Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@09:21:07 GMT

قیمت جهانی نفت پس از حمله به آرامکو

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۸۴۱

قیمت جهانی نفت پس از حمله به آرامکو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، روز پنجشنبه «21 شهریورماه» وزاری نفت دولت های عضو اوپک نشستی داشتند که عبدالعزیز بن سلمان، وزیر جدید نفت عربستان درباره نتیجه این جلسه گفته بود اوپک و شرکایش، میزان کاهش تولید را بیشتر نخواهند کرد اما قرار است مجددا در این خصوص در ماه دسامبر تصمیم‌گیری کنند.

دیری نپایید که در روز شنبه «23 شهریورماه» حمله 10 پهپاد جنبش انصارالله یمن به دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان سرتیتر بسیاری از خبرگزاری های داخلی و خارجی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد روزی فرا رسد که نیروهای یمنی بتوانند این غیرممکن را ممکن سازند  و به مواضع حیاتی آل سعود حمله کنند.

پالایشگاه آرامکوی در منطقه بقیق قرار دارد و می توان گفت که یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت خام دنیا محسوب می‌شود. گفته شده است که فرآوری ۵٫۷ میلیون بشکه نفت به دلیل حمله پهپادی با اخلال مواجه شده و این میزان به اندازه ۵ درصد تولید نفت جهان در هر روز است.

بر اساس گزارش ها نفت شل آمریکا از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ به میزان ۵٫۹ میلیون بشکه در روز به کل نفت موجود در جهان افزود. بنابراین می‌توان گفت که میزان خسارات وارده به نفت عربستان به میزان کل افزایش نفت شل امریکا در ۱۰ سال اخیر بوده است.

همچنین اندرو لیپو، رئیس شرکت نفتی لیپو می‌گوید وضعیت پیش آمده هراسناک است و انتظار دارم که قیمت نفت بین ۵ تا ۱۰ دلار بابت هر بشکه افزایش پیدا کند.

گفتنی است که تحلیل لیپو مبنی بر افزایش 5 تا ۱۰ دلاری قیمت نفت بدون توجه به دیگر تبعاتی است که می‌تواند اخلال بلندمدت در تولید نفت عربستان به همراه داشته باشد، انجام شده است بنابراین  اگر اخلال در تولید بیش از ۵ میلیون بشکه نفت در روز ادامه دار باشد، امکان این وجود دارد که قیمت نفت به سرعت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نیز برسد.

خبرنگار: علی چاهه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان سعودی نفت یمن برنت آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حاجی‌رضا پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: طی دوسال اخیر ۵۵ هزار هکتار از ۸۰ هزار هکتار زمین موجود برای کشاورزان تعیین تکلیف و سنددار شده‌اند.

حاجی‌رضا با تصریح بر محدود بودن حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم، افزود: یونجه، ذرت و پنبه از جمله محصولات زراعی برند استان قم محسوب می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: تولید دو درصدی پروتئین کشور در قم، تولید ۱۵۰ هزار تن شیر، وجود ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین از دستاوردهای بخش کشاورزی و دامداری استان قم بشمار می‌رود.

وی همچنین به وضعیت تولید و تامین تخم مرغ در استان اشاره کرد و گفت: میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن در سال رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: اشتغال مولد پایدار از مقولاتی است که به جدیت در سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود و سعی داریم تا با بهره‌گیری از دانش‌های نوین عملکرد کشاورزی استان ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت با توجه به اقلیم و آب و هوای خشک قم در دستور کار قرار دارد افزود: تلاش شده تا با اجرای سیستم‌های جدید آبیاری و در راستای بهره وری حداکثری از منابع، استفاده از آب در بخش کشاورزی به حداقل برسد.

حاجی‌رضا با بیان اینکه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای افزایش سطح تولیدات محصولات کشاورزی از جمله راهبردها در اداره کل جهاد کشاورزی استان قم است ابراز داشت: تلاش شده تا بسترهای مناسبی برای استفاده از توان علمی و پژوهشی دانش بنیان‌ها در قم فراهم شود.

کد خبر 6062955

دیگر خبرها

  • مساحت مزارع پرورش میگو به ۲۶ هزار هکتار رسید
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در سال ۱۴۰۳