Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@22:42:01 GMT

۲۱ طرح از دستور کار خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۶۹۷۷

۲۱ طرح از دستور کار خارج شد

کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست خراسان جنوبی برای بررسی و تصویب ۵۲ طرح از ۹ شهرستان برگزار شد که در نهایت ۲۱ طرح از دستور کار این جلسه طولانی ۴ ساعته خارج شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان امروز (24 شهریور) با  موضوع تعیین و تکلیف 52 طرح از شهرستان های بیرجند، خوسف، قاین، بشرویه، زیرکوه، سربیشه، نهبندان، درمیان و سرایان در محل سالن جلسات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه که چهار ساعت به طول انجامید سه طرح شامل اجرای طرح پرورش شتر داشتی، پرورش بلدرچین و شتر مرغ  در شهرستان نهبندان به تصویب رسید.

 

طرح های شهرستان سربیشه شامل تعیین کاربری اداری، احداث نیروگاه خورشیدی، احداث واحد مرغداری و احداث اتاق کارگری تصویب شد و طرح احداث مخزن آب و احداث باربری کالا از شهرستان سرایان نیز مصوب شد.

 

طرح های شهرستان قاین شامل احداث واحد پرواربندی بره به مساحت سه هزار متر مربع از اراضی ملی، احداث واحد زرشک خشک کنی، حصار کشی باغ، مرمت و بازسازی انبار و محوطه موجود و احداث خانه کارگری، احداث نیروگاه خورشیدی، احداث سالن ورزشی و بررسی طرح روستای جعفرآباد بود که همه تصویب شد.

 

14 طرح مربوط به شهرستان درمیان، ۲ طرح شهرستان بشرویه در مورد احداث واحد پرورش شترمرغ و احداث واحد پرورش گوسفند و همچنین طرح های شهرستان زیرکوه شامل احداث ساختمان اداری و انبار در این جلسه به دلیل عدم حضور فرماندار و نماینده ای از طرف این شهرستان ها از دستور کار خارج شد.

 

در ادامه 10طرح شهرستان خوسف مبنی بر احداث اتاق کارگری، احداث واحد پرورش شترمرغ برای 300 قطعه، احداث واحد پرورش شتر برای 320 نفر، حصار کشی و احداث اتاق کارگری، احداث استخر و احداث اتاق کارگری، احداث واحد پرورش ماهیان گرمابی، احداث واحد پرورش گاو شیری، حصار کشی و احداث اتاق کارگری و احداث نیروگاه خورشیدی بود که به تصویب رسید..

 

طرح اردوگاه گردشگری و عشایری در مجاورت گواب شهر خوسف علی رغم موافقت و دریافت تاییدیه از طرف دستگاه‌های اجرایی مربوطه اما به درخواست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برای بررسی بیشتر و تایید مشاور ذی‌صلاح فعلا از دستور کار خارج شد.

 

«سید کمال الدین میرجعفریان» با بیان اینکه طرح احداث اردوگاه گردشگری و عشایری خوسف را باید مشاور ذی‌صلاح تایید کند و اگر تاکنون این اقدام انجام نشده متولیان باید پاسخگو باشند، گفت: از میراث فرهنگی بعید است این طرح را تایید کرده باشد!

 

وی از اداره کل میراث فرهنگی استان درخواست کرد گزارش مکتوب و تخصصی از روند اقدامات در این زمینه ارائه دهد تا پس از بررسی و ارائه نظر به صورت کتبی نسبت به تصویب این طرح اقدام شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: تمام مسائل باید مسیر قانونی را طی کنند و صرف اینکه یک دستگاه اجرایی طرحی را تایید کند که نمی‌شود آن را مصوب کرد.

 

«محمد شفیعی» فرماندار خوسف در خصوص این اردوگاه گردشگری، گفت: این اردوگاه قبل از سال 98 با سازه موقت فقط به منظور برپایی بازارچه فروش صنایع دستی در ایام نوروز به بهره برداری رسید و بعد از آن یک ساعت هم فعال نبوده است.

 

به گفته وی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این طرح را تایید کرده است و تمام استعلامات انجام و موافقت ها اعلام شده است  و مقرر شده بود بعد از ایام عید نوروز بحث مجوز این اردوگاه گردشگری برای ساخت نهایی با تمام بخش های آن انجام و به بهره برداری برسد.

 

در نهایت تلاش فرماندار خوسف برای تصویب طرح گردشگری و عشایری در این شهر به نتیجه نرسید و  این طرح به دلیل نیاز  به بررسی بیشتر، تصویب نشد. طرح های شهرستان بیرجند شامل احداث مرکز تفریحی و سرگرمی، تعیین کاربری گردشگری در اراضی دولتی واقع در حریم شهر بیرجند موسوم به کلاته قنصول از دستور کار خارج شد.

 

همچنین احداث حصارکشی و اتاق کارگری مربوط به شهرداری بیرجند نیز به دلیل نبود شهردار نیز از دستور کار جلسه خارج شد. اما طرح احداث واحد گاوداری واحداث واحد پرورش و تکثیر عقرب تصویب شد.

 

بحث بررسی پیشنهادات جهادکشاورزی در خصوص واحدهای زرشک و عناب خشک کنی مقرر شد با اصلاحیه محیط زیست ارائه شود.

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا ماه محرم عزاداری محرم عاشورای حسینی خبرگزاری شبستان استان بوشهر تاسوعای حسینی نماز ظهر عاشورا اربعین حسینی تصویب طرح طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، علی مختاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری با جمعیت تحت پوشش بیش از یک میلیون نفر دارای ۱۲ بیمارستان است که یکی از این بیمارستان‌ها خصوصی، یک بیمارستان تأمین اجتماعی و ۱۰ بیمارستان نیز دولتی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در چهارمحال و بختیاری ۱۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال وجود که از این تعداد ۱۵۵۷ تخت دانشگاهی و ۲۳۹ تخت نیز غیر دانشگاهی هستند همچنین ۱۰۱ مرکز ICU و ۵۲ دستگاه CCU در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی تنها بخش پیوند کبد غرب شهرکرد در بیمارستان کاشانی شهرکرد، راه‌اندازی مرکز ناباروری سطح ۲ لردگان، پوشش بیمه برای زوجین نابارور و پیگیری نشان‌دار کردن زوجین نابارور در سامانه بیمه، راه‌اندازی گردشگری سلامت برای اولین بار در بیمارستان کاشانی شهرکرد، راه‌اندازی پنج دستگاه MRI در بیمارستان‌های استان و… از جمله اقدامات مجموعه درمان استان بوده است.

مختاری عنوان کرد: رادیوتراپی، CT آنژیوتراپی و… به عنوان تجهیزات جدید خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود در سال جدید در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری ۱۸۷ پزشک متخصص و ۲۳ پزشک عمومی در قالب طرح دولت سیزدهم جذب شده است.

وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از دو استان در کشور بود که مجوز گردشگری سلامت را نداشت اما این مجوز در سال جاری برای استان دریافت شد که این مهم در استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته و در آینده نیز به صورت جدی پیگیر توسعه گردشگری سلامت استان خواهیم بود.

کد خبر 6084390

دیگر خبرها

  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • درخواست مجدد درج نام مادر در کارت ملی
  • علی سلاجقه: مالچ‌پاشی نفتی را برای همیشه از دستور کار خارج کرده‌ایم
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • مالچ‌پاشی نفتی را از دستور کار خارج کرده‌ایم
  • توسعه گردشگری سلامت در چهارمحال و بختیاری در دستور کار است
  • دیسکورد با دستور دادستانی فیلتر شد
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند