Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@06:29:42 GMT

۷۰۰۰ هکتار از اراضی گیلان ‌به کشت کلزا اختصاص می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۳۵۰

۷۰۰۰ هکتار از اراضی گیلان ‌به کشت کلزا اختصاص می‌یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشت کلزا در ۷ هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد و گفت: با کاشت کلزا در این سطح از اراضی حداقل هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نصیب کشاورزان گیلانی می‌شود. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران از کشت دوم محصولات پس از برداشت برنج در اراضی شالیکاری گیلان خبر داد و اظهار داشت: امسال قصد داریم با یک برنامه‌ریزی دقیق کشت کلزا را در سطح 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان با جدیت تمام دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان آغاز کار تولید راتون در شالیزارهای استان بلافاصله پس از اتمام برداشت برنج را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح 90 هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان معادل 90 هزار تن شلتوک توسط کشاورزان برداشت شود.

الماسی ارزش اقتصادی این مقدار راتون را 810 میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: سبزیجات غده‌ای، برگی، گندم، جو، کلزا، لوبیا و محصولاتی نظیر این از جمله مواردی هستند که در راستای کشت دوم شالیزارها پس از برداشت برنج توسط سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای آن برنامه‌ریزی شده است.

دعوا بر سر واردات برنج بالا گرفت/معاون وزیر صمت خطاب به معاون وزیر کشاورزی: نگذارید برنج‌ها در بنادر خراب شودتوزیع برنج وارداتی تا پایان فصل برداشت ممنوع استپیگیریها برای تعیین تکلیف برنجهای وارداتی بی نتیجه ماند

وی با بیان اینکه انتظار داریم حدود 30 هزار هکتار از اراضی گیلان به تولید و کشت محصولات یاد شده اختصاص پیدا کند عنوان کرد: یکی دیگر از مواردی که امسال به صورت کاملاً ویژه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی گیلان قرار گرفته است تولید و کشت محصول کلزا در سطح 7 هزار از اراضی استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اهمیت بسیار بالای کشت کلزا برای این سازمان سخن گفت و خاطرنشان کرد: تهیه بذر، در اختیار قرار دادن ماشین‌آلات مورد نیاز، نهاده‌ها، اعطای تسهیلات به کشاورزان و بیمه محصول از جمله اقدامات حمایتی این سازمان برای توسعه کشت کلزا در استان است.

الماسی از برداشت و تولید 350 هزار تن محصول کشت دوم در استان گیلان خبر داد و در مورد میزان ارزش اقتصادی آن تصریح کرد: ارزش اقتصادی این مقدار محصول برداشت شده حداقل معادل هزار و 500 میلیارد تومان برآورد می‌شود که کمک بسیار بزرگی به ارتقاء سطح درآمدی کشاورزان گیلانی می‌کند.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: پروژه رفع تداخلات که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی است، به منظور مشخص کردن اختلاف بین مردم با سازمان منابع طبیعی و سازمان اراضی زراعی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید عماد شاهرخی_ روز سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در دیدار با اهالی روستای دره دزدان منطقه دهپیر شهرستان خرم‌آباد اظهار کرد: خوشبختانه از ابتدای پروژه رفع تداخلات ارضی تاکنون ۱۱۰۰ پلاک رفع تداخل شده است که از این آمار ۱۰۰۰ پلاک با اهتمام دولت رئیسی و همراهی مردم در این دولت رفع تداخل شده‌اند.

وی گفت: در مجموع ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و منابع ملی استان تثبیت شده است که از این مقدار ۲۹۰ هزار هکتار منجر به صدور سند شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: صدور سند باعث هویت گرفتن کشاورزان، افزایش ماندگاری کشاورزان در روستاها همچنین رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال در استان و روستاها می‌شود.

وی ضمن اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: با همت صورت گرفته در زمینه یکپارچه سازی اراضی زراعی در راستای تحقق جهش در تولید قدم برداشته‌ایم.

شاهرخی در پایان تشریح کرد: بیش از ۴۵ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار تثبیت شده جزو اراضی ملی بودند که به نفع مردم آزادسازی و به صورت زمین‌های قابل کشت در اختیار مردم قرار گرفتند.

کد خبر 745271

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت