Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@11:22:03 GMT

معرفی هنرمندان صنایع‌دستی به بیمه روستائیان و عشایر

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۵۸۵۴

معرفی هنرمندان صنایع‌دستی به بیمه روستائیان و عشایر

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه از معرفی هنرمندان صنایع‌دستی این استان به بیمه روستائیان و عشایر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروانه حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد در خصوص آخرین وضعیت بیمه هنرمندان صنایع دستی اظهار داشت: به دلیل اینکه بیمه هنرمندان قطع شده بود، سال گذشته سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه ای را با صندوق بیمه روستائیان و عشایر منعقد کرد که طی آن هنرمندان صنایع دستی استان بیمه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه، تنها تفاوت این بیمه با بیمه تامین اجتماعی را نداشتن دفترچه بیمه عنوان کرد و افزود: براین اساس به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان  اعلام شده است تا تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

این مسئول از معرفی ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان به بیمه روستائیان و عشایر خبر داد که بتوانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

حیدری همچنین از پیگیری حل شدن موضوع بیمه تامین اجتماعی هنرمندان صنایع دستی در سطح کلان خبر داد و ادامه داد: از سال ۹۷ تاکنون نیز ۲۴ نفر از هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: این افراد جزو کسانی بودند که سنوات قبل پشت نوبت بودند و براساس اولویت بندی ها، مدارک و ...و همچنین زمان درخواست معرفی شده اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در لیست مجدد نیز پشت نوبتی ها عرفی شده اند تا در صورت امکان تحت پوشش قرار گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اولویت معرفی برای بیمه تامین اجتماعی با کسانی است که قبلا ثبت نام کرده، بیمه نشدند و البته فعال هستند.

حیدری در خصوص کسانی که بخشی از حق بیمه خود را پرداخت کرده و به دلیل تاخیر در زمان پرداخت بیمه آنها قطع شده است، نیز گفت: این افراد در اولویت بعدی قرار دارند و پس از بیمه افراد ثبت نام شده قبلی، برای برقراری مجدد بیمه معرفی می شوند.

انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از بیمۀ ۱۱۶ هزار روستایی و کشاورز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمدرضا عسگری، شامگاه سه‌شنبه، در جمع خبرنگاران گفت: 116 هزار نفر بیمه‌شدۀ صندوق بیمه اجتماعی در لرستان هستند.

او با بیان اینکه 60هزار و 263 نفر در لرستان بیمه‌شدۀ فعال هستند، اضافه کرد: ما در سال 1402 به‌اندازۀ 16سال گذشته کشاورز بیمه‌شده داشته‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به عدم همکاری برخی از فرمانداران این استان با این صندوق، مطرح کرد: بیمۀ کشاورزان، عشایر و روستاییان اولویت این فرمانداران نبوده‌است.

13 هزار هکتار از محصولات زراعی لرستان بیمه شد

عسگری بیان کرد: مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر باشند به‌صورت رایگان در صندوق بیمۀ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه می‌شوند.

او با اشاره به ثبت‌نام 3380 نفر مادر دارای سه فرزند و بیشتر در لرستان برای برخورداری از بیمۀ روستایی، اضافه کرد: تاریخ تولید فرزند سوم این خانواده‌ها باید فروردین 1396 به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  لرستان اعلام کرد: حق بیمۀ مادران دارای سه فرزند و بیشتر به‌صورت صددرصدی توسط دولت پرداخت می‌شود و برای فرزندان چهارم و پنجم نیز به‌ازای هر فرزند اضافه می‌شود.

عسگری با تأکید به لزوم اطلاع‌رسانی کامل برای بهره‌مندی از بیمۀ اجتماعی اطلاع داد: حداقل حق بیمه برای افراد مشمول در این صندوق سالانه 960هزار تومان است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد