Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@05:12:35 GMT

اربعین؛ نماد عظمت محبان اهل‌بیت و قدرت‌نمایی شیعه

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۰۰۸

اربعین؛ نماد عظمت محبان اهل‌بیت و قدرت‌نمایی شیعه

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ظهر امروز یک‌شنبه ۲۴ شهریور، در جلسه ستاد اربعین حسینی که در محل استانداری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: این جلسه برای تقسیم وظایف برای کار عظیمی است که در عالم تشیع اتفاق افتاده است.

وی با ذکر این مطلب که اعضای ستاد باید بدانند برای چه شخصیتی خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: خدمت به اربعین خدمت به شخصیتی است که خون خداست و خداوند او را از شعائر دینی قرار داده است پس اگر متوجه باشیم به چه کسی می‌خواهیم خدمت کنیم بسیاری ار مشکلات حل می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که ما به شخصیتی خدمت می‌کنیم که انسان کامل است و ثواب زیارت او قابل شمارش نیست، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) شخصیتی است که هم هدیه کوچک را می‌بیند و هم نذر بزرگ را می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به تاریخچه پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که پیاده‌روی اربعین از سال ۶۰ هجری شروع شد اما در طول تاریخ محدود بود و چندان جلوه خاصی پیدا نکرده بود، ادامه داد: امروز پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع محبان اهل‌بیت شکل گرفته است و تاثیرگذاری فردی، اجتماعی و عبادی دارد.

اربعین؛ نمادی از جبهه مقاومت اسلامی

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که امروز پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و قدرت نمایی شیعیان است، اضافه کرد: اربعین نمادی از جبهه مقاومت اسلامی است که به نماد عظمت محبان اهل بیت تبدیل شده است.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به این‌که هر مقدار تأثیرگذاری اربعین بیشتر شود شیطنت دشمنان بیشتر خواهد شد، ادامه داد: آموزش و تبلیغ مهم است و کمیته فرهنگی تلاش کند تا توطئه و شیطنت دشمنان برای بی‌اثر کردن اربعین را از بین ببرد‌.

وی با یادآوری این مطلب که لرستان معبر زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: لرستان در چند سال گذشته عملکرد درخشانی داشته است لذا امسال نیز با انسجام و پشتیبانی اثرگذاری و فعالیت خود را بیشتر کند.

رویکرد نسل جوان به معنویت و نهضت حسینی

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان از ویژگی‌های برجسته پیاده‌روی اربعین را حضور نسل جوان برشمرد و گفت: پیام حضور پرشور جوانان در پیاده‌روی اربعین این است رویکرد نسل جوان به معنویت و نهضت حسینی است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که اربعین حرکت فرهنگی برای معرفت افزایی است، خاطرنشان کرد: در مواکب روحانی مستقر و نماز جماعت اقامه و اعزام مبلغ و روحانیون افزایش پیدا کند این در حالی است که اطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی در دو قسمت انجام گیرد یک قسمت آن ارائه برنامه فرهنگی مسیر و قِسم دوم برنامه فرهنگی ثابت باشد کمااینکه مستندسازی کار مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان ستاد اربعین لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) بقایای موشک‌های سپاه در اراضی اشغالی؛ عظمت موشک را ببینید!

به دنبال موشک باران سپاه پاسداران کشورمان در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقرهای دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصاویری از بقایای موشک‌های شلیک شده در فضای مجازی منتشر شده که در ادامه می‌بینید:

منبع: ایسنا

tags # اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • طهرانچی: عملیات «وعده صادق» نماد قدرت علمی کشور است
  • واکنش آیت‌الله ملک حسینی به عملیات "وعده صادق"
  • قدرت‌نمایی انقلاب اسلامی با اقتدار کامل در منطقه
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا
  • (عکس) بقایای موشک‌های سپاه در اراضی اشغالی؛ عظمت موشک را ببینید!
  • مایورکا 0-1 رئال: پاسخ خفیف به قدرت‌نمایی سیتی
  • ۴ شهروند مفقود شده در ارتفاعات شاه جهان پیدا شدند
  • نمایی از وضعیت وخیم بازار سرمایه؛ ۶۰۴ نماد در وضعیت قرمز
  • رئیس ستاد مرکزی اربعین: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین را به تاخیر نیندازید