Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:02:31 GMT

پویش «خط عابر - خط زندگی» در شهر مشهد آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۶۳۱

پویش «خط عابر - خط زندگی» در شهر مشهد آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محسن مصحفی، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد، ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع کلان‌پروژه آموزش فرهنگ شهروندی و با محوریت «ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده» که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آموزش فرهنگ شهروندی یکی از وظایف شهرداری است، در زمینه حق تقدم عابر پیاده نیز شهرداری با ورود خود می‌تواند این فرهنگ را در جامعه نهادینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه در زمینه ترافیک شهری، باید جامعه را به رعایت قوانین تشویق کرد، افزود: با توجه به محدودیت امکانات و زمان نمی‌توان همه آموزش‌ها را یکباره و با هم داشت لذا رعایت حق تقدم یکی از گزینه‌های، مورد توجه ما طی سال جاری است.

مصحفی با تأکید بر ترویج فرهنگ رعایت حق تقدم عابر پیاده، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا شهروندان را به عبور از خط کشی و رانندگان را به احترام گذاشتن به حقوق عابر پیاده تشویق کنیم.

سرپرست معاون فرهنگی شهرداری مشهد، ادامه داد: طی سال گذشته، ۱۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی درون شهری مشهد مجروح شدند که هشت هزار نفر از آنان عابر پیاده بودند، این آمار نشان‌دهنده عدم وجود امنیت کافی برای شهروندان عابر پیاده است. 

وی با بیان اینکه برای عملی کردن این پروژه با حجمی از کاستی‌ها و مشکلات مواجه هستیم، ابراز کرد: شهرداری برای رفع این کاستی‌ها در دو حوزه، زیرساخت‌های مربوط به عبور امن عابرین و حوزه عمران،حمل و نقل در حال تلاش و اصلاح امور است. 

مصحفی گفت: یکی از مناطق پر چالش و پر ترافیک شهری مشهد در اطراف حرم مطهر رضوی بوده که حجم میلیونی تردد زائران را به‌همراه دارد و می‌خواهیم که فرهنگ احترام به حق و حقوق شهروندی اعم از عابر و سواره به‌خوبی و با همکاری مردم ترویج یابد.

سرپرست معاون فرهنگی شهرداری مشهد در زمینه اجرای پروژه آموزش فرهنگ شهروندی، گفت:حرکت آغازین جهت اجرای این پروژه با تشویق شهروندان قانون مدار و در درجه بعدی با تنبیه افراد خاطی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی خواهد بود. ما تلاش می‌کنیم تا در این حوزه به توانمندی و کفایت شهروندان برسیم و از این طریق آوازه‌ای نیکو را برای شهر مشهد به ارمغان بیاوریم.

کد خبر 4718936

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری مشهد سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ماه محرم قزوین بوشهر شیراز ایلام مراسم عزاداری اربعین حسینی عاشورا شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ در طرح بازگشت به زندگی سالم از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است، در این طرح مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می شود و همزمان تحت درمان قرار می گیرد.   در قالب این طرح مددجو با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می شود و کسب درآمد می کند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز چهارشنبه در این مراسم گفت: درمان معتادان به تنهایی کارساز نیست و برای جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد باید مهارت آموزی و اشتغال زایی مورد توجه باشد.   اسماعیل رحمانی افزود: اعتیاد تهدید جدی برای جوامع بشری است و سرمایه های انسانی را در معرض خطر نابودی قرار می دهد.   وی گفت: در مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد تمام خدمات رایگان به معتادان ارائه می شود، اما فعالیت این مراکز خیلی ثمربخش نیست و مددجویان دوباره به چرخه اعتیاد برمی گردند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: از این رو طرح توانمندسازی معتادان و بهبودیافتگان در دستور کار دادسرا قرار گرفته و تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های مختلف و راه اندازی کارگاه ها و مراکز حرفه آموزی و اشتغال، به بهبودیافتگان انگیزه بازگشت به زندگی سالم داده شود.   رحمانی گفت: همچنین از لحاظ درمانی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و غیره نیز به مددجویان خدمات لازم ارائه می شود تا برای بازگشت به زندگی سالم آمادگی لازم را کسب کنند.   او افزود: در این طرح برنامه مستمر برای مددجویان خواهیم داشت و بر فعالیت مراکز ترک اعتیاد نیز نظارت خواهد شد که بدین طریق فرآیند درمان با متادون تا حد امکان کاهش خواهد یافت.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت:در این طرح برنامه ریزی شده تا چرخه بازگشت مددجویان به اعتیاد لغو شود، بازگشت حتی یک معتاد به زندگی سالم مغتنم است.   رحمانی ادامه داد: در این طرح از کارآفرینان علاقه مند دعوت شده تا کارگاهی در مجاورت مراکز ترک اعتیاد راه ندازی شود و تعدادی از مددجویان در این مراکز مشغول به کار شوند.   معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: در طول اجرای طرح، آسیب شناسی صورت گرفته و معایب رفع خواهد شد، همچنین نظارت بر مراکز ترک اعتیاد نیز به صورت جدی انجام می شود و فرایند تشریفاتی نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • راننده نیسان عابر پیاده‌ای را کشت
  • برخورد شدید جرثقیل نیسان با عابر پیاده حادثه ساز شد
  • ساخت زیرگذر عابر پیاده بلاک کرج کردان برای عبور ایمن شهروندان
  • ورود نسل جدید پل‌های عابر پیاده به تهران