Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی امروز یکشنبه، ۲۴ شهریور، در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله طالقانی در بهشت زهرا(س) اظهارداشت: این مجاهد انقلابی دایره‌المعارف مبارزه با ظلم و ستم و همچنین اسطوره ملت ایران است که همیشه در دل مردم زنده است، بنابراین رسانه‌ها باید در معرفی این عالم وارسته و مجاهد فی‌سبیل‌الله به نسل جوان کشور باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه اندیشه، کتاب‌ها و خطبه‌های آیت‌الله طالقانی باید رهنمود و الگوی مدیران کشور باشد، عنوان کرد: میانه‌روی و ارتباط خوب با تمامی طیف‌های سیاسی و اندیشه‌های مختلف آیت‌الله طالقانی می‌تواند چراغ راه حل بسیاری از معظلات حال حاضر کشور باشد.

هاشمی تصریح کرد: مبارزات آیت‌الله طالقانی با طاغوت زمان خود از زمان ملی شدن صنعت نفت آغاز و تا قیام امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، میانه‌روی و کنار آمدن با تفکرات مختلف سیاسی از خصوصیات بارز این عالم وراسته بود.

رییس شورای اسلامی تهران، ری و تجریش با اشاره به هفت بند از قانون اساسی کشور که به شوراهای اسلامی شهر و روستا اختصاص دارد، گفت: آیت‌الله طالقانی نقش بسیار زیادی در ایجاد و تاسیس شوراها داشت و  اگر ایشان نبودند، شاید امروز چیزی به‌نام شورا در قانون اساسی کشور وجود نداشت.

هاشمی، آیت‌الله طالقانی را پدر شوراهای کشور دانست و تاکید کرد: تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور باید در سالروز ارتحال این عالم ربانی با آمدن بر سرمزار ایشان یاد و خاطره این مجاهد فی‌سبیل‌الله را زنده نگاه دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نقش خانواده آیت‌الله طالقانی پس از ارتحال ایشان اشاره کرد و گفت: خانواده مرحوم پس از ارتحال ایشان کاملا با متانت برخورد کردند و هرگز اجازه ندادند، کسانی که به دنبال حذف انقلاب هستند از این موضوع سوء استفاده کنند.

هاشمی یادآور شد: خانواده آیت‌الله طالقانی با اینکه زحمات زیادی در پیروزی و روند انقلاب کشیده‌اند ولی هیچ متاعی تاکنون از آن برای خود برنداشته اند و یکی از سالم‌ترین خانواده‌های انقلاب محسوب می‌شوند.

به گزارش ایرنا، آیین بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال ملکوتی آیت الله سیدمحمود طالقانی امروز با حضور جمعی از مسئولان، فرزندان آیت‌الله طالقانی و خانواده‌های شهدا در کنار مزار ایشان در بهشت زهرا(ع) برگزار شد.

کد خبر 455013 برچسب‌ها محسن هاشمی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، اسدالله ربانی‌مهر در جلسه ستاد جوانی جمعیت شهرستان همدان با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت افزود: افزایش جمعیت در کنار جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سال‌های اخیر بوده که باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و علاوه بر وظایف قانونی ادارات دولتی از ظرفیت تشکل‌های مردمی و فرهنگی و دهیاری‌ها در حوزه جوانی جمعیت استفاده شود.

او تصریح کرد: اولویت و محوریت همه فعالیت‌ها در حوزه جوانی جمعیت باید اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشد که بعد از تصویب در مجلس توسط دولت به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و برای همه لازم الاجراست و کارگروه، عملکرد دستگاه‌ها را باید در این حوزه ارزیابی کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: ترویج ازدواج آسان، تفهیم چالش‌های تک فرزندی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، و اجرای طرح‌های محله محور به عنوان اقدامات فوری در اولویت فعالیت‌های جوانی جمعیت پیشنهاد می‌شود.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: واگذاری زمین یکی دیگر از امتیازات حوزه فرزندآوری است که در همدان تاکنون به ۴۵۰ خانواده زمین واگذار شده است.

در شهرستان همدان ۱۸۲۶ خانواده ۳ فرزندی، ۶۶۰ خانواده ۴ فرزندی، ۸۳ خانواده ۵ فرزندی، ۶ خانواده ۶ فرزندی و یک خانواده ۷ فرزندی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • نماینده فارس در اندیشه صدرنشینی لیگ برتر هندبال کشور
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • بازداشت دو پسر و عروس آیت الله طالقانی توسط محمد غرضی
  • عکسی از پسر آیت الله هاشمی در یک دیدار عیدانه
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر