Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه کسب و کار‌های این حوزه را در دستور کار خود قرار داده است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علی محمد سلطانی رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه نسل جدید توالی‌یابی (NGS)، به مجموعه فناوری‌هایی اطلاق می‌شود که می‌توانند حجم زیادی از «دی ان ای» را در مدت‌زمانی کوتاه و با هزینه کم توالی‌یابی کنند درباره اقدامات این مرکز در این حوزه بیان کرد: تنظیم گری دولت و توسعه خدمات توسط کسب‌وکار‌های جدید، مهمترین راهبردی است که برای این حوزه می‌توان در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تهیه پیش نویس مصوبه دولت برای تنظیم گری و توسعه کسب و کار‌ها یکی از اقدامات انجام شده این مرکز در این حوزه است.

وی در ادامه به اقدامات دیگر مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی در حوزه نسل جدید توالی یابی اشاره کرد و گفت: شناسایی کسب و کار‌های حول نسل جدید توالی یابی، بررسی شرایط حمایت از کسب و کار‌های داده‌های زیستی، مطالعه بازار این حوزه در دنیا، مطالعه و امکان سنجی تولید کیت‌ها و مواد مصرفی این حوزه در کشور نیز برخی دیگر از اقدامات انجام شده است. تمام این اقدامات برای توسعه فعالیت‌ها و گسترش آن در کشور صورت گرفته است.

سلطانی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این حوزه در سه بخش اصلی زنجیره ارزش NGS یعنی تولید داده، پایگاه داده و تحلیل داده انجام شد، گفت: البته در سال جاری نیز در همین سه بخش فعالیت‌ها پیگیری می‌شود. علاوه بر آن همکاری‌ها برای راه اندازی پایگاه ملی داده‌های زیستی نیز در حال انجام است تا به زودی این اتفاق رخ دهد. البته توسعه کسب و کار‌های این حوزه با سرعت در حال پیگیری است و همچنین تولید کیت‌ها و مواد مصرفی از اهدافی است که دنبال می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری فناوری های نوین فناوری های همگرا توالی یابی داده های زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • ظرفیت ۱۵ همتی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه برای حل مسائل