Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح دبیرخانه جشنواره ایل سنگسر به میزبانی میراث فرهنگی استان سمنان ضمن بیان اینکه این جشنواره می‌تواند در راستای توسعه و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری استان مؤثر باشد، ابراز کرد: رونق گردشگری نیاز به رویداد محوری چون این همایش بزرگ دارد که در آن چندین استان کشور نیز حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه جشنواره ایل سنگسر به‌عنوان یک رویداد ملی می‌تواند نقش مهمی در رونق گردشگری استان سمنان داشته باشد، افزود: ایل سنگسر طولانی‌ترین مسیر کوچ جهان را دارد که این مهم می‌تواند بسیار موردتوجه علاقه‌مندان میراث معنوی باشد.

رئیس کانون هماهنگی میراث فرهنگی استان سمنان، ضمن بیان اینکه ایل سنگسر به دلیل تولیدات، لبنیات، سبک زندگی عشایری و ... قابل‌توجه است، گفت: توجه به سبک زندگی عشایری این ایل نیز می‌تواند یکی از جاذبه‌های مهم فرهنگی استان تلقی شود که از برگزارکنندگان این جشنواره می‌خواهیم به این موارد مانند سیاه‌چادرهای عشایری، سبک زندگی عشایر و ... توجه کنند.

معرفی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایل سنگسر

دبیر جشنواره ملی ایل سنگسر نیز در این نشست ضمن بیان اینکه این جشنواره از سال ٩۵ تاکنون در حال برگزاری است و بیش از ۴٠ هزار نفر تاکنون از آن بازدید کرده‌اند، گفت: ١٣کمیته برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تشکیل‌شده و رژه گروه‌های عشایری، نمایش ماشین‌های آ فرود، رونمایی از نمایشگاه صنایع‌دستی، پرواز  پاراگلایدر، مسابقات اسب‌دوانی، نشست تخصصی در مورد دست بافته‌ها، جنگ شبانه ،جشنواره غذا و ... ازجمله برنامه‌های جشنواره است.

منصور بیرقی گفت: برخورداری از زبان و تقویم مستقل با قدمت سه هزار و ۵۰۰ ساله و ثبت ملی آن، اجرای طولانی‌ترین مسیر کوچ جهان، ٨٠ نوع لبنیات ، ۴٠ نوع نان، رسم و رسوم و آیین های کهن، سیاه چادر عشایری منحصر به فرد و ... از جمله قابلیت های مهم ایل سنگسری است.

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه ضمن بیان اینکه جشنواره ملی ایل سنگسر از ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه امسال در شهرستان مهدی شهر برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره اثرگذاری مثبت بر چهره منطقه و کشور، توانمند سازی جوامع محلی، معرفی و تبلیغ محصولات جدید گردشگری،کمک به برندسازی، آسیب شناسی نقاط ضعف و قوت حوزه گردشگری، شناسایی علایق و سلایق بازار و مخاطب هدف گردشگری، ایجاد فرصت مناسب برای معرفی مقاصد گردشگری کمتر معرفی شده و حفظ و تقویت ارزش‌های فرهنگی، بومی و محلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیرخانه همایش ایل سنگسر با ایجاد ۱۴ کمیته زیر مجموعه خود از امروز کار خود را رسماً آغاز کرد.

کد خبر 4718949

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جمال استانداری سمنان میراث فرهنگی سمنان ماه محرم قزوین بوشهر شیراز ایلام مراسم عزاداری اربعین حسینی عاشورا شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صفوی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ در قالب ستاد خدمات سفر با برنامه‌ریزی انجام شده میزبان مسافران و گردشگران بودیم.

وی با اشاره به اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآن مقارن شده بود، افزود: در ابتدای این طرح حجم ترافیک در جاده‌ها حاکی از کاهش ۱۰ درصدی تردد‌ها در کشور بود؛ اما آمار‌ها نشان می‌دهد، ورود مسافران به استان زنجان نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بابیان اینکه حدود ۲۶۰ موزه و اماکن در ارزیابی رسمی کشور وجود دارد، گفت: موزه رختشویخانه، موزه مردان نمکی و پایگاه جهانی سلطانیه جزو ۵۰ مکان نخست و ۲۰ درصد پربازدید اماکن و موزه‌های کشور بودند.

صفوی افزود: باید در حوزه زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم و بویژه معرفی آثار تاریخی و طبیعی، گردشگری و صنایع دستی استان در همه حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در نمایشگاهی، از گردشگری فناورانه یاد کردند و کارگاه گردی از موضوعاتی است که باید به آنها پرداخته شود و معرفی این ظرفیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما می‌تواند به تحقق آن کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموعه استان تمرکز توجه به حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی و صنایع دستی را می‌بینیم، گفت: در حال حاضر سه سرمایه‌گذار برای احداث هتل پنج ستاره داریم که کار‌های مقدماتی انجام شده است.

وی افزود: در دو سال اخیر حدود ۹۰ موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر کردیم و بخشی از اینها به پروانه ایجاد رسیده است.

دیگر خبرها

  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک
  • اهتمام شهرداری شهرکرد برای معرفی صنایع دستی