Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@20:16:11 GMT

اتهام‌زنی اتحادیه عرب علیه ایران در مورد آرامکو

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۹۲۲

اتهام‌زنی اتحادیه عرب علیه ایران در مورد آرامکو

اتحادیه عرب بدون اشاره به حملات روزانه ائتلاف سعودی به یمن، مدعی شد که حمله پهپادی یمنی‌ها به تأسیسات نفتی آرامکو تهدید امنیت ملی کشورهای عربی است.

به گزارش مشرق، دبیرخانه اتحادیه عرب شب گذشته (شنبه) در بیانیه‌ای حمله تلافی‌جویانه یمنی‌ها به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را «تنش ‌آفرینی خطرناک» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری مصری الیوم، در این بیانیه اتحادیه عرب با تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن؛ مدعی شد که پذیرش مسئولیت حمله به تأسیسات آرامکو نشان دهنده این است که تصمیم حمله از سوی تهران گرفته شده است و ایران در امور کشورهای عربی دخالت می‌کند.

بیشتر بخوانید: بازگشت پالایشگاه‌های آرامکو به تولید چقدر طول می‌کشد؟ واکنش عراق به استفاده از خاک این کشور برای حمله به «آرامکو» سند غیرقابل انکار نقش ایران در حملات پهپادی به عربستان

این سازمان که تا کنون هیچ کدام از حملات ائتلاف سعودی به یمن را محکوم نکرده، حمله پهپادی به آرامکو را نشانه وابستگی انصارالله به کشورهای خارجی دانست و مدعی شد که این جنبش ارتباطی به مردم یمن ندارد!.

در این بیانیه همچنین آمده است که در نشست اخیر اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه، حمایت کامل این سازمان از عربستان سعودی اعلام و بر حمایت از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در قبال تهدیدات تأکید شده است.

متهم کردن ایران به دست داشتن در حملات تلافی‌جویانه یمنی‌ها به تأسیسات آرامکو که روز گذشته (شنبه) با ده فروند پهپاد صورت گرفت، پیش از این نیز از سوی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز ادعا شده بود.

اتحادیه عرب در طول چهار سال گذشته نه تنها هیچ کدام از حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی یمن را محکوم نکرده بلکه به تریبون تبلیغاتی و بازوی دیپلماتیک سعودی‌ها تبدیل شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان تحولات یمن اتحادیه عرب ایران آرامکو یمن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین کنعانی تصریح کرد نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899054

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد