Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته نظامی ناتو با اشاره به افزایش حملات طالبان گفت که این سازمان از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت خواهد کرد و اجازه قدرت یافتن دوباره مخالفان مسلح در این کشور را نمی‌دهد. ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مارشال «استوارت پیچ» رئیس کمیته نظامی ناتو اعلام کرد که این سازمان به حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان در چارچوب ماموریت «حمایت قاطع» ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نشستی با فرماندهان نظامی ناتو در «اسلوانی» درباره صلح و امنیت در افغانستان گفت‌وگو کرد.

استوارت اظهار داشت که سازمان ناتو به نیروهای امنیتی افغان کمک خواهد کرد تا با مخالفان مسلح مبارزه کنند و همه اعضای ناتو در بربرابر صلح و ثبات در افغانستان متعهد هستند.

رئیس کمیته نظامی ناتو تاکید کرد که وضعیت امنیتی افغانستان جدی است و ناتو به مخالفان مسلح اجازه قدرت یافتن دوباره را نخواهد داد.

پس از اقدام ترامپ مبنی بر لغو مذاکره با طالبان، مقامات ناتو نسبت به گذشته فعالتر شده‌اند و فشارهای لفظی به این گروه را افزایش داده‌اند.

روزهای گذشته رئیس و چند مقام این سازمان همواره به حمایت از نیروهای امنیتی افغان در مقابله با طالبان تاکید کردند.

دبیرکل ناتو: در ترک افغانستان عجله نخواهیم کردسفر «پامپئو» به بروکسل برای گفت‌وگو با اعضای ناتو درباره توافق صلح افغانستاننماینده غیرنظامی ناتو: نیروهای ناتو پس از توافق صلح نیز در افغانستان باقی می‌مانند

از سوی دیگر، تلویزیون یک نیز گزارش داد که «کارن باویر» وزیر دفاع آلمان نیز به حضور نیروهای خارجی در افغانستان تاکید کرده است.

وی اظهار داشت که خروج نظامیان ناتو زمینه را برای حاکمیت دوباره طالبان فراهم می‌کند.

سازمان ناتو بیش از 16 هزار نظامی در افغانستان دارد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علیرضا دبیر به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسرائیل علیرضا دبیر، درباره حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: نیروهای مسلح ایران در ماه ها و حتی سال های اخیر خویشتن داری زیادی را در قبال این رژیم غاصب کودک کش از خود نشان داد اما در نهایت با افزایش گستاخی های اخیر رژیم صهیونیستی، شب گذشته حمله ای طوفانی به مواضع رژیم صهیونیستی داشت و سیلی محکمی به آن ها زد تا این رشادت و قدرت نیروهای مسلح ایران برای همیشه در تاریخ ثبت شود.

رییس فدراسیون کشتی، افزود: یادمان نرود که خون های پاک زیادی برای کشور عزیزمان ایران ریخته شده تا به این قدرت بازدارندگی برسیم. قدرت و اثرگذاری ایران بواسطه همین خون های ریخته شده شهیدان این مرز و بوم است و دنیا باید بداند ایران اسلامی بر سر استقلال خود محکم و استوار ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: حمله قاطع شب گذشته علیه رژیم صهیونیستی بار دیگر نشان داد دوران بزن در رو تمام شده است. ایران از قدرت های برتر منطقه و جهان است و همه کشورها به این باور رسیدند که نباید با ایران با زبان زور و تهدید صحبت کنند، در غیر اینصورت عواقب بدی در انتظار دشمنان اسلام و ایران خواهد بود.

کد خبر 844390 برچسب‌ها ایران و اسرائیل ویژه ورزشی علیرضا دبیر کشتی

دیگر خبرها

  • قدرت موشکی ایران خیلی فراتر از هشداری بود که به اسرائیل داد /در منطقه با کسی شوخی نداریم/دستگاه اطلاعاتی ایران از قوی‌ترین سرویس‌های امنیتی است
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • قدرت نظامی ایران، پوشالی بودن رژیم صهیونسیتی را اثبات کرد
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • وقتی «وعده صادق» زبان مشترک ایران، افغانستان و هندوستان شد
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • محمدرضا عارف: رژیم صهیونیستی با درایت نیروهای مسلح و  در یک عملیات استراتژیک و هوشمندانه با ملاحظه همه جوانب نظامی و امنیتی ، پاسخی در خور دریافت کرد
  • واکنش علیرضا دبیر به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل