Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مشاور امارات در امور خارجه تاکید کرد، حمله اخیر نیروهای انصارالله به دو مجموعه پالایشگاهی شرکت آرامکوی عربستان در استان بقیق به امارات و کشورهای منطقه نیز می‌رسد.

انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه امروز (یکشنبه) در توییتر به حمله انصارالله یمن به تاسیسات آرامکو واکنش نشان داد.

قرقاش همچنین با اشاره به چالش استراتژیکی که منطقه با آن مواجه است، بر لزوم افزایش تلاش‌ها در برابر این چالش تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در ادامه توییت کرد: ابوظبی خیلی زود ماهیت چالش‌های پیش‌ رو و مشترک را درک کرده و با قبول مسؤولیت کامل تصمیم گرفت که موضعگیری همسو با ریاض داشته باشد، بله مسیر و سرنوشت ما یکی است.

وزارت خارجه امارات پیشتر با انتشار بیانیه‌ای این حمله را محکوم و ادعا کرده است: این حمله مدرک جدیدی بر تلاش گروه‌های "تروریستی" برای ضربه زدن به امنیت و ثبات منطقه است".

این وزارتخانه تاکید کرده بود، امنیت امارات و عربستان مجموعه‌ای غیرقابل تفکیک است و امارات هرگونه تهدید و خطر علیه عربستان را تهدیدی علیه ساختار امنیت و ثبات خود می‌داند.

بر اساس اظهارات عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، حمله به تاسیسات آرامکو موجب توقف ۵۰ درصد از تولیدات این شرکت شده است.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه