Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:37:20 GMT

دولت ترامپ سه پروژه ساخت دیوار مرزی را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۳۰۹

دولت ترامپ سه پروژه ساخت دیوار مرزی را لغو کرد

به گزارش روز شنبه شبکه خبری بلومبرگ، مقام های آمریکایی با ارائه مدارکی به دادگاه گفته اند مقادیر پس انداز شده برای ساخت ۲۰ مایل (۳۲ کیلومتر) از دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک در ایالت های آریزونا و کالیفرنیا کافی نیست.

ارائه مدارک مربوطه درحالی انجام شد که نمایندگان مجلس آمریکا خود را آماده می کنند تا درخواست ترامپ را برای کاستن از محدودیت های اختصاص بودجه ساخت دیوار نادیده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که دور جدیدی از تنش ها درباره ساخت دیوار مرزی در آستانه مهلت ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) برای جلوگیری از تعطیلی دیگر دولت آغاز شده است.

دولت آمریکا به تازگی اعلام کرده بود که طرح هایی را برای انتقال ۳.۶ میلیارد دلار از بودجه پروژه های نظامی برای ساخت دیوار در نظر دارد. اعلام این موضوع در پی حکم دیوان عالی در ژوئیه گذشته انجام شد که  به دولت ترامپ اجازه می دهد از ۲.۵ میلیادر دلار از بودجه نظامی برای ساخت دیوار در مرز جنوبی استفاده کند؛ موضوعی که به گفته برخی یک دستاوردحقوقی بزرگ برای رئیس جمهور محسوب می شد.

ترامپ پس ورود به کاخ سفید سیاست‌های ضدمهاجرتی خود را با ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان به آمریکا و جلوگیری  از ورود مهاجران به ایالات متحده از طریق خاک مکزیک اجرا کرد. هدف وی از ساخت دیوار در مرز مکزیک ایجاد مانع در برابر مهاجران است.

بخش هایی از دولت فدرال آمریکا در پی مخالفت ترامپ با دمکرات ها بر سر تامین بودجه دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی (دی ماه ۹۷) تعطیل شد. این تعطیلی که در آستانه سال نو میلادی رخ داد، ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت فدرال را تحت تاثیر قرار داد که از این میان، ۴۲۰ هزار نفر از کارکنان دولت فدرال بدون دستمزد به سرکار می رفتند و ۳۸۰ هزار نفر دیگر نیز به دلیل نبود بودجه در مرخصی اجباری به سر بردند.

تعطیلی دولت فدرال آمریکا سابقه دارد و در چهار دهه گذشته و از دوره ریاست جمهوری «جرالد فورد» ۲۲ بار تعطیل شده است.
بیشترین تعطیلی دولت فدرال در زمان ریاست جمهوری جیمی کارتر و طولانی ترین دوره تعطیلی دولت در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون رخ داد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجرت ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب