Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رای از دیوان عدالت اداری درباره حقوق بازنشستگان/ اولین دادگاه متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار/ اقدام کانادا در فروش املاک ایران؛ خوش رقصی ترودو برای ترامپ/ روایت بادامچیان از مطالبات زنان از دولت/ دستور وزیر دفاع برای پیگیری مشکلات یک شرکت دانش بنیان و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، بیست و چهارم شهریور ماه ۱۳۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان در بیان مواضع هفتگی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مطالبات زنان و دختران جامعه ما از دولت اشتغال، بیمه زنان سرپرست خانوار، مرخصی زایمان زنان شاغل، تسهیل شرایط ازدواج، تسهیل فرزندآوری و ایجاد زیرساخت‌های سالم برای ورود زنان به فعالیت‌های اجتماعی با الگوی ایرانی و اسلامی است.

همچنین به دنبال انتشار مطلبی مبنی بر اینکه نخبگان یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه موشکی به دلیل بدهی بانکی در آستانه به زندان رفتن هستند، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دستور پیگیری مشکلات این شرکت دانش بنیان را صادر کرد.

معاون بهداشت و درمان سپاه گفت: خدمات بهداشتی درمانی سپاه در ایام اربعین به زائران ایرانی و غیرایرانی در مسیر شهر نجف تا کربلا، داخل شهرهای نجف و کربلا، نواحی مرزی ایران و عراق و همچنین چند شهر عراق ارائه خواهد شد و نسبت به سال گذشته برنامه‌ریزی کامل‌ و جامع‌تری در خصوص احداث بیمارستان‌های صحرایی و درمانگاه‌ها و پست‌های امداد در ایام اربعین حسینی داریم.

همچنین یک عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان آمادگی مدارس در مناطق سیل زده شمال کشور برای شروع سال تحصیلی، گفت: در مناطق سیل زده تقریبا آمادگی لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارد و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

در همین رابطه نماینده مردم پلدختر در مجلس هم گفت: کار در مدارس تعمیری تقریبا تمام شده است و برای بازگشایی مدارس نگرانی وجود ندارد اما بخشی از مدارس به طور کامل تخریب شده اند که باید مجددا احداث شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم با بیان شرایط ایران برای پذیرش پیشنهاد ۱۵میلیارد دلاری اروپایی‌ها گفت: با اقدامات انجام شده و مذاکرات صورت گرفته، بنا شد که اروپایی‌ها ۱۵میلیارد دلار در سه قسط ۵ میلیارد دلاری به صندوق اینستکس واریز ‌کنند و این مبلغ به عنوان مبلغ پیش فروش نفت ایران است تا شرایط فروش نفت ایران فراهم شود، البته این موضوع برای ایران قابل پذیرش نیست و ما برای این موضوع برجام را امضا نکردیم و بنا بود که تمام شرایط عادی‌سازی شود و تحریم‌ها رفع شود و اگر این موضوع را قبول کنیم، یعنی به آن بسنده کردیم ولی در تلاش هستیم تا حق ایران را دریافت کنیم.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری در واکنش به ادعای پمپئو علیه ایران مبنی بر اینکه حمله به مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکو کار ایران بوده، نوشت: مایک پمپئو که در «فشار حداکثری» شکست خورده است، به «دورغ حداکثری» روی آورده است.

همچنین سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا و یکی از سناتورهای آمریکایی در خصوص حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان توسط یمنی ها واکنش نشان داد و گفت: آمریکایی‌ها سیاستی به نام "فشار حداکثری" را علیه ایران در پیش گرفتند که به دلیل ناکامی‌ها به سمت "دروغ حداکثری" گرایش پیدا کرده است.

صباح زنگنه، کارشناس حقوق بین‌الملل با تاکید بر این‌که ایران باید از طریق دادگاه‌های کانادا اقدام این کشور در فروش املاک ایران را پی‌گیری کند، گفت: در دوره اخیر روابط آمریکا-کانادا دچار تنش شده و به نظر می‌رسد اقدام کانادا بیشتر چراغ سبزی به ترامپ برای بهبود روابط دو کشور باشد.

در همین ارتباط ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: توقیف اموال ایران در کانادا بر خلاف قوانین بین‌المللی است و دولت ایران در این خصوص باید مقابله به مثل کند.

اولین جلسه از دادگاه متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد. در این جلسه، کیفرخواست متهمین توسط نماینده دادستان قرائت شد. همچنین تعدادی از شکات حاضر در جلسه و نمایندگان آنها شکایت خود از متهمین این پرونده را مطرح کردند و اکثریت آنها خواستار اشد مجازات برای متهمین شدند. با رسیدن به هنگام اذان ظهر هم  قاضی صلواتی ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی رسیدگی فردا (دوشنبه) ساعت ۱۳:۳۰ برگزار خواهد شد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با طرح این پرسش که چرا یک باره یک دفتر اسناد آتش می‌گیرد؟ گفت: در اسکن پرونده اسناد دفاتر رسمی تسریع کنیم زیرا فساد آنجا است و ممکن است جعل‌هایی صورت گیرد. وی افزود: بازرسی روی دفاتری که طعمه حریق می شوند تمرکز کنند. آیا نباید فکر کرد کاسه ای زیر نیم کاسه است. اگر ما اسکن داشته باشیم حریق خیلی برایمان اهمیت ندارد هرچند از باب سنتی بودن و تاریخی بودن اسناد حائز اهمیت است. ذبیح الله خداییان در حاشیه همین مراسم گفت: به موجب قانون مدنی افرادی که تبعیت ایرانی ندارند نمی توانند املاک غیرمنقول خریداری کنند.

در پی صدور آرایی متعارض از سوی شعب دیوان عدالت اداری درباره حقوق بازنشستگان، هیـأت عمـومی این مرجع تشکیل جلسه داد و با صدور رای وحدت رویه‌ای اعلام کرد که «در تعیین حقوق بازنشستگان، تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری قابل اعمال نیست».

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین 98 فساد مالی همسان سازی حقوق بازنشستگان ایران و کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای، به طور رسمی به تصویب لایحه کمک نظامی جدید در مجلس نمایندگان آمریکا برای به اوکراین، واکنش نشان داد و تاکید کرد که «واشنگتن رویکرد خود را از پیروزی اوکراین، به ادامه‌دار کردن جنگ دست کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا(در ماه نوامبر)» تغییر داده است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: تشکیلات حاکمیتی در آمریکا صرف نظر از تمایلات حزبی، آماده است تا رژیم کی‌یف را تا کشته شدن آخرین اوکراینی تسلیح کند و بتواند در خاک روسیه علیه اهداف غیرنظامی دست به حمله‌های تروریستی زده، اقدامات خرابکارانه انجام داده و خبرنگاران را بکشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: کاخ سفید دیگر روی «پیروزی افسانه‌ای اوکراین» حساب نمی‌کند بلکه می‌خواهد ارتش اوکراین دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقاومت کند تا از این طریق مانع تخریب چهره جو بایدن شود.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه می‌خوانیم: اقدامات آمریکا به عنوان یک طرف غیررسمی جنگ اوکراین، بی‌قید و شرط و قاطعانه خنثی خواهد شد و غرق شدن روزافزون واشنگتن در جنگ ترکیبی علیه روسیه، در نهایت همچون جنگ آمریکا در ویتنام و افغانستان، به شکستی مفتضحانه و تحقیرآمیز بدل خواهد شد. به‌هر حال، تلاش مذبوحانه و تب و تاب برای نجات رژیم نئونازی ولودیمیر زلنسکی، محکوم به شکست است. اهداف و مقاصد عملیات ویژه نظامی تمام و کمال محقق خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز، دیروز سرانجام بعد از وقفه چندین ماهه‌، لایحه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک ۶۰ میلیاردی برای اوکراین را تصویب کرد.

کد خبر 6084458

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به حادثه اصفهان
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • شرکت ۱۱ هزار تبعه خارجی در طرح سپرده گذاری اتباع در البرز
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین