Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حیدری روز یکشنبه در حاشیه آیین رونمایی از ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید این استان افزود: وضعیت حضور نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان در صحنه حوادث نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد ، چرا که آمارهای کشور برای حوادث درون شهری ۸ دقیقه و حوادث برون‌شهری ۱۴ دقیقه است.

وی، از انجام ۲۲ هزار ماموریت از سوی پرسنل ۱۱۵ استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ هزار ماموریت ترافیکی و مابقی غیرترافیکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری تصریح کرد: این در حالی است که تعداد تماس‌های مردم با مرکز ۱۱۵ استان بسیار بیشتر از تعداد ماموریت‌های انجام گرفته است که در بسیاری از موارد با انجام مشاوره تلفنی نیاز به اعزام آمبولانس و نیروهای اورژانس به محل نبوده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، کمبود پرسنل را از مهمترین چالش‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: با تامین نیروی انسانی موردنیاز و تکمیل تجهیزات خدمات‌رسانی به مردم استان سریع‌تر و با کیفیتی بیش از پیش انجام می‌گیرد.

حیدری همچنین به امکانات آمبولانس‌های جدید اورژانس استان اشاره کرد و گفت: این آمبولانس‌ها از نوع کمک‌دار است و متناسب با آخرین تکنولوژی روز دنیا و متناسب با شرایط سخت‌گذر و کوهستانی استان ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری هم اینک دارای ۸۵ دستگاه آمبولانس و ۲۷۰ پرسنل است.

 با اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید، تعداد ناوگان ۱۱۵ استان به ۸۵ دستگاه آمبولانس افزایش یافت.

ارزش هریک از این آمبولانس‌ها ۱۵ میلیارد ریال است که در مجموع برای تهیه این تعداد آمبولانس ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، شماره ۳ رقمی ۱۱۵ شماره مرکز فوریتهای پزشکی است که هر شخص می تواند در صورت نیاز به فوریت های پزشکی و امدادی با این شماره اورژانس تماس بگیرد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی چهارمحال وبختیاری اورژانس چهارمحال وبختياری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

امسال، آزمون دروس اختصاصی و سوابق تحصیلی داوطلب هر کدام ۵۰ درصد تأثیر قطعی دارند.

داوطلبان که در آزمون پذیرش دانشجو - معلم ثبت نام کرده اند باید علاوه بر پاسخ دادن به دفترچه‌های گروه آزمایشی اصلی باید به دفترچه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی، هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به آزمون در گروه‌های آزمایشی پنجگانه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳

۱- گروه آزمایشی علوم ریاضی: دفترچه شماره ۱ شامل ریاضی با ۴۰ سوال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی / دفترچه شماره ۲ شامل فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی

۲- گروه آزمایشی علوم انسانی: دفترچه شماره ۱ شامل ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۰ سوال و ۸۵ دقیقه زمان پاسخگویی / دفترچه شماره ۲ شامل زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی

۳- گروه آزمایشی علوم تجربی: سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه؛ دفترچه شماره ۱ شامل زیست شناسی با ۴۵ سوال / دفترچه شماره ۲ شامل فیزیک و شیمی با ۶۵ سوال / دفترچه شماره ۳ شامل ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سوال / تعداد ۱۵۵ سوال و ۱۸۰ دقیقه زمان پاسخگویی / دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی

۴- گروه آزمایشی هنر: یک دفترچه اختصاصی شامل درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی با ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه زمان پاسخگویی

۵- گروه آزمایشی زبان‌های خارجی: یک دفترچه اختصاصی شامل آزمون زبان تخصصی (انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی) با ۷۰ سوال و ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخگویی

دیگر خبرها

  • تصادف منجر به فوت در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • ملاقات عمومی استاندار چهارمحال و بختیاری با مردم
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه
  • امداد رسانی به ۴ حادثه در چهارمحال‌ و بختیاری