Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما به اظهارات اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم معارفه وزیر آموزش و پرورش پرداخت.

جهانگیری در این جلسه گفته بود: بطحایی خودش استعفا داد و من وقتی خبر دار شدم که با استعفای او موافقت شده بود. این استعفا در ایام تعطیلات عید فطر بود و من آن را در موبایل دیدم و تعجب کردم چرا وی هوس مجلس به سرش زده؟

بیشتر بخوانید: عصبانیت قاضی‌پور از نمایندگان مجلس/ آقای نماینده پشتت را به ناطق نکن، پشتت را به دولت بکن! + فیلم 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   استعفای بطحایی از وزارت آموزش و پرورش + فیلم  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانلود فیلم هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد

به اعتقاد تحلیل‌گران صهیونیست استعفای فرمانده سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) فقط بخش بیرونی کوه یخ شکاف داخلی در اسرائیل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه‌‌هایی همچون هاآرتص و یدیعوت آحارانوت به بررسی این مسئله پرداخته و تاکید کردند به طور حتم دومینوی استعفاها همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

عاموس هرئیل تحلیل‌گر ارشد روزنامه هاآرتص در این رابطه نوشت: با نگاهی به متن استعفای آهارون حالیوا که تقدیم هرتسی هالوی رئیس ستاد ارتش تاکید نشان می‌دهد که وی اعتراف می‌کند که سرویس اطلاعات نظامی به ماموریت محوله خود عمل نکرده است.

براساس پیش بینی هرئیل، موج گسترده‌ای از استعفاها در صفوف رهبران سیاسی و امنیتی اسرائیل در پیش است و همگی آن به دلیل شکستی است که عملیات 7 اکتبر نوار غزه برای اسرائیل به همراه آورده است.

این تحلیل‌گر صهیونیست با اشاره به شکاف داخلی که پس به بن بست رسیدن عملیات ارتش در نوار غزه اسرائیل دچار آن شده است، نوشت: این استعفاها بنیامین نتانیاهو را در گوشه رینگ در تنگنا قرار داده است، زیرا تنها کسی است حاضر به تحمل هیچ مسئولیتی در رابطه با این شکست است.

تا به این نتیجه برسد که: آنچه از این به بعد اتفاق خواهد افتاد آن است که ابزار تبلیغاتی نتانیاهو اهداف جدیدی را به جای حالیوا خواهند یافت تا آتش حملات انتقادی را متوجه وی کرده و خواستار کسب تجربه و عبرت گرفتن از این طریق باشند.

این تحلیل‌گر صهیونیست در بخش دیگری از یادداشت خود خاطر نشان کرد: شکست در ساختار اطلاعاتی اسرائیل در 7 اکتبر بسیار شدید و گسترده بود، اما این شکست صرفا متوجه حالیوا نیست بلکه بسیاری از نهادها و موسسات امنیتی و نظامی اسرائیل هم در آن سهیم هستند.

حالیوا هم در متن استعفای خود به هالیوی از وی خواست تا تحقیقات فراگیر و رسمی برای مشخص شدن تمامی ابعاد شرایطی که منجر به حوادث 7 اکتبر شد، گردید این تحقیق در واقع نوعی پیام خداحافظی برای نتانیاهو است چون این آخرین چیزی است که نخست وزیر به دنبال آن است.

به اعتراف هارئیل: سکون در جنگ در کنار شکل‌گیری این احساس کاملا توجیه پذیر در میان جامعه که جنگ در تمامی جبهه‌ها اسرائیل را در یک بن بست و پیچیدگی راهبردی قرار داده، مسئله مسئولیت پذیری و اهمیت آن را در وقوع این حوادث مجددا به سطح آورده است.

حال استعفای حالیوا هم بر سرعت این روند می‌افزاید.

در همین راستا یواف زیتون خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت احرانوت هم در  یادداشتی که شامگاه سه شنبه در وای نت پایگاه برخط این روزنامه منتشر شد اعلام کرد، استعفای ژنرال اهاراون حالیوا فقط اولین استعفا محسوب در رابطه با شکست‌های 7 اکتبر محسوب می‌شود و آخرین آن نیست زیرا فرض بر این است که رئیس بعد ستاد ارتش مسئولیت تشکیل ستاد کل جدید ارتش را به عهده خواهد گرفت.

او در این نوشتار تحت عنوان تاثیر دومینو وار استعفای رئیس سرویس امان، نوشت این روند ادامه پیدا خواهد کرد و تا رئیس ستاد ارتش هم خواهد رسید.

به نوشته زیتون، ژنرال اهارون حالیوا اولین عضو ستاد کل ارتش بود که به دلیل شکست‌های 7 اکتبر استعفا کرد اما ظاهرا او آخرین افسرا عالی‌رتبه نخواهد بود.

در ادامه این نوشته آمده است، همانطور که از یک ماه پیش در یدیعوت آحارانوت و ووای نست به آن اشاره شد، افسران عالی‌رتبه دیگر هم هستند که قصد انجام استعفا را دارند که دست کم چهار نفر از آنها رتبه سرلشکری داشته و فرماندهان یگان‌های میدانی هستند، آنها به اطرافیان خود خبر داده‌اند که قصد استعفا دارند.

یکی از آنها فرمانده لشکر غزه سرتیپ آوی روزنولد است که حمله به منطقه نقب غربی تحت فرماندهی او صورت گرفته و وی به زودی استعفای خود را تسلیم خواهد کرد و بدین شکل بخشی از مسئولیت شکست را به عهده خواهد گرفت.

مشکل اصلی این افراد زمان بندی تقدیم استعفا بود که در حال حاضر با توجه به سکونی که طی چند هفته اخیر در جنگ ایجاد شده و عقب نشینی اکثر نیروهای ارتش از نوار غزه و از همه مهمتر استعفای ژنرال ارشد باعث می‌شود که کار آنها نیز تسهیل شده و آنها بیش از هر زمانی به انجام این استعفا نزدیک باشند.

این نویسنده در ادامه نوشتار خود آورده است: استعفای حالیوا و شمار دیگری از فرماندهان ارتش این پرسش را مطرح خواهد کرد که آیا ژنرال هرتزی هالوی برای سامان داده مجدد به ریاست ستاد کل ارتش با دشواری مواجه شده و بعد از آن استعفا خواهد داد؟ چون ظاهرا این استعفا به سرعت پذیرفته شده و زمینه برای حضور رئیس جدید ستاد ارتش با نیروهای تازه نفس جدید فراهم شود.

به اعتقاد نویسند، از 7 اکتبر به بعد ژنرال‌های مختلفی خود را برای جانشینی هالیوی خود را آماده می‌کنند که یکی از آنها ژنرال ستاد امیر برعام است، او به ندرت در رسان هها حاضر شده و اکنون گفته می‌شود وی شانس شماره 1 جانشینی هالوی محسوب می‌شود.

همچنین فرماندهان فرماندهی شالی و مدیر کل وزارت جنگ هم دیگر نامزدهای این پست محسوب می‌شوند.

دومینوی استعفاها در ارتش اسرائیل بعد از شکست در طوفان الاقصیبالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کردهزاران صهیونیست بازهم خواستار استعفای نتانیاهو شدند

در پایان این یادداشت هم آمده است، یکی دیگر از مسایل تاثیر گذار بر موج پیش بینی شده استعفا در ارتش آن است که اخیرا مشخص شده است ده‌ها نفر از افسران عالی‌رتبه ارتش که در مراکز تصمیم گیری مربوط به غزه حضور داشتند در حال حاضر مشاوران حقوقی برای خود انتخاب کرده‌اندو با آنها در تماس مستمر می‌باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه‌ عبری: کناره گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • رسانه‌ عبری: کناره‌گیری رئیس امان دومینوی استعفا را کلید زد
  • المنار: موج استعفای مقامات صهیونیست در راه است
  • دومینوی استعفا در رژیم صهیونیستی نتانیاهو را به گوشه رینگ می‌برد
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • لاپید: نتانیاهو هم مثل رئیس اطلاعات نظامی استعفا کند
  • لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند
  • رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل استعفا داد
  • بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا داد
  • وزیر سابق آموزش و پرورش استاندار مازندران شد