Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@23:02:58 GMT

ظریف: آمریکا و متحدانش در یمن گرفتار شده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۷۸۹۱

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی با انتشار پیامی در توئیتر ضمن رد اتهامات بی پایه و اساس مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در متهم کردن تهران به دخالت در حملات پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، نوشت: مایک پامپئو پس از شکست در فشار حداکثری علیه ایران ، اکنون به فریبکاری حداکثری متوسل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- ظریف در این باره نوشت: با شکست در سیاست "فشار  حداکثری"، پامپئو به سیاست "فریب حداکثری" روی آورده است. ایالات متحده و اقمارش با این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی می‌انجامد، امروز در یمن گیر کرده‌اند. مقصر شناختن ایران، به این فاجعه پایان نخواهد بخشید. در مقابل، پذیرش پیشنهاد ایران در  فروردین 94 مبنی بر پایان دادن به جنگ و شروع مذاکرات، ممکن است به این غائله خاتمه دهد."

وزیر خارجه آمریکا شب گذشته بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی مدعی شد که ایران در حملات پهپادی یمن علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی دست داشته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: توئیتر پامپئو ایران جمهوری اسلامی ایران عربستان سعودی وزیر خارجه آمریکا یمن ظریف پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • بلینکن وارد چین شد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد