Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:05:21 GMT

تغییر کاربری بناهای ارگ بم

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۲۱۰

تغییر کاربری بناهای ارگ بم

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تغییر کاربری آثار و بناهای موجود در ارگ تاریخی بم می توان به ماندگاری بیشتر گردشگران در این منطقه کمک کرد، گفت: صنعت گردشگری می تواند اقتصاد شهرستان بم را از حالت تک محصولی خارج کند.

به گزارش ایسنا ، "حبییب الله نیکزادی پناه" در دیدار با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به گستره فعالیت های صنعت گردشگری در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اشاره و اظهار کرد: اگر فرصت ها و ظرفیت های موجود با مدیریت و برنامه ریزی مناسب مورد بهره برداری قرار گیرد، صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از محورهای توسعه در رشد و شکوفایی اقتصاد شهرستان بم نقش بسزایی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خشکسالی در چند سال گذشته، کشاورزی شهرستان بم را با چالش روبرو کرده است، افزود: صنعت گردشگری می تواند اقتصاد شهرستان بم را از حالت تک محصولی خارج کند و اقتصاد مردم این منطقه را متحول می سازد.

نیکزادی پناه با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت های ارگ تاریخی بم بهره برداری کرد، گفت: با تغییر کاربری آثار و بناهای موجود در ارگ تاریخی بم می توان به ماندگاری بیشتر گردشگران در این شهرستان کمک کرد.

وی با تاکید براینکه با همکاری سازمان میراث فرهنگی سیستم روشنایی ارگ قدیم تکمیل شده است، افزود: در حال حاضر شرایط برای بازدید گردشگران از این بنا در ساعات شب مهیا شده است.

نیکزادی پناه با بیان اینکه شهرستان بم دارای ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری است که مغفول مانده است، تصریح کرد: با راه اندازی زیرساخت های مناسب گردشگری در مجاورت جاذبه های این شهرستان، می توان از حضور گردشگران بهره بیشتری برد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در کنار دولت از توسعه گردشگری استان کرمان حمایت می کند، عنوان کرد: صنعت گردشگری که محور توسعه استان کرمان است که می تواند به حل معضل بیکاری و رونق اقتصادی این استان کمک شایانی کند.

نیکزادی پناه خاطرنشان کرد: مدیران ارشد استانی رویکرد مثبتی در خصوص توسعه صنعت گردشگری استان کرمان دارند که با همبستگی، تعامل و تجمیع برنامه های مد نظر دستگاه های مرتبط می توان از توسعه صنعت گردشگری در حل مشکلات اقتصادی استفاده بهینه کرد.

 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی بم مجلس شورای اسلامی ارگ بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در استان قزوین

رحماندوست مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بالغ بر ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان توسط اکیپ‌های کشیک نوروزی شناسایی شده است. 

رحماندوست افزود: شناسایی تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی مربوط به شهرستان‌های قزوین، آبیک، البرز، تاکستان، بویین زهرا و آوج است.

وی اضافه کرد: به متخلفان اخطار توقف عملیات و جلوگیری از ادامه کار داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • لیست اماکن اقامتی و بناهای تاریخی و گردشگری استان یزد
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۴۰ هزار گردشگر از آثار تاریخی نوش آباد دیدن کردند
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی
  • موارد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی استان بوشهر بررسی شد
  • شناسایی ۴۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در استان قزوین
  • روستاهای هدف گردشگری فرصتی برای توسعه صنعت توریسم