Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@20:07:42 GMT

بیابان زدایی ۱۲ هزار هکتار از بیابانهای استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۷۲۳

بیابان زدایی ۱۲ هزار هکتار از بیابانهای استان اصفهان

سرهنگ پاسدار احسان الله رضاپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بسیج سازندگی استان اصفهان در سال ۹۸ همچون سالهای گذشته پیگیر پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی بوده است اما با توجه به اینکه قرار  است ۶  بانک نیروهای مسلح در یک بانک ادغام شود، واریز اعتبار تسهیلات به کندی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در۶   ماهه امسال بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و یک هزار نفر اشتغال ایجاد شده است، افزود: با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۲ تا کنون در استان اصفهان دو هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت و ۹ هزار و ۵۰۰ طرح اقتصاد مقاومتی و ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۰۰ هکتار از بیابان های منطقه برخوار در سال گذشته بیابان زدایی شد

 مسئول بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان گفت: بسیج سازندگی استان اصفهان در موضوع کشاورزی، منابع طبیعی و بیابان زدایی فعالیت های ویژه ای داشته و بر این اساس در سال گذشته ۴۰۰ هکتار بیابان زدایی در منطقه برخوار اصفهان انجام داده است.

وی ابراز داشت: تا کنون ۱۲ هزار هکتار از بیابان های استان اصفهان با همکاری منابع طبیعی درراستای مبارزه با ریزگردها و شن های روان بیابان زدایی شده است و دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال از گونه های قره داغ، گز و آتری پلکس دراین مناطق کاشته شد.

استان اصفهان رتبه اول کشوری بیابان زدایی را در اختیار دارد

رضاپور تصریح کرد: بسیج سازندگی استان اصفهان رتبه اول کشوری را در موضوع بیابان زدایی دارد و تاکنون هر پروژه ای که در زمینه بیابان زدایی انجام داده است بیش از  ۹۸ درصد رشد داشته است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان اصفهان بیان داشت: پیشنهاد چهار هزار هکتار بیابان زدایی در خوزستان را داده ایم و که منتظر رفع بروکراسی های اداری رد این ارتباط هستیم  و بسیج سازندگی با توانمندی و تجربه ای که دارد قطعا در این زمینه موفق خواهد بود.

کد خبر 4718262

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه پاسداران بسیج سازندگی بیابان زدایی ماه محرم قزوین بوشهر شیراز ایلام مراسم عزاداری اربعین حسینی عاشورا شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به کشت گیاهان داروی در هشت هزار و ۳۵۰ هکتار مزارع استان گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت انجام می‌شود.


احمدرضا رییس‌زاده افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در این خطه، گیاهان دارویی، صنعت مناسب و جایگزین خوبی برای سایر صنایع کشاورزی به شمار می‌رود.


وی با اشاره به تولید سالانه ۷۰ هزار تن انواع گیاهان دارویی در این استان گفت: اصفهان با تولید سالانه ۱۱ هزار تن گل محمدی در سطح سه هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع، رتبه سوم و با تولید ۱۰ تن زعفران در سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع رتبه چهارم کشوری را در اختیار دارد.


به گفته رییس‌زاده حدود ۲ هزار واحد سنتی و حدود ۳۰ واحد صنعتی در بخش فرآوری، بسته‌بندی و صادرات گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی در این خطه فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان
  • چرا قطب جنوب در واقع یک «بیابان» خطرناک است؟