Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@03:46:00 GMT

افزایش نفوذ اینترنت در کشور به ۹۰.۷۸ درصد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۵۴۸۳

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ براساس آخرین آمار و اطلاعات بخش فناوری اطلاعات کشور که توسط حوزه فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطی رادیویی منتشر شد تعداد مشترکین اینترنت پهن باند بیش از 74 میلیون و 518 هزار نفر و تعداد مشترکین اینترنت پهن باند سیار بیش از 64 هزار و 137 نفر اعلام شد.

 این آمار که مربوط به سال 95 تا سال 97 است تعداد مشترکین اینترنت پهن باند ثابت را بیش از 10 میلیون و 381 هزار نفر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارها این سازمان گواه بر آن دارد که ضریب نفود اینترنت پهن باند ثابت 12.65 درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار 78.14 درصد و در مجموع ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در کشور 90.78 درصد رشد داشته است.

همچنین نمودار منتشر شده در گزارش آماری این سازمان حاکی از آن است که از سال 95 تاکنون ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت تقریبا بدون تغییر و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار رشد 40 درصدی داشته است. در مجموع ضریب نفوذ اینترنت پهن باند کمی بیش از 37 درصد بوده است.

مقایسه فناوری‌های دسترسی به اینترنت پهن باند نیز نشان می‌دهد که 86 درصد ضریب نفوذ اینترنت مربوط به دسترسی به فناوری نسل 3و 4 موبایل، 12 درصد مربوط به ADSL و 2 درصد مربوط به TD-LTE است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اینترنت رشد فناوری فناوری اطلاعات موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حیدری در نشست شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان افزود: در این نشست در خصوص همراهی، همدلی و همکاری همه شرکت‌های بیمه در استان برای ارائه هرچه بهتر خدمات بیمه‌ای بحث و تبادل نظر که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ خدمات شایسته تری را برای مردم انجام دهیم.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان ادامه داد: متأسفانه یکی از معضلاتی که در بین برخی خانواده‌ها پیش می‌آید، بیمه نبودن منازل مسکونی و یا امکان تجاری است که دردسر‌های زیادی را برای مردم بوجود می‌آورد.

وی خاطرنشان ساخت: در تلاشیم با اطلاع رسانی‌های بیشتر و همراهی مدیران استان بتوانیم پوشش گسترده بیمه را در استان انجام داده تا در زمان حوادث، خسارت کمتری به آن‌ها وارد شود.

دیگر خبرها

  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • اپراتور‌ها چقدر به تعهدات خود عمل کردند؟/ مردم بهبود کیفیت اینترنت را احساس نمی‌کنند
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت
  • سامسونگ و کوالکام به ۲۰ درصد سرعت دانلود بالاتر در شبکه 5G دست یافتند
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱