Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه مدیریت زیست بومی تالاب بین المللی چغاخور، تفاهم نامه مشترک حفاظت و مدیریت پایدار تالاب با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به عنوان دبیر کارگروه استانی برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی چغاخور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به عنوان نائب رئیس این برنامه، مسئولان، مدیران کل دستگاه‌ها، نمایندگان جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد امضا و مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام احمدی افزود: اجرایی شدن برنامه مدیریت زیست بوم این تالاب هدف اصلی انعقاد این تفاهم نامه است.

این مقام مسئول در رابطه با مراحل و گام‌های تدوین این برنامه‌ی ملی عنوان کرد: این برنامه با برگزاری ۴ کارگاه با مشارکت دستگاه های اجرایی ذیربط و جوامع محلی از جمله بهره برداران این تالاب تدوین و سپس به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید و امضای این تفاهم نامه گامی مهم در اجرای برنامه مدیریت زیست بومی این تالاب بین المللی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تفاهم نامه مذکور را ضمانت اجرایی برنامه مدیریت یکپارچه تالاب بین المللی چغاخور دانست و به کارگیری رویکرد مشارکتی را زمینه مناسبی برای همگرایی کلیه ذینفعان در فرآیند مدیریت این تالاب‌ معرفی کرد.
تالاب بین المللی چغاخور با مساحت دو هزار و ۴۳۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان، در نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۴۶
 

کد خبر 1299698

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری محیط زیست سازمان محیط زیست ایالات متحده آمریکا سینمای ایران عربستان برانکو ایوانکوویچ باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ آرامکو باشگاه استقلال فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ٢۵ خودروی محیط بانی، افزود: ما در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم تا محیط بانان را بیش از پیش تجهیز کنیم تا به جای اینکه در عرصه حفاظت از محیط زیست شهید یا مجروح شوند، اجازه فعالیت و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان را ندهند.

سلاجقه تاکید کرد: در مرحله نخست تلاش ما بالا بردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه نیز آموزشکده محیط زیست را راه اندازی کرده‌ایم و در آن محیط بانان درباره نحوه برخورد با متخلفان و شکارچیان آموزش می‌بینند. اما اگر زمانی متخلفان به هشدارها توجه نکنند آن زمان است که محیط بانان وارد عرصه می‌شوند و سازمان حفاظت محیط‌زیست از توان قهریه استفاده خواهد کرد .


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست  ادامه داد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چون اعتقاد داریم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه‌های طبیعی به‌حدی بالا است که در تلاشیم از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب و گریز متخلفان موفق شوند، از این رو تقویت زیرساخت خودرویی را در دستور برنامه داریم و سعی می‌کنیم در یک تا دو سال آینده تکمیل شود همچنین تامین تجهیزات انفرادی هم جزو برنامه سازمان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در ادامه گفت: سعی می‌کنیم از ظرفیت های پهپادی و پرنده‌ای بیشتر استفاده کنیم تا محیط بانان کمتر در عرصه حضور داشته باشند، این کار برای تالاب‌ها آغاز شده است، همچنین در تلاشیم تا در حفاظت از مناطق حفاظت شده هم از این ظرفیت استفاده کنیم تا به محیط بانان خسارت کمتری وارد شود.

وی در خصوص معیشت و مسکن محیط بانان گفت: در این زمینه  اقدامات خوبی صورت گرفته است. چند استان در تامین مسکن محیط بانان موفق بودند. استان‌های هم که موفق نبودند تذکر گرفتند تا هر چه زودتر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • پیش نویس اصلاح قانون مدیریت پسماندها تهیه شد
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری