Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:09:21 GMT

یزدی‌ها ۱۴۶۷ واحد خون اهدا کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۴۷۷۵

یزدی‌ها ۱۴۶۷ واحد خون اهدا کردند

نقی تقوایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این تعداد ۹۷.۶ درصد مرد و بقیه زن بودند ،  تعداد خون دهندگان مستمر در این مدت را ۷۳.۳ درصد بیان کرد و یادآور شد: اهدا کننده مستمر به کسی اطلاق می‌شود که سالی حداقل ۲ بار خون اهدا کرده باشد.

مدیرکل انتقال خون یزد افزود: از مجموع اهداکنندگان ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد با سابقه و بقیه بار اولی بودند و امسال یکهزار و ۹۷۷ واحد و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی استان ارسال شد.

تقوایی داشتن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر جنسی، پایین نبودن فشارخون ، حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال، برخورداری از سلامت کامل و نداشتن ابتلا به کم‌خونی را از شرایط فردی اهداکننده خون دانست.
وی اضافه کرد: خون‌های اهدایی در جراحی، تصادف، زایمان و بسیاری از بیماری‌ها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیرکل پایگاه انتقال خون یزد، نوع آزمایش‌ها را هپاتیت بی و سی، ایدز و بیماری‌های مقاربتی ذکر کرد و گفت: متوسط اهداکنندگان خون در ایران به ازای هر هزار نفر جمعیت ۲۷ نفر است که این عدد در یزد ۱۰ نفر بیشتر است.

 از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ هزار و ۱۰۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

هم‌اکنون چهار پایگاه انتقال خون در شهرهای یزد، اردکان و میبد فعال است.
استان یزد یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

۲۰۸۸/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد سازمان انتقال خون ایران محرم ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که از روز گذشته به پاکستان سفر کرده، قرار است پس از این سفر عازم سریلانکا شود.
یکی از اقدامات مهم رئیسی در این سفر افتتاح طرح چند منظوره «اومااویا» است که در جنوب شرقی سریلانکا و ۲۰۰ کیلومتری شرق کلمبو، پایتخت این کشور و در منطقه ای نسبتا محروم و خشک قرار دارد.
این پروژه عظیم و منحصر به فرد شامل ساخت «۲ سد»، «تونل انتقال آب» و «دو واحد نیروگاه زیرزمینی برق آبی هریک ۶۰ مگاوات (در مجموع ۱۲۰)» می شود.

تاریخ آغاز پروژه مارس ۲۰۱۰ میلادی و تاریخ اتمام آن پایان مارس ۲۰۲۴ میلادی است، طبق جدول زمان‌بندی تاریخ سنکرون واحد اول ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴ و تاریخ سنکرون واحد دوم ۲۹ مارس ۲۰۲۴ تعریف شده، همچنین تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تامین آب مورد نیاز ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک جز اهداف این پروژه است.

اجرای این پروژه ظرفیت آب مازاد رودخانه‌های اومااویا و ماهاتوتیلااویا را به منطقه کم‌آب استان اووا منتقل کرده و انتقال سالیانه ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب به مناطق کم بارش موجب توسعه و رونق کشاورزی در ۵۰۰۰ هکتار در مناطق پایین دست می شود.

دو واحد نیروگاه زیرزمینی ۶۰ مگاواتی در عمق ۷۵۰ متری زمین مجموعا به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات ایجاد خواهد شد و تونل اصلی بلند آبرسان پروژه به طول ۱۵.۳ کیلومتر آب سدها را به نیروگاه منتقل می کند.
همچنین خط انتقال برق فشار قوی ۱۳۲ کیلوولت به‌طول ۲۲.۷ کیلومتر که برق تولیدی نیروگاه اومااویا را به پست های برق مونراگله و بادوله متصل کرده و از این طریق به شبکه سراسری سریلانکا متصل می شود.

از ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد پروژه اومااویا می‌توان به پراکنده و متنوع بودن اجزای طرح اشاره کرد همچنین باید گفت که این طرح یکی از بزرگترین پروژه های صادرات خدمات فنی و مهندسی خارج از کشور است، طول خطی پروژه ۲۴ کیلومتر و جاده ای بیش از ۴۰ کیلومتر بوده و یکی از بلندترین شفت‌های عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر به قطر حفاری ۳.۲ متر پوشش فلزی شفت عمودی ۶۱۸ متری به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق از بالا به پایین برای اولین بار در دنیاست، ضمن اینکه حفاری مکانیزه تونل بلند آبرسان با دو دستگاه TBM سپر دوبل بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین شناسی با فشار آب بالا به طول ۱۵۳۰۰ متر است.

در خصوص سد پوهولپولا باید گفت که نوع سد RCC- بتن غلتکی به ارتفاع ۳۵ متر، طول تاج ۱۷۴ متر و حجم مخزن آن ۶۳۴ هزار متر مکعب است، سد دایرابا نیز از نوع RCC- بتن غلتکی به ارتفاع ۵۰متر، طول تاج ۱۶۵ متر و حجم مخزن ۹۷۰ هزار مترمکعب است.

کد خبر 846612 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و سریلانکا خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر
  • زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون