شود.

سید ابراهیم علوی همچنین به وجود ۳۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع آب شهری و روستایی با عمر بالای ۳۰ سال و فقدان تناسب میان حجم مخازن ذخیره آب موجود با جمعیت روستایی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: چنین وضعیتی در کنار روند رو به رشد جمعیت روستاهای واقع محدوده برخی شهرها از جمله طرقبه و شاندیز به میزان ۲۸درصد کار تامین آب شرب را برای مردم با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی به جز کلانشهر مشهد نیز اشاره و بیان کرد: شرکتهای آب و فاضلاب شهری در مراکز استانهای کشور بطور معمول نقش مهمی در کمک به دیگر شهرهای آن خطه دارند ولی این موضوع در خراسان رضوی به دلیل تفکیک فعالیت سازمانی شرکتهای آب و فاضلاب استان و مشهد از یکدیگر، جایگاهی ندارد.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در ادامه همچنین به تامین آب از چاههای آهکی اشاره و بیان کرد: آب کمی و کیفی برای شهرهای قوچان، کلات و گناباد از چاههای آهکی تامین می شود. مطالعات مربوط به این پروژه شامل زمین شناسی، ژئوالکتریک و مغزه گیری در دست انجام است. 

وی گفت: منابع آبی موجود در چاههای آهکی ناشی از نفوذ ذوب برف می باشد و به همین خاطر آب این نوع چاهها کیفیت بالایی دارد. 
یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۷۳ شهر خراسان رضوی (به جز کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد) زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان هستند. ۳۰ درصد جمعیت زیر پوشش این شرکت در هفت شهر از شبکه جمع آوری فاضلاب نیز برخوردارند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی خراسان رضوی رشد شرکت آب و فاضلاب مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری در جلسه بررسی فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه افزود: این شهرستان حدود ۳۱ درصد جمعیت آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده و ۶۱۱ روستای دارای کد آبادی دارد.

وی اضافه کرد: از کل روستاهای شهرستان ارومیه ۴۵۵ روستای برخوردار تحت پوشش آب و فاضلاب بوده که ۸۲ درصد جمعیت را شامل شده و ۱۰۱ روستای برخوردار غیر تحت پوشش نیز در این شهرستان وجود دارد که ۱۶ درصد جمعیت روستایی را شامل می شود.

فرماندار ارومیه ادامه داد: همچنین ۵۲ روستای باقی مانده با جمعیتی در حدود ۱.۲ درصد غیر برخوردار هستند. عماری درخصوص وضعیت مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آب و فاضلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: از سه پروژه این سفر با مبلغ اعتباری یک هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال، پروژه های مدول سوم تصفیه خانه ارومیه و خط انتقال پساب به دریاچه تکمیل شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: پروژه تکمیل سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب اضطراری شهر ارومیه نیز در دست پیگیری جهت اقدام قرار دارد. وی به بررسی مصوبات سفر استاندار آذربایجان غ ربی به شهرستان ارومیه نیز پرداخت و افزود: این سفر ۱۷ مصوبه داشت که سه مورد تکمیل شده، ۱۱ مصوبه در حال اجرا بوده و۲ مصوبه در دست پیگیری جهت اجراست.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: یک مصوبه نیز به علت عدم تخصیص اعتبار راکد باقی مانده است. وی اضافه کرد: در مجموع پیشرفت مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان ارومیه حدود ۵۸ درصد برآورد می شود.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد