Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@17:28:49 GMT

جریمه های رانندگی نباید با تورم افزایش پیدا کند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۶۴۳

سردار سرتیپ سید تیمور حسینی: زمانی که برای افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی بحث تورم مطرح می شود به این معنا است که پرداخت جریمه‌های تخلف رانندگی در سبد معیشت خانوار قرار گیرد.

سردار سرتیپ سید تیمور حسینی روز یکشنبه در نشست راهبردی بررسی تصادف‌های استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: هر سه سال یکبار برای افزایش یا کاهش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی در کشور تصمیم گیری می شود که افزایش این نرخ براساس تورم سالانه شاخص نادرستی است و انتقادهای جدی به آن وارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: زمانی که برای افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی بحث تورم مطرح می شود به این معنا است که پرداخت جریمه‌های تخلف رانندگی در سبد معیشت خانوار قرار گیرد.

رئیس پلیس راه کشور اضافه کرد: تعریف‌های از این دست در ارتباط با جریمه‌های رانندگی در کشور به طور کامل اشتباه است و ساز و کارهای دیگری برای این موضوع باید مطرح شود.

حسینی تصریح کرد: اگر تعداد خودروهای کشور را ۲۰ میلیون در نظر بگیریم و اگر تمامی این وسایل نقلیه از کیفیت بالایی برخوردار باشند، میزان تصادف رانندگی در جاده‌های کشور ۷۰ درصد کاهش می یابد.

افزایش تلفات جاده‌ای در کشور نگرانکننده است

وی ادامه داد: افزایش تلفات جاده‌ای در کشور جدی و نگران کننده است و باید با اتخاذ راهکارهای اصولی برای رفع این چالش اقدام کرد.

حسینی گفت: آمار و ارقام تلفات جاده‌ای در کشور به شکل خطرناکی در حال افزایش است، در بدبینانه‌ترین حالت اگر برای بازسازی جاده و بررسی کیفیت خودرو در چند سال گذشته در کشور اقدامی هم انجام نمی شد، نباید میزان تلفات جاده‌ای در کشور به میزان قابل توجهی افزایش می یافت.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: بازسازی جاده‌های بی‌کیفیت و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بین‌راهی از اقدام‌های مطلوب و موثر برای کاهش سوانح رانندگی در کشور است.

در نشست راهبردی بررسی تصادف‌های استان سمنان با حضور علیرضا آشناگر استاندار، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از شهرداران و فرمانداران استان سمنان حضور داشتند و در ارتباط با میزان تلفات جاده‌ای و راهکارهای کاهش آن بحث و تبادل نظر شد.

در پنج سال گذشته ۹۰۷ نفر در جاده‌های استان سمنان به دلیل سوانح رانندگی جان باختند و ۶ هزار و ۴۶۶ نفر مجروح شدند.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FEG برچسب ها: جریمه ، پلیس ، تورم

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: جریمه پلیس تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم قدمی گفت: با هدف افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی همزمان با فرا رسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف و اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای، نظارت بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی و نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

قدمی بیان کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس‌راه به صورت نمادین در محورهای مواصلاتی استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، همایش راکبان موتورسیکلت نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتور، آگاه سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6088622

دیگر خبرها

  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی