Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:21:13 GMT

با تغییر خط مرزی، تنش‌ آبی اصفهان بیشتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۴۸۳

با تغییر خط مرزی، تنش‌ آبی اصفهان بیشتر می‌شود

معاون سابق شرکت آب منطقه اصفهان گفت: تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال بختیاری به ضرر اصفهان است و این اتفاق موجب می شود تا در آینده مشکلات آبی اصفهان بیشتر و تنش های آبی آن تشدید یابد.

مهدی بصیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این موضوع طی چند هفته اخیر در رسانه های مختلف مطرح شده، اما متاسفانه در خصوص تغییر خط مرزی خبر شفاف و اطلاع رسانی درستی انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه مسئولان و مدیریت استان چنین موضوعی را تکذیب می کنند، اما بعد از مدتی با اتفاق دیگری مواجه می شویم در این شرایط مسئولان چهارمحال و بختیاری به آرامی و با فراهم شدن فضا، به دنبال در دست گرفتن مدیریت تمام منابع آب اصفهان هستند.

معاون سابق شرکت آب منطقه اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در استان بالادست تفکر حاکم شدن در استان اصفهان وجود دارد، گفت: تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال بختیاری به ضرر اصفهان است و این اتفاق موجب می شود تا در آینده مشکلات آبی اصفهان بیشتر و تنش های آبی آن تشدید یابد.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در بحث حفاظت از حریم دریاچه زاینده رود، حساسیت تامین آب شرب در استان بالادست همانند اصفهان وجود ندارد، بنابراین آنها با توسعه ساخت و سازها، صدور مجوز حفر چاه و ... کم کم به دنبال مدیریت منابع آبی اصفهان خواهند بود.

بصیرپور با بیان اینکه متاسفانه از دهه هفتاد به این طرف شاهد دستکاری خط مرزی و آبی زاینده رود بین دو استان اصفهان و چهارمحال بودیم، گفت: در آخرین مرحله استان بالادست به دنبال این بود که خط مرزی آبی را وسط دریاچه زاینده رود قرار دهند که با اعتراضات اصفهان، این لایحه معلق ماند، اما به صورت نیم بند مدارکی برای تغییر خط مرزی در وزارت کشور تنظیم شد. 

وی در خصوص خط دقیق مرزی و آبی اصفهان و چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از دید اصفهانی ها این خط مرزی خارج از حریم دریاچه سد زاینده رود است، اما چهارمحالی ها مدعی هستند که خط مرزی، وسط دریاچه قرار دارد.

معاون سابق شرکت آب منطقه اصفهان با انتقاد از سکوت مدیریت استان و نبود اطلاع رسانی شفاف نسبت به موضوعات مطرح شده در خصوص تغییر خط مرزی اصفهان و چهارمحال، تصریح کرد: متاسفانه مدیریت استان به اندازه کافی و با حساسیت به این موضوع توجه ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:

- غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهداء در نقاط مختلف استان به مناسبت سالروز شهدای ورزشکار

- برگزاری مسابقات فوتسال جام شهید شاخص کشور در لردگان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری