Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:10:32 GMT

پیچ ۷ سانتی در معده بچه بازیگوش بوشهری

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۵۹۹۲

پیچ ۷ سانتی در معده بچه بازیگوش بوشهری

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: با تلاش تیم مجرب پزشکی و به همت تیم تخصصی آندوسکوپی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر، پیچ ۷ سانتیمتری از معده کودک ۱۰ ساله خارج شد.

عاطفه اسفندیاری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش تیم مجرب پزشکی و به همت تیم تخصصی آندوسکوپی، یک پیچ هفت سانتیمتری نوک‌تیز که به صورت اتفاقی در حین بازی توسط کودک ۱۰ ساله بلعیده‌شده بود از معده وی خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوق تخصص گوارش کودکان بیمارستان شهدای خلیج‌فارس نیز در این خصوص گفت: با انجام رادیوگرافی و آندوسکوپی جسم خارجی در معده و انتهای آن در خروجی معده رؤیت و با آندسکوپ بدون هرگونه عوارضی خارج شد، بیمار پس از هوشیاری کامل و با حال عمومی مناسب مرخص شد.

محمدرضا فریبرزی اظهار داشت: بیش‌ترین موارد بلع اتفاقی جسم خارجی در کودکان بین سنین ۶ ماه تا ۳ سال رخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: سکه و اسباب‌بازی‌های کوچک شایع‌ترین موارد جسم خارجی را تشکیل می‌دهند که حداقل ۳۰ درصد موارد بدون علامت هستند.

فوق تخصص گوارش کودکان مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: از بین اجسام خارجی بلع باتری بسیار خطرناک بوده و باعث پارگی مری در طی چند ساعت می‌شود.

فریبرزی در ادامه تأکید کرد: اجسام نوک‌تیز نیز می‌تواند باعث آسیب به مری و بافت‌های اطراف مری به خصوص عروق و معده شده و ممکن است باعث خونریزی شدید شوند.

وی بیان کرد: اجسام نوک‌تیز و باتری باید به وسیله آندسکوپ اورژانسی خارج شوند، همچنین توصیه می‌شود این اجسام از دسترس کودکان زیر سه سال خارج شود.

این عمل موفقیت‌آمیز با حضور دکتر حسین کشاورزی متخصص بی‌هوشی، فرزاد بحرینی کارشناس بی‌هوشی، فاطمه شکری و غلامرضا باغبان پرستاران بخش گوارش بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر انجام شد.

منبع:رکنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث حادثه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس گفت: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

حمید اسدپور بیان کرد: ۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که یک سوم این مقالات برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

وی گفت: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشور هاست.

اسدپور با بیان اینکه همایش بین المللی خلیج فارس در دو روز برگزار می‌شود گفت: روز اول، روز علمی همایش است و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

دبیر اجرایی همایش هم گفت: برای حضور ۱۰ مهمان خارجی که مقالات ارسالی آنان پذیرفته شده برنامه ریزی شده و قرار است از پژوهشگران کشور‌های عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش میزبانی کنیم.

علی اکبر کیانی افزود: برگزاری مسابقه دو و میدانی، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس و غرفه‌های سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟