Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@06:09:37 GMT

ارسال ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی به مدارس

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۰۸۹

ارسال ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی به مدارس

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش از ارسال تجهیزات ورزشی به مدارس در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم ساحت تربیت‌بدنی و سلامت را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص شاداب سازی دانش آموزان تصریح کرد: رئیس‌جمهور بر ورزش مدارس همواره تأکید می‌کنند در سند تحول هم به حوزه زیستی و بدنی اشاره ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی گفت: یک‌صد هزار آموزگار تحت آموزش‌های تربیت‌بدنی  قرار گرفتند، توسعه تجهیزات و فضاهای ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد و همچنین در آستانه بازگشایی مدارس ۳۵ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی به مدارس استان ارسال می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با بیان اینکه آسفالت مدارس ازجمله فعالیت‌هایی است که با تعامل با شهرداری‌ها انجام‌ شده است، اظهار کرد: موضوع ایمن‌سازی، خط‌کشی فضای مدارس، بهداشت مدارس  ازجمله فعالیت‌های انجام‌شده است.

حمیدی اظهارکرد: مدارس پویا در پروژه مهر دیده ‌شده است بنابراین تلاش کردیم حیاط پویا را به مدرسه پویا تبدیل کنیم لذا دستورالعمل‌ها ابلاغ ‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرحی جدید در ساعات درسی دانش آموزان یک دقیقه حرکات ورزشی انجام می‌دهند، اظهار کرد: سالن‌های ورزشی در۳۸۰ مدرسه دخترانه مطابق با برنامه‌های درسی ایجاد شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اظهار کرد: دستورالعمل مدرسه میزبان ابلاغ‌ شده و از هم‌اکنون مدرسه‌ها برای اجرای مسابقات ورزشی آماده می‌شوند.

وی از آماده شدن ۱۵۰ زمین چمن مصنوعی برای اول مهر خبر داد و افزود: ۸۲ درصد ابلاغ مربیان تربیت ‌بدنی صادرشده است و در بحث ایمنی تلاش کردیم تا حوادث به ‌شدت کاهش یابد، تحقیقات نشان می‌دهد که باید در حوزه ایمنی آموزش‌های لازم را به دانش آموزان ارائه دهیم.

حمیدی تصریح کرد: در پروژه مهر، مسائل ایمنی گنجانده ‌شده است همچنین در سال تحصیلی جدید مسابقات ورزشی را به استان‌ها واگذار می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش رهبر معظم انقلاب سلامت شهرداری معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در مراسم نمادین هفته سلامت که امروز پیش از ظهر برگزار شد، اظهار کرد: امنیت، آموزش و سلامت وظیفه هر حکومت در قبال جامعه است.

وی با اشاره به وظیفه نظام و حکمرانی، ادامه داد: سه رکن اصلی و پایه مانند امنیت، آموزش و سلامت وظیفه نظام و حکمرانی است.

ستاری‌فرد اضافه کرد: لاکن سلامت مقدمه و زیربنای آن دو رکن یعنی امنیت و آموزش است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: هر چند باید گفت آموزش تأمین‌کننده اصلی دو رکن سلامت و امنیت است.

وی با بیان اینکه جایگاه سلامت در نظام ارزشی و سیاست گذاری بسیار بالاست، اضافه کرد: بر اساس قاعده هر چیزی که برای بدن انسان مضر باشد، حرام است؛ هر واجبی حتی روزه به سلامت انسان آسیب ‌وارد کند، جایز نیست.

ستاری‌فرد ادامه داد: در نظام سیاست‌گذاری یکی از ساخت تربیت زیستی و بدنی است و پیشران همه ساحت‌های شش‌گانه است و مبتنی‌بر این مهم وزارت آموزش و پرورش در راستای نهادینه‌سازی آموزش و بهداشت پایه به دنبال ایجاد نظام ارزشیابی سلامت‌محور است تا رفتارهای پایه‌ای در سنین نوجوانی نهادینه کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت بابیان اینکه شعار هفته سلامت، سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت است، عنوان کرد: هرچند که نیاز داریم که در خط مقدم هماهنگی آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بیشتری نیاز داریم. مراکز بهداشتی و مدارس در شهرها و روستاها باید متصل و در صورت هماهنگی بین این دو مرکز این شعار محقق می شود.

وی ادامه داد: مدرسه به عنوان نقطه اتکا دولت و ملت پنجره اجتماعی می‌تواند نسبت به خانواده سلامت‌محورشدن و مردمی‌سازی نقش‌آفرین باشد.

ستاری‌فرد اضافه کرد: موضوع پایش سلامت دانش آموزان با همکاری وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

وی ابراز کرد: امروز در ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی مراقبین بهداشت برای استحکام پایه سلامت جامعه تربیت می‌شود و ۴ هزار و ۱۷۰ نیرو و مراقب بهداشت در دست استخدام قرار خواهد گرفت که قرار است در ۴ اردیبهشت آزمون آن برگزار شود و این عزیزان در مهر وارد مدارس می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ۱۱۸ مدرسه آذربایجان غربی
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • مدارس غیردولتی جاده‌صاف‌کن برای مهاجرت از کشور نباشند
  • ستاری‌فرد: آموزش تأمین‌کننده دو رکن سلامت و امنیت است