Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آئین چهلمین سالگرد بزرگ داشت رحلت حضرت آیت الله محمود طالقانی که بر سر مزار او برگزار شد در سخنانی گفت: آیت‌الله طالقانی دایره‌المعارف مبارزه با ظلم و استبداد است که مبارزات او از زمان ملی شدن صنعت نفت آغاز و تا پیروزی انقلاب اسلامی نیز ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس شورای شهر تهران با اشاره به یادگار‌های (فرزندان) به جا مانده از آیت‌الله طالقانی گفت: توفیق این را داشتم که در خدمت ۱۰ فرزند آیت الله طالقانی ارادت پیدا کنم و در کنار آن‌ها بسیار آموزش‌ها ببینم.   او ادامه داد: از سال ۱۳۵۴ تصمیم بر آن شد که حکومت طاغوت با آیات برخورد مناسب تری از خود نشان دهد و از این رو بزرگان دینی مانند آیت‌الله لاهوتی، مهدوی کنی، طالقانی و هاشمی را در سلول‌هایی کنار هم قرار داد و این بستری شد تا این بزرگان از داخل زندان نیز به هدایت انقلاب کمک کنند.   هاشمی رفسنجانی با تاکید در نقش خانواده آیت الله طالقانی پس از انقلاب و رحلت او گفت: بعد از رحلت آیت‌الله طالقانی خانواده او با رفتار سنجیده و بجا از سوء استفاده عناصر بیگانه و ضد انقلاب از شورای آن زمان جلو گیری کرد و این نکته قابل تحسین از رفتار خانواده آیت‌الله طالقانی است.   رئیس شورای شهر تهران در تشریح ویژگی‌های آیت‌الله طالقانی گفت: یکی از ویژگی‌های مرحوم طالقانی این بود که همواره حرفش را با شهامت و شجاعت اعلام می‌کرد و هرگاه در مسیر انقلاب کج روی‌هایی از سوی مدیران مشاهده می‌کرد به طور حتم ایراد‌ها را بازگو می‌کرد.   او ادامه داد: حیات آیت‌الله طالقانی بسیار روشن است و از همین رو امام خمینی (ره) از مرحوم طالقانی به عنوان ابوذر زمان نام برد و ساده زیستی مرحوم طالقانی موج ب بازگشت شان و جایگاه روحانیت شد که در این مسیر ارتباط روحانیت با مردم بیشتر شد.   هاشمی رفسنجانی با اشاره به انتصاب آیت‌الله طالقانی به عنوان رئیس شورای انقلاب اسلامی گفت: تنها ۲ تا ۳ ماه از انقلاب اسلامی گذشته بود که امام خمینی (ره) مرحوم طالقانی را به عنوان رئیس شورای انقلاب برگزید و پس از آن نیز او امام جمعه تهران شد که هنوز خطبه‌های مرحوم طالقانی در نماز جمعه تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی دارد.   رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: تمام خطبه‌های ماندگار آیت‌الله طالقانی در مسیر نزدیکی مدیران و مسئولان به اقشار جامعه است.   او ادامه داد: اگر امروز در قانون اساسی ۷ بند مربوط به امور شورا‌ها جا گرفته است تلاش زحمات مرحوم آیت‌الله طالقانی است که از او به عنوان پدر شورا‌ها نیز نام می‌برند که اگر آیت‌الله طالقانی نبود امروز نهاد شورا‌ها نیز وجود نداشت.   هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: شورا‌های استان‌های سراسر کشور باید در سال‌روز ارتحال آیت‌الله طالقانی نام و یاد او را گرامی بدارند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ۱۲ فروردین را از ایام الله دانست که باید برای همیشه زنده بماند و بیان کرد: گرامیداشت این مناسبت بزرگ در نماز‌های جمعه ۱۰ فروردین مورد توجه سخنرانان و خطبای نماز جمعه قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول اظهار کرد: تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی و فضاسازی شهری و تبیین این رخداد بزرگ در محافل و مجالس از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: از آنجایی که روز ۱۲ فروردین با شب ۲۱ ماه مبارک رمضان مقارن گردیده است در مراسم باشکوه احیای شب ۲۱ ماه رمضان به این مهم پرداخته خواهد شد و در آستان‌های مقدس خاصه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مصلی تهران و مصلی‌های آستان‌ها و مراسم احیا در مساجد گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: از آنجایی که بنیانگذار و معمار کبیر این نظام مقدس امام راحل بودند، مراسم محوری ۱۲ فروردین با همکاری آستان مبارک حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در حرم مبارک ایشان با سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد که از مردم انقلابی تهران دعوت می‌شود از ساعت ۲۳ شب ۲۱ ماه رمضان در این مراسم باشکوه حضور پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)
  • امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است
  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • برخورد دستگاه قضا با ساخت و ساز غیرمجاز
  • رییس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید