Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:54:05 GMT

باغداران به جای فروش دانه زیتون، روغن زیتون عرضه کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۵۵۰۱

باغداران به جای فروش دانه زیتون، روغن زیتون عرضه کنند

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: باغداران به جای فروش دانه زیتون، محصول خود را به صورت روغن زیتون عرضه کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید رحمت‌اله پریچهر با اشاره به شرایط اقلیمی و فعالیتهای باغداران و بهره‌برداران و وضعیت مناسب باغات زیتون، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود برای سال جاری حدود ۱۲۰ هزار تن دانه زیتون برداشت و بیش از ۸۰۰۰ تن روغن زیتون با استاندارهای بالا تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیاز کشور به روغن زیتون در سال گذشته در حدود ۱۲ هزار تن بوده است، افزود: خوشبختانه پارسال در حدود ۷ هزار و ۱۴۰ تن تولید در داخل کشور انجام شده است.

پریچهر با تاکید بر لزوم افزایش سرانه مصرف روغن زیتون در کشور گفت: روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی و دارویی بالا می‌تواند به افزایش سلامت جامعه و امنیت غذایی کشور کمک کند؛ علاوه بر آن از نظر اقتصادی نیز تولید این محصول برای باغداران مقرون به صرفه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال جاری برای واردات روغن زیتون ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) اختصاص نیافته است، بنابراین به منظور تامین روغن زیتون مورد نیاز مردم از تولید داخل، باغداران تلاش کنند برای کمک به اقتصاد کشور، سلامت جامعه و افزایش درآمد خود، به جای فروش دانه زیتون، محصول خود را پس از استحصال، به صورت روغن زیتون عرضه کنند.

مجری طرح زیتون در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشکیل جلسات زنجیره ارزش افزوده زیتون در مناطق رودبار، طارم سفلی و طارم علیا اشاره کرد و افزود: ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان، فرآوری‌کنندگان (صاحبان صنایع) و بازرگانان ایجاد شده و بخش خصوصی آمادگی خرید براساس کشاورزی قراردادی از باغداران را دارد.

وی در پایان گفت: زمان برداشت هم‌اکنون آغازشده است و براساس نوع رقم و منطقه برداشت ادامه خواهد داشت.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زيتون روغن زيتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور جلوتر از افق ۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی، با اشاره به اینکه تعداد تولیدکنندگان فرآورده‌های طبیعی و سنتی در کشور به ۳۶۵ تولید کننده می‌رسد، گفت: رشد این تعداد تولید کننده در برنامه افق ۱۴۰۴ حدود ۱۷۳ مورد پیش بینی شده بود که در حال حاضر بیش از ۱۷۰ درصد بیشتر بوده است.

وی اظهار کرد: بر اساس آمار تجمعی تعداد مجوز صادره برای فرآورده طبیعی و سنتی موجود در فهرست به ۱۸۷۶ مورد رسیده که این تعداد نیز به نسبت برنامه افق ۱۴۰۴ بیش از ۱۸۷ درصد رشد داشته است.

رستمی با اشاره به برنامه‌های دوسالانه آتی و دستاوردهای مورد انتظار در حوزه فرآورده‌های طبیعی و سنتی، تصریح کرد: پایش حداکثری مواد اولیه مورد استفاده در فرآورده‌های طبیعی و سنتی و فراخوان برای اظهار در سامانه ثبت و صدور مجوز مرتبط، فراخوان صدور مجوز برای مفردات سنتی به منظور ساماندهی عرضه بهینه فرآورده مد نظر مشتریان از جمله پزشک متخصص، تجویز، متقاضی و مصرف کننده، تجمیع و تحلیل گزارش برنامه عملیاتی در حوزه آموزش، ترویج و توسعه مصرف بهینه فرآورده طب سنتی از جمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به لزوم بازنگری و تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های موجود و مورد نیاز در حوزه فراورده‌های طب سنتی، گفت: ساماندهی عرضه فرآورده سنتی جالینوسی در سطح عرضه با تدوین و نهایی سازی دستورالعمل مرتبط از جمله اقدامات مهم این حوزه خواهد بود.

کد خبر 6082181 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور جلوتر از افق ۱۴۰۴
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی در اصفهان
  • آغاز عرضه نامحدود روغن موتور دیزل در اصفهان
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد