Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:53:28 GMT

زن کلاهبردار از تبعه چینی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۳۵۶

زن کلاهبردار از تبعه چینی دستگیر شد

 به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در این باره اظهار داشت: در  ۲۹ خرداد ماه امسال شخصی که از تبعه چین بود به همراه وکیل قانونی خود، با مراجعه به دادسرای ناحیه ۲ تهران اعلام شکایت می کند، که دوست ایرانی اش به هویت (جعلی) "دنیا ۳۴" با اقدامات متقلبانه، سنگ های قیمتی وی را به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال را از وی کلاهبرداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ۱۶ مرداد ماه، پرونده حسب دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۲ تهران به جهت دستگیری و کشف اموال، در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم (ویژه مبارزه با جرایم کلاهبرداری) قرار گرفت.
معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، بیان داشت: شاکی پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت «در اوایل سال ۹۸ با خانم جوانی به نام دنیا آشنا شدم، از آنجایی که من بازرگان هستم و همیشه در حال سفر به ایران هستم به صورت اتفاقی با این خانم در محل اقامت خودم در نیاوران آشنا شدم و او هم گفت ساکن نیاوران است که این آشنایت به دوستی صمیمی بین ما منجر شد تا آنجایی که تعدادی سنگ قیمتی که همراه داشتم به او نشان دادم و او هم با عنوان اینکه در جواهرسازی فعالیت می کند با ایجاد اعتماد پیشنهاد داد که می تواند برای سنگ ها رکاب و غیره ... انجام دهد و من هم پذیرفتم و به وی دادم و جهت انجام امورات کاری به کشور خودم(چین) بازگشتم.»
تقی پور گفت: شاکی بیان داشته که پس از گذشت حدوداً یکماه به ایران مراجعه کرده و با این خانم تماس گرفته که متوجه شده خانم با جلب اعتماد من و اقدامات متقلبانه اقدام به کلاهبرداری کرده است.
وی تصریح کرد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته، با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت واقعی متهم بنام "سارا" و مخفیگاه وی در محدوده شمال غرب تهران شدند با انعکاس موضوع به بازپرس پرونده در ۱۱ شهریور ماه طی عملیات پلیسی متهم دستگیر که طی بازرسی از محل کلیه سنگ های قیمتی کشف وبه اداره چهاردهم منتقل شد.
 تقی پور خاطر نشان کرد: با توجه به دستگیری متهم و اعتراف صریح به بزه انتسابی، وی با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شد.

تهرام/۸۱۳۸//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتباع خارجی تهران کلاهبرداری پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان در تهران/ یک نفر کشته شد؛ 4 نفر بازداشت شدند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از درگیری مرگبار ساکنان یک ساختمان بر سر فشار آب خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی درباره جزئیات این پرونده گفت: در ساعت ۱۳:۳۰ روز بیستم فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های تهران از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از مرگ مشکوک مرد میانسالی بر روی تخت بخش اورژانس این بیمارستان خبر دادند که درپی آن تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی وارد سردخانه بیمارستان شدند و با جسد مردی حدوداً ۶۰ ساله مواجه شدند.

وی با بیان اینکه بررسی اولیه جسد حاکی از آن بود که این فرد احتمالاً به‌خاطر ضربه بر سر به قتل رسیده است، گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که متوفی ساعتی قبل با همسایه‌های ساختمانی که داخل آن زندگی می‌کرد درگیر شده است. پسر متوفی در جریان تحقیقات ابتدایی جنایی به کارآگاهان گفت که در طبقه دوم ساختمان زندگی می‌کنند و فشار آب خانه‌شان کم بوده است. در همین راستا هم بنا شده تا برای جبران فشار آب به صورت شریکی با همسایه‌ها یک پمب آب خریداری کنند. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اظهارات فرزند متوفی ادامه داد: بر سر همین موضوع اختلافاتی میان مقتول و همسایه ساکن در زیرزمین به وجود آمده بود. در روز حادثه به‌دلایلی اختلافی میان ساکنان این دو واحد بالا گرفت و در نهایت با دیگر ساکنان که چهار نفر بودند درگیر شدند و در جریان این نزاع مقتول از ناحیه سر هدف ضربه همسایه‌ها قرار گرفت و پس از احساس درد و انتقال به بیمارستان فوت شد.

ولیپور گودرزی ادامه داد: به‌دنبال دریافت این اطلاعات، کارآگاهان چهار مرد جوان را بازداشت کردند اما آنها در بازجویی‌های مقدماتی منکر وارد کردن ضربه‌ به سر متوفی در جریان این درگیری مرگبار شدند. پس از پایان تحقیقات میدانی در بیمارستان و ساختمان موردنظر، کارآگاهان مأموریت یافتند با اقدامات فنی تحقیقات خود را در رابطه با این پرونده ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی جسد مرد میانسال برای تعیین علت تامه فوت به پزشکی قانونی منتقل شد و متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای در تهران و زنی که با موتور مواد می‌فروخت
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • درگیری بر سر فشار آب یک ساختمان در تهران/ یک نفر کشته شد؛ 4 نفر بازداشت شدند
  • قتل مرد همسایه به‌خاطر پمپ ساختمان
  • دستگیری عاملان قتل مرد همسایه به‌دلیل پمپ ساختمان
  • دستگیری ۲ قاتل اجاره‌ای در تهران
  • دستگیری کلاهبردار و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری در خرم آباد
  • دستگیری کلاهبردار رسید ساز جعلی در غرب استان تهران 
  • سارقان ۵۰ میلیاردی طلاجات دستگیر شدند
  • کلاهبردار رسید جعلی صادر در شهریار دستگیر شد