Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کمرئی معاون  آموزش متوسطه در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد با اشاره به اینکه فعالیت‌های پشتیبانی نباید نظام آموزشی را از اهدافش غافل کند، اظهار کرد: سیاست‌های کلی و توافقی و جمعی در آموزش‌وپرورش باید در حوزه تعلیم و تربیت استان‌ها ساری و جاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیاست‌های رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه کار ما در اجرای سند تحول باشد، گفت: الگوی برنامه تعالی در مدرسه به‌عنوان الگو و ابزار مدیریتی است و الگوی تعالی تنها الگوی مهارتی در سطح کشور برای اداره مدارس است لذا اگر الگوی دیگری برآمده از مدرسه باشد می‌توان از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه فعلاً الگوی تعالی برنامه مناسبی در مدارس است و این الگو مورد بازنگری قرارگرفته است، تصریح کرد: ابعاد آموزشی در این الگو مانند توسعه مشارکت و مفاهیم مدیریتی درآن وجود دارد.

وی اضافه کرد: در این طرح بر بخش خودارزیابی متمرکز خواهیم شد لذا فعالیت‌هایی در قالب 4 میز در قالب طرح تعالی در مدارس در حال اجراست.

کمرئی با اشاره به اینکه الگوی تعالی ابزار مدیریتی است و هیچ تعارضی با برنامه‌های سند تحول ندارد بلکه ابزار تحقق آن است، اظهار کرد: توانمند کردن مدیران ازجمله ویژگی‌های طرح تعالی است و براساس سند برنامه‌ها را پر خواهد کرد لذا تبیین مفهوم مدرسه محوری، تمرکز روی گروه‌های آموزشی، ازجمله برنامه‌ها است.

کمرئی گروه‌های آمورشی را تنها کانون توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای معلمان برشمرد و تصریح کرد: مرکز اصلی کانون یادگیری و یاددهی کارگروه‌های آموزشی است. همچنین کارگروه‌های آموزشی، کانون اصلی توسعه حرفه‌ای است بنابراین روی ابعاد مهارتی و رشد توانمندی‌ها تمرکز داشته باشیم لذا جشنواره‌ها، اجتماعات یادگیری، کارگاه‌های آموزشی ازجمله مصادیق توسعه حرفه‌ای است.

معاون آموزش متوسطه گفت: توسعه محیط‌های یادگیری، حضور مدیران در برنامه‌ها و تقویت پژوهش سراها ازجمله برنامه‌های این معاونت است.

وی بر عدم‌تغییر کاربری هنرستان‌ها، جدی گرفتن برون‌سپاری و تحلیل نتایج تأکید و عنوان کرد: عدم تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه مهارت‌آموزی مهم‌ترین مشکل در این حوزه است.

کد خبر 4719037 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مهارت آموزی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه دستگیری سارق وزارت آموزش و پرورش اربعین حسینی شهر تهران محسن حاجی میرزایی پیروز حناچی سازمان حج و زیارت پلیس آگاهی سازمان هواشناسی مواد مخدر بانک سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: یکی از مسائلی مهمی که امروز پیش‌رو است، بحث فارغ‌التحصیلان بدون مهارت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلین عبدالحسین خسروپناه بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با مدیران و جمعی از فعالان فرهنگی استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ‌هیئت‌های اندیشه‌ورز به تدبیر دولت سیزدهم با هدف شناسایی و برسی پیشنهادات جهت حکمرانی مردمی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در بخش‌های مختلف فرهنگی، فناوری، پزشکی و سلامت به صورت جدی ورود پیدا کرده که استان قزوین نیز در این حوزه ورود جدی داشته و با برگزاری یک همایش و دو نشست در حال نقش آفرینی در این حوزه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: یکی از مسائلی مهمی که امروز پیش‌رو است بحث فارغ التحصیلان بدون مهارت است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که وزارت علوم، تحقیقات دچار تعارض منافع نشده و بتواند در مسیر درست حرکت کند.

خسروپناه در پایان تاکید کرد: دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور همکاری‌های لازم را جهت رشد و مهارت‌آموزی دانشجویان داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • با «مثبت آموزش» در شبکه آموزش به روز باشید
  • «کنگان» رتبه نخست استان بوشهر در آموزش فنی‌وحرفه‌ای را کسب کرد