Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@23:50:03 GMT

گسترش بخش هنرهای اسلامی‌ در موزه لوور

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۸۱۴

گسترش بخش هنرهای اسلامی‌ در موزه لوور

فضاهای جدید و توسعه‌یافته در مرکز آموزش دپارتمان هنرهای اسلامی موزه لوور پاریس گشایش یافت.

به گزارش ایمنا به نقل از روزنامه اماراتی نشنال، عملیات توسعه و بازسازی این مکان با حمایت موسسه خیریه «الولید» عربستان انجام شد.

از جمله تغییرات انجام شده، افزودن یک محوطه ورودی جدید و فضای نمایشگاهی موقتی است که تجربه همه جانبه ای را در اختیار بازدیدکنندگان به هنگام ورود قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضاهای توسعه یافته به نحوی طراحی شده است که امکان دسترسی افراد کم توان نیز به آن مهیاست.

«ژان لوک مارتینه» (Jean Luc-Martinez) مدیر موزه لوور گفت: امیدواریم به لطف طراحی های جدید، شاهد حضور بازدیدکنندگان بیشتری باشیم و بتوانیم کلید درک این میراث هنری شگفت انگیز را که در موزه لوور به امانت گذاشته شده است، به آنها عرضه کنیم.

در حال حاضر، سه هزار اثر با مبداهای مختلف از اسپانیا گرفته تا هند، در این دپارتمان نمایش داده می شود. قدمت این آثار به قرن های هفتم تا نوزدهم میلادی بازمی گردد.

آثار هنری و باستانی در کنار هم در این دپارتمان نگهداری می شود و این آثار، تاثیرات هنر اسلامی بر سبک های مختلف هنر را ارائه می دهد.

در مجموع ۱۴ هزار اثر در مجموعه کلی این دپارتمان محفوظ است.

کد خبر 389562

منبع: ایمنا

کلیدواژه: موزه لوور فرانسه آثارهنری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احسان زهره وندی با اشاره به رسالت سازمان میراث فرهنگی در حفظ و معرفی آثار فرهنگی و میراثی گفت: با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی مراسمی برگزار شد.   معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی، تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.   زهره‌وندی تصریح کرد: در این مراسم دو نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.   او گفت: یکی از نسخه‌ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است و نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار هست تا کتاب مضحکات که با خط نستعلیق ۱۷ سطری تحریر شده است.   این آثار تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما