Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسولیس در نشست خبری پیش از دیدار با صنعت نفت آبادان گفت: هر بازی برای ما حکم یک فینال را دارد. باید این بازی را ببریم. باخت مقابل تراکتور موجب افزایش مسوولیت ما در این بازی شده است. این هفته خوب کار کردیم و به نظرم تیم آماده است. از کیفیت تیم در دو بازی نخست راضی نبودم چرا که دوست دارم فوتبال قشنگ‌تر و بهتری انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخص است که بازیکنان نیاز به زمان بیش‌تری دارند.باید این بازی را ببریم و فوتبال مورد علاقه من را بازی کنیم.

وی درباره محرومیت بیرانوند و اظهارنظر این بازیکن مبنی بر خداحافظی از فوتبال ایران خاطرنشان کرد: همیشه نظرات و تصمیمات کمیته انضباطی را قبول داشتم و احترام می‌گذارم. اکنون احترام بیشتری برای تصمیمی که درباره بیرانوند گرفتند، قائل هستم. بیرانوند بازیکن بین‌المللی در فوتبال ایران است. به عنوان یک خارجی انتظار دارم که حمایت بیش‌تری از او انجام شود. به خصوص در جمع فوتبال باید از او بیش‌تر حمایت شود.

کالدرون بیرانوند را موجب سربلندی ایران دانست و افزود: تصمیم مناسبی درباره محرومیت بیرانوند گرفته شد. برای این حرفم دلیل دارم. ویدئویی که تراکتور فرستاده به این جهت است که او را محروم کنند. به خاطر رفتار غیرورزشی می خواهند او را محکوم کنند. اگر هدف تراکتور این بوده، من هم موافق هستم. وقتی گرم می کردیم، در بازی با تراکتور از سوی هواداران به ما سنگ انداختند و فحاشی کردند.

وی خاطرنشان کرد: یک قوطی نوشیدنی به سمت نیمکت پرتاب کردند. هواداران این تیم نارنجک پرتاب کردند که بسیار خطرناک است. تراکتور به نسبت درخواستی که دارد، باید منطقی عمل کند. صحبت‌های این تیم باید با درخواست‌شان مناسبت داشته باشد. اگر درخواست فیرپلی دارند، باید خودشان به عنوان اولین شخص آن را انجام دهند. من همیشه به کمیته انضباطی احترام گذاشتم و این بار هم احترام بیش‌تری قائل هستم. به نظرم نسبت به اتفاقات درون زمین تصمیم عادلانه‌ای بود. این خطر وجود داشت که بازیکنان ما مصدوم شوند و نارنجک‌هایی که پرتاب کردند موجب آتش‌سوزی شود. درخواست من این است که تراکتور نگاهی به رفتارش داشته باشد. همان کاری که ما کردیم. ما عکس‌هایی از سنگ انداختن و پرتاب نارنجک داشتیم اما صحبتی نکردیم. ما باختیم و با یک رفتار معمولی به خانه برگشتیم.

سرمربی پرسپولیس درباره آمادگی خوب صنعت نفت آبادان و دشوار بودن پیروزی برابر این تیم اظهار کرد: آن‌ها می‌توانند به هر سکبی که می‌خواهند بازی کنند. ما باید بر تمام برنامه‌های آن ها چیره شویم. به عنوان یک بازیکن و مربی باتجربه وظیفه دارم مشکلات را پشت سر بگذارم. وظیفه ما این است که خوب بازی کنیم اما تا الان به اهداف‌مان نرسیدیم. با این حال تلاش می‌کنیم بهتر شویم. با حضور مربی جدید باید بازی جدیدی ارائه دهیم. امیدوارم فردا نتیجه خوبی کسب کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با اخراج برانکو از الاهلی عربستان، کار او در پرسپولیس سخت‌تر نمی‌شود؟ گفت: من به بازی فردا فکر می‌کنم که همانند فینال است. نمونه اتفاقی که برای برانکو رخ داد، برای هر کسی رخ می‌دهد. ممکن است برای من هم اتفاق بیافتد اما از روند کارمان راضی هستیم. می‌دانم برای تکرار قهرمانی نیازمند زمان هستیم اما می‌دانم زمان زیادی نداریم. من به این تیم ایمان دارم.

کالدرون در پاسخ به این سوال که چرا مهدی ترابی در پست غیر تخصصی‌اش به میدان می‌رود و عملکرد همیشگی و خوب خود را ندارد؟ یادآور شد: مهدی ترابی در پستی بازی می‌کند که در زمان برانکو هم در همان پست بود. او پشت مهاجم است و بعضا جا به جا می‌شود ولی در دو بازی اخیر در پست اصلی خودش است. جدا از بحث ترابی، ما هنوز فوتبال مورد علاقه خودمان را بازی نمی کنیم و بازیکنان می‌توانند خودشان را نشان دهند و امیدوارم فردا این اتفاق بیافتد و تیم بازی بهتری نشان دهد. برای بهتر بازی کردن تیم، نیازمند عملکرد گروهی بهتری هستیم.

سرمربی پرسپولیس درباره استفاده از جونیور در بازی فردا با توجه به رسیدن به وضعیت مطلوب گفت: مهاجمان برای گلزنی نیازمند عملکرد خوبی از سایرین هستند. فردا جونیور بازی می کند. برای این که دو مهاجم بهره‌وری خوبی داشته باشند باید هر دو خوب بازی کنند.

او در پاسخ به این سوال که قبل از حکم کمیته انضباطی تصمیمی برای نیمکت نشین کردن بیرانوند داشت، گفت: من هیچ تصمیمی نگرفته بودم. معمولا وقتی بازیکنان از تیم ملی باز می‌گردند، آن‌ها را ارزیابی می‌کنم و کسانی که عملکرد بهتری داشته باشند، در بازی استفاده می‌کنم. من تصمیمی درباره بازیکنان و بیرانوند نگرفته بودم.

کالدرون در واکنش به این که آیا تنبیه انضباطی را برای بیرانوند در نظر گرفته بود، تاکید کرد: من هیچ تنبیهی را برای هیچ بازیکنی در نظر نمی‌گیرم. تصمیم من در رابطه با شرایط روحی و رفتار بازیکنان در تمرینات است. هر کسی که بهتر بازی کند، در ترکیب تیم بازی می‌کند.

وی درباره عملکرد ملی‌پوشان تیمش بعد از اردوی تیم ملی گفت: به نظرم اکثر بازیکنان خسته بودند چون سفر طولانی پشت سر گذاشتند. پیشنهادم به فدراسیون فوتبال این است که بازیکنان ملی پوش را زودتر به باشگاه‌ها برگرداند. فدراسیون گفت که بازیکنان اضافه بار داشتند و باید پرواز خود را عوض می‌کردند. به نظرم دلیل قانع کننده‌ای نیست. نمی‌گویم هواپیمای خصوصی داشته باشند اما برای تمام تیم‌های دنیا این اتفاق می‌افتد. پروازی را در نظر بگیرند که بازیکنان زودتر به تیم‌ها برگردند.

کالدرون درباره برنامه مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: با توجه به مشکلات مالی تیم‌ها، فدراسیون فوتبال در هنگام تدوین  تقویم مسابقات باید این وضعیت را در نظر بگیرد. مسلما می‌دانند که برگزاری بازی‌ها در روز تعطیل با استقبال هواداران همراه است و تعداد بیش‌تری به ورزشگاه می‌آیند. این اتفاق راهی است که فدراسیون از نظر اقتصادی به تیم‌ها کمک کند. آن‌ها تلاش می‌کنند برنامه خوبی تدوین کنند اما بازی تیم‌های بزرگ نباید روز دوشنبه برگزار شود.

مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در پایان خاطرنشان کرد که به طور رسمی نسبت به این موضوع اعتراض خواهند کرد زیرا بازی‌های این تیم بیش از سایر تیم‌ها در روزهای غیر تعطیل برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بازی زمین فوتبال فوتبال پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه شروع سرمربیگری‌اش‌ در این تیم بسیار سخت بود، گفت: برخی به من توهین می‌کردند، اما اکنون حامی‌ام‌ هستند.

به گزارش مشرق، اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص روند شروع مربیگری خود، اظهار داشت: من هم مثل همه بازیکنان دوست داشتم که فوتبال بازی کنم اما در ۱۶ سالگی متوجه شدم که خیلی استعداد آن را ندارم. از طرفی علاقه‌ام به موفقیت تیم ملی کشورم باعث شد که به سمت مربیگری بروم. حضورم در ایران هم خیلی سریع انجام شد و پس دریافت پیشنهاد، تحقیقاتم را شروع کردم و به ایران آمدم.

وی ادامه داد: فکر می‌کردم از تایلند یا کشورهای عربی برایم پیشنهاد مربیگری بیاید اما از ایران هیچ گاه فکر نمی‌کردم. از زمان دریافت پیشنهاد ۳۶ ساعت برای پاسخ وقت داشتم و به سرعت تحقیقاتم را انجام دادم و به ایران آمدم.

سرمربی تیم پرسپولیس با اشاره به تعریف دوستانش از زندگی در ایران، عنوان کرد: آمدن من به ایران رابطه مستقیمی با یحیی گل‌محمدی داشت. با کمک‌ مربی استقلال خوزستان آشنایی دارم و از برخی دوستان دیگرم هم پرس و جو کردم که گفتند بر خلاف اطلاعات و اخباری که به دست ما می‌رسد، زندگی در ایران بسیار خوب است. آغاز سرمربی‌گری‌ام در پرسپولیس دوران سختی برای من، هیئت مدیره، بازیکنان و هواداران بود. من تیم و ظرفیت‌های آن را خوب می‌شناختم و نگرانی هواداران را درک می‌کردم. یحیی آدم بزرگی است و هواداران هم انتظار مربی بزرگی مثل برانکو را داشتنند که باید با کسب موفقیت اعتماد آن‌ها را جلب می‌کردیم.

وی در مورد هواداران یک تیم فوتبال گفت: این رشته یک نوع عشق است و عشق هم از هواداران می آید. فوتبال بدون هوادار ورزشی است که هیچ شور و اشتیاقی ندارد. وقتی به آبادان می روم خیلی احساس خوبی دارم که می‌بینم پرچم برزیل میان تماشاگران است. خیلی خوب است که اهالی یک شهر طرفدار تیمشان هستند و حمایت می کنند. در کل آبادان را خیلی دوست دارم.

اوسمار با تاکید بر وضعیت رو به بهبود علیرضا بیرانوند خاطرنشان کرد: به علیرضا خیلی اعتماد داشتیم و خیال ما را راحت می‌کرد. او تمرین با تیم را شروع کرده ولی هنوز آماده بازی نیست. شاید برای جام حذفی نرسد ولی فکر می‌کنم در بازی با سپاهان او را داشته باشیم.

وی نظر خودش درباره درخشش شهاب زاهدی در لیگ ژاپن و جدایی از پرسپولیس را اینطور بیان کرد:شهاب زاهدی بازیکن خیلی خوب و حرفه‌ای است و شرایط بدنی خیلی خوبی برای بازی در پست خود دارد. خوشحالم که می بینم اتفاقات خوبی برای او در لیگ ژاپن رخ می دهد. برای ما تصمیم سختی بود که به شهاب اجازه‌ جدایی بدهیم ولی جدایی از پرسپولیس بیشتر خواسته‌ خودش بود. درواقع بازیکن باید بخواهد در یک تیم بازی کند تا بتواند صد درصد خودش را بگذارد.

سرمربی پرسپولیس پیش بینی خود از قهرمانی فصل را توضیح داد: آن تیمی قهرمان می شود که در پایان فصل بیشترین امتیاز را داشته باشد و امیدوارم که این تیم پرسپولیس باشد. ۱۰ سال دیگر فراموش می‌کنند تیم قهرمان به چه سبکی بازی می‌کرده، تیمی که قهرمان شود، یعنی خوب بازی کرده است.

وی افزود: در بازی‌های حذفی مهم بردن بازی‌ها است و در فوتبال وقتی خوب بازی کنید، برنده می شوید. دربی در تمام دنیا سخت است؛ در دربی سعی کردیم بازی همیشگی را انجام دهیم. جو هواداران در دربی جو بازی را تغییر می‌دهد و کار داوران را سخت می کند. در دربی تلاش کردیم که برنده شویم ولی همچنان زنده هستیم و تا پایان برای قهرمانی می‌جنگیم.

وی مورد لزوم برگزاری لیگ ایران با VAR عنوان داشت:سیستم VAR می‌تواند به داوران در تصمیم گیری کمک کند و شاید نتیجه بازی تغییر کند. در برزیل چهار فصل است که از VAR استفاده می‌کنیم اما با این‌حال خیلی حواشی وجود دارد. اگر می‌توانستم انتخاب کنم، انتخابم این بود که تمام بازی‌های لیگ با VAR برگزار شود زیرا داوری ممکن است هم به ضررت باشد و هم به سودت باشد.

اوسمار در خصوص اینکه دوست دارد چه بازیکنانی جذب پرسپولیس شوند، عنوان کرد: دوست دارم مهدی قایدی، شهریار مغانلو، رضا اسدی و رامین رضائیان را برای فصل بعد داشته باشیم.

وی در مورد ادامه همکاری‌اش‌ با پرسپولیس، گفت: پروسه تمدید قراردادم‌ آغاز شده است. وقتی سرمربی شدم برخی به من انتقاد و حتی توهین کردند، اما اکنون همان افراد حامی من هستند.

اوسمار با بیان اینکه آلیسون بکر دروازه‌بان‌ لیورپول و تیم ملی برزیل را کشف کرده است، گفت: در برزیل، بچه‌ محل رونالدینیو هستم.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • علوان‌زاده: برای اعتبار فوتبال خوزستان با قدرت به مصاف سپاهان می‌رویم
  • عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم
  • ادعای بزرگ ژسوس: الهلال به صعود ایمان دارد!‏
  • هنانوف پا به توپ شد، عالیشاه و بیرانوند اختصاصی تمرین کردند
  • الگری: افزایش انتقادات؟ هرکاری که دوست داشته باشم را انجام می‌دهم