Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۳۸ مدرسه در قزوین وجود دارد، گفت: هیچ مدرسه و مقطعی مجاز نیست هزینه ای تحت عنوان کمک به مدرسه اختیاری و اجباری دریافت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس اظهارکرد: حدود ۲۵۱ هزار دانش آموز در استان در سال تحصیلی جدید ۹۹_۹۸ در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قالب پروژه مهر مقدمات خوبی صورت گرفته و در بحث فضای آموزشی هیچ گونه مشکلی وجود ندارد که برنامه‌ریزی برای همه مدارس صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا اول مهر به معنای واقعی شروع خوبی برای دانش آموزان باشد و اوایل مرداد ماه مانور بازگشایی مدارس را برگزار کردیم که از همه جهات مقدمات برنامه‌ریزی شده است.

رحمانی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پروش ماموریت داریم تا دانش آموزان را به مراتبی از حیات طیبه برسانیم تا بعد از اینکه از مدسه فارغ التحصیل شدند زندگی پاکی برای خود بسازند.

وی عنوان کرد: حدود ۱۶ هزار نیروی انسانی فرهنگی در استان قزوین فعالیت می‌کنند و بخشی کمبود نیرو وجود دارد که در قالب حق‌التدریس و اضافه کار نیروهای رسمی جبران می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: تقریبا از معدود استان‌هایی هستیم که هیچ نگرانی برای شروع تحصیلی سال جدید نداریم و مراسم باشکوهی را در ناحیه یک تحت عنوان بازگشایی نمادین مدارس، تدارک دیده‌ایم.

رحمانی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۳۸ مدرسه در قزوین وجود دارد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از ماموریت‌هایی که ما در حیطه آموزش و پرورش داریم این است که عدالت آموزشی را محقق کنیم.

وی ادامه داد: برای تحقق عدالت آموزشی در پوشش تحصیلی در همه مقاطع از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ابرازکرد: شرایطی را فراهم کردیم که حتی یک دانش آموز با یک معلم بتواند تحصیل کند و در روستاهای صعب العبور حدود ۱۶ الی ۱۷ کلاس درس با یک دانش آموز و یک معلم برپا خواهد شد تا همه دانش آموزان از چرخه آموزش محروم نمانند.

حدود ۲۰۰ کلاس با جمعیت دانش آموز زیر ۱۰ نفر وجود دارد

این مسئول گفت: در استان حدود ۲۰۰ کلاس با جمعیت دانش آموز زیر ۱۰ نفر وجود دارد و به این معناست که تربیت و پوشش تحصیلی برای نظام و دولت مهم واقع شده است.

رحمانی افزود: میانگین کشوری در حوزه پوشش نوآموزان به مرز ۱۰۰ درصد رسیده و در حوزه ابتدایی نزدیک به ۱۰۰ درصد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به موضوع درخواست هزینه اضافی  از والدین در مدارس بیان کرد: بخشنامه‌های وزارتخانه درباره هزینه مدارس ابلاغ شده که تحت هیچ شرایطی مدرسه‌های دولتی مجاز نیستند وجهی را بابت ثبت نام دریافت کنند.

این مسئول ادامه داد: در دوره ابتدایی مدارس دولتی بابت وجه کتاب و پول بیمه هزینه‌ای کمتر از ۶۰ هزارتومان باید دریافت کنند که مدارس مجاز هستند چنین مبلغی را بگیرند.

وی گفت: به جز موارد ذکر شده هیچ مدرسه و مقطعی مجاز نیست هزینه‌ای تحت عنوان کمک به مدرسه اختیاری و اجباری دریافت کند و در چارچوب قوانین با قانون شکنان برخورد خواهیم کرد.

رحمانی ابراز کرد: مسئولین در مدارس هیئت امنایی مجاز هستند بابت کلاس‌های فوق برنامه وجهی در طی ماه‌های تحصیلی دریافت کنند؛ سقف هزینه کلاس‌های تابستانی که در مدارس هیئت امنایی تشکیل می‌شود در کل استان نباید بالای ۲۰۰ هزار تومان باشد.

این مسئول در آخر تاکید کرد: مدارس غیرانتفاعی با مصوبه‌ای که به آن‌ها اعلام شده مجاز هستند در تمامی دوره‌ها شهریه دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی

ابراهیم رسولی فر مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین گفت: دانش آموزان علاقه فراوانی برای حضور در کلاس‌ها و دوره‌های تیراندازی دارند و با همکاری مربیان سپاه و تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) تا ۲۰ اردیبهشت ماه این روند ادامه دارد.

وی در رابطه با کلاس‌های میدان تیر شبیه سازی شده ویژه دختران دانش آموز نیز اضافه کرد: سالن‌های شبیه ساز تیراندازی یکی از ظرفیت‌های سپاه است که بیش از چهار هزار دانش آموز مدارس دخترانه با حضور در این سالن و تحت آموزش مربیان تخصصی، به صورت شبیه سازی با سلاح کلاشینکف تیراندازی خواهند کرد.

رسولی فر اضافه کرد: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا فرا می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی عنوان کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیرو‌های مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و اردو‌های عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، روسای مناطق ۱۴ گانه و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان شده است.

رسولی فر یادآور شد: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مومن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی مقدمه سازی و کادرسازی برای ظهور منجی عالم بشریت به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟