Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تازه‌ترین جدول پرونده‌های واردات کاغذ را که تا تاریخ ۲۴ شهریور ماه سال جاری به روز رسانی شده است منتشر کرد.

بر اساس این جدول از ابتدای سال جای ۱۲۸ پرونده برای واردات کاغذ تحریر و چاپ و روزنامه در این وزارتخانه تشکیل شده و تقاضای واردات بیش از ۵۸ هزار تن کاغذ در این وزارتخانه با ارزش بیش از ۵۴ میلیون دلار مورد تایید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم کاغذ تحریر و چاپ از این میزان ۵۷ پرونده و باقی مربوط به کاغذ روزنامه بوده است.

از این میزان بیش از ۵۰۲۰۰ تن کاغذ با ارزش دلاری بیش از ۴۶ میلون دلار تخصیص ارز شده و از این میزان کمی بیش از ۳۴ هزار تن با ارزش بالغ بر ۳۱ میلیون دلار تامین ارز و حدود ۳۲ هزا تن از آن با ارزش نزدیک به ۳۱ میلیون دلار مورد خرید ارز برای واردات واقع شده است.

با این همه از این میزان کاغذ تامین ارز شده تنها ۸۸۴۹ تن کاغذ با ارزشبیش از ۸میلیون و پانصد هزار دلار وارد کشور شده است که معادل ۲۵ درصد از میزان کاغذی است که مورد خرید ارز قرار گرفته و ۱۳ درصد کاغذهای تایید شده برای واردات است.

این اتفاق در حالی شکل گرفته که در جدول منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت متناوب می‌توان از شرکت‌هایی سراغ گرفت که حتی با وجود خرید ارز در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ تا کنون اقدام به واردات کاغذ به کشور نکرده‌اند و فرجام ارز خریداری شده از سوی آنها برای واردات کاغذ کماکان نامعلوم است.

در این زمینه خبرگزاری مهر پیش از این نیز در گزارشی از مورد عجیب یک شرکت وارداتی یاد کرده بود (اینجا بخوانید)که این تخلف کماکان بر مبنای این جدول به قوت خود باقی است و البته به این فهرست برخی از دیگر شرکت‌های وارد کننده نیز اضافه شده است.

نکته جالب دیگر اقدام به واردات کاغذ مطبوعات توسط برخی از موسسات بزرگ مطبوعاتی از جمله کیهان و خراسان  و ایران‌چاپ(وابسته به موسسه اطلاعات) بوده است.

کد خبر 4718780 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار کاغذ وزارت ارشاد کتاب و کتابخوانی صادرات و واردات کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب گردشگری ماه محرم ادبیات ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهنگ ایثار و شهادت نشر نو ادبیات جهان فرهنگ عمومی تجدید چاپ وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد

علیرضا شریفی دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران با اشاره به تاخیر دولت در پرداخت ارز روغن های خام وارداتی گفت: این تاخیر تخصیص ارز به واردات روغن خام در حالی است که با توجه به تاکیدات دولت مبنی بر فروش کالای وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی، این روغن ها با نرخ مصوب در بازار به دست مصرف کنندگان رسیده است.  

به گفته او، با توجه به شرایط اخیر، دولت با پرداخت به موقع ارز روغن خام وارداتی می تواند به تسریع در واردات، کاهش ریسک تجارت خارجی و تنظیم بازار روغن نباتی توسط بخش خصوصی کمک کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی در خصوص وضعیت تامین روغن نباتی در کشور گفت: طی سال گذشته حدود ۱.۶ میلیون تن انواع روغ خام به ارزش حدود ۲.۲۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

شریفی گفت: روند واردات و ذخایر روغن نباتی در شرایط نرمالی قرار دارد و هیچ کمبودی در زمینه تولید و توزیع انواع روغن نباتی در بازار وجود ندارد.  

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • فیلم| یک قدم تا اعلام جرم؛ تایید تخلفات عجیب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد توسط معاون دادستان
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • طلب ۳۵۰ میلیون یورویی صنعت روغن نباتی از دولت
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران