Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی با اشاره به پایان یافتن مهلت ثبت‌نام فعالان بخش درمان اعم از صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در سامانه صندوق فروش گفت: فقط ۲۰ درصد از مشمولان اعلام شده، به این سامانه مراجعه و ثبت‌نام کرده‌اند درحالیکه از اول مهر ملزم به نصب و استفاده از پایانه فروش هستند و در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی رستم‌پور با اشاره به ضرورت عمل به تکالیف قانونی از سوی مؤدیان عنوان کرد: صاحبان مشاغل مذکور از ابتدای مهرماه ملزم به نصب و استفاده از پایانه فروش هستند و در صورت عدم نصب و استفاده، مشمول جریمه خواهند شد.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: براساس بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸، صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸ جاری بوده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مبارزه با فرار مالیاتی از برنامه‌های کلیدی این سازمان محسوب می‌شود و کلیه ارکان نظام نیز بر جدیت برخورد با مصادیق فرار مالیاتی اجماع دارند؛ لذا از تمامی ظرفیت‌های قانونی در راستای برخورد قاطع با مرتکبان فرار مالیاتی استفاده خواهد شد.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، رستم پور همچنین با اشاره به ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم که موارد جرم مالیاتی را مشخص و مجازات‎های خاصی را نیز برای مرتکبان آن در نظر گرفته، عنوان کرد: بدیهی است در صورت شناسایی موارد مربوط به فرار مالیاتی یا اطلاع رسانی شهروندان در این خصوص، با مرتکبان فرار مالیاتی برابر قانون برخورد خواهد شد و اصل بر اجرای قانون از سوی تمامی افراد جامعه و تحقق عدالت مالیاتی است.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مراجعه به محل کار صاحبان مشاغل مذکور و عدم نصب و استفاده آنان از پایانه فروش، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۲۶ به سازمان امور مالیاتی کشور اطلاع دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مالیات پزشکان سازمان امور مالیاتی دستگاه کارتخوان مالیات پزشکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد