Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@01:02:50 GMT

شوراها قدردان اقدامات آیت‌الله طالقانی باشند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۸۱۵

شوراها قدردان اقدامات آیت‌الله طالقانی باشند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر آیت‌الله طالقانی نبود، شاید امروز چیزی به‌نام شورا در قانون اساسی کشور وجود نداشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی امروز (یکشنبه) در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله طالقانی در بهشت زهرا (س) اظهار کرد: هفت بند از قانون اساسی کشور که به شوراهای اسلامی اختصاص دارد و در این میان آیت‌الله طالقانی نقش بسیار زیادی ایفا کرد به گونه‌ای که اگر وی نبود، شاید امروز چیزی به‌نام شورا در قانون اساسی کشور وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طالقانی را پدر شوراهای کشور معرفی کرده و افزود: تمامی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور در سالروز ارتحال آیت‌الله طالقانی با آمدن بر سر مزار وی قدردان اقدامات وی باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید در معرفی این عالم به نسل جوان کشور توجه کنند، تصریح کرد: آیت‌الله طالقانی با میانه‌روی و ارتباط خوبی که با تمام طیف‌های سیاسی داشت، می‌تواند الگویی برای جامعه امروز باشد.

وی تصریح کرد: مبارزات آیت‌الله طالقانی با طاغوت زمان خود از زمان ملی شدن صنعت نفت آغاز و تا قیام امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت، میانه‌روی و کنار آمدن با تفکرات مختلف سیاسی از خصوصیات بارز این عالم وراسته بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: خانواده مرحوم طالقانی پس از ارتحال ایشان هرگز اجازه ندادند، کسانی که به دنبال حذف انقلاب هستند از این موضوع سوء استفاده کنند و به همین سبب یکی از سالم‌ترین خانواده‌های انقلاب محسوب می‌شوند.

کد خبر 389559

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آیت الله طالقانی محسن هاشمی رفسنجانی شوراي شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

کد خبر 6064092

دیگر خبرها

  • امروز هر چه داریم به برکت خون‌های پاک شهداست
  • دیدار زیاد النخاله با رهبر انقلاب
  • دیدار زیاد نخاله با رهبر انقلاب
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • برنامه های ۱۲ فروردین در ورامین تشریح شد
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟