Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مشهد گفت: جذب ۸۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب امضای ۳۷۶ پروژه در این شهرستان افزون بر ۱۰۶ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می کند.

به گزارش قدس آنلاین ؛ حسن هاشمی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی افزود: تاکنون هشت نشست این ستاد پیرامون وضعیت شهرستان مشهد با ۴۵ مصوبه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد ۳۶ مصوبه ستاد مقاومتی خراسان رضوی در خصوص مشهد اجرایی شده و ۱۹ مصوبه در حال اجرا است.

وی شمار معینهای اقتصادی شهرستان مشهد را در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی هشت مورد اعلام و بیان کرد: شهرداری مشهد، سپاه استانی امام رضا(ع) و شرکت ایران خودروی خراسان در زمره این معینهای اقتصادی قرار دارند.

پیش بینی هشت درصد رشد 
شهردار مشهد نیز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: رشد اقتصادی در این کلانشهر برای امسال هشت درصد پیش‌بینی شده است. در این راستا باید برای ۶۷ هزار نفر شغل ایجاد و همچنین ۳۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه اجرا شود.

محمدرضا کلایی بودجه سالانه شهرداری مشهد را ۹۰ هزار میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: در چارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی و همکاری استاندار خراسان رضوی حذب ۸۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مشهد پیش بینی شده است. بیشترین تمرکز در این مسیر حرکت مطابق برنامه است که از سند بالادستی و چارچوب روشن برخوردار می‌باشد. 

حمایت از سرمایه گذاران

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: میزان کنونی بیکاری آزاردهنده و موجب نارضایتی مردم است، هرچند که این میزان در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری پایین‌ تر است اما با توجه به سطح درآمدها همین حد از بیکاری هم قابل قبول نیست. 
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر افزود: سرمایه گذاران باید مورد حمایت قرار گیرند تا درگیر در روندهای اداری نشوند. می بایست به منظور تحقق این مهم مدت زمان مشخص برای طرحهای سرمایه گذاری و تایید درخواست آنها در نظر گرفته شود تا سرمایه‌گذاران معطل نشوند. 

دولت روی ریل اقتصاد مقاومتی
یکی از نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: هم اینک دولت روی ریل اقتصاد مقاومتی افتاده و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد، هرچند که باید پیش از اینها به این موضوع پرداخته می‌شد.

جواد کریمی قدوسی افزود: باید از فرصت سرمایه هایی که هر سال بوسیله زائران و گردشگران به مشهد می آید در جهت کاهش بیکاری و توسعه اقتصادی بیشترین استفاده صورت گیرد.

منبع : ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر برنامه‌های هفته سلامت این دانشگاه گفت: برنامه های هفته سلامت این دانشگاه امسال  با محور سلامت خانواده و در حوزه‌های مختلف دانشگاه و در موضوعات سلامت خانواده، جوانی جمعیت، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، کودکان زیر 5 سال، مادران باردار و  سالمندان برگزار می شود.

دکتر حسن عبدالله‌زاده افزود:  این برنامه‌ها با شعار (سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت) از اول تا هفتم اردیبهشت امسال اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع از برنامه های مهم این دولت است که  درقالب آن خدمات موردنیاز به بیماران و گروه‌های هدف طبق سطح‌بندی ارائه و برای  اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می شود.

مدیر برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بهره‌برداری از پایگاه سلامت حضرت جوادالائمه(ع) کاشمر  از برنامه های هفته سلامت است که در مساحت 200 مترمربع و با اعتبار 2.5 میلیارد تومان با مشارکت خیران حوزه سلامت ساخته  و 50 درصد این اعتبار به همت  دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 50 درصد مابقی نیز به همت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت در این شهرستان تأمین شده است.

دکتر عبدالله‌زاده افزود: در این پایگاه خدمات مراقبتی در تهمه  سنین و همچنین برنامه‌های پیشگیری، غربالگری و واکسیناسیون بیماری‌های مختلف واگیر و غیرواگیر،  موضوعات خاص همچون سرطان ارائه می‌شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برنامه غربالگری و درمان رایگان سرطان هم که به تازگی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن را اعلام کرده در برنامه کاری  همه مراکز حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می‌گیرد و افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرند.
دکتر عبدالله‌زاده افزود: در هفته سلامت از 5 خانواده معزز شهدای مدافع سلامت در حوزه بهداشت، شهیدان سمیه شیرین فریمانی، بی بی صدیقه سیدی، علی حاجی‌پور، احمد یلی‌یزدان‌آباد، و محمد سالاری که از شهدای شهرهای مشهد، قوچان و فریمان هستند تجلیل می شود.

در روزشمار هفته سلامت روز شنبه، اول اردیبهشت، به نام سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی، روز یکشنبه، دوم اردیبهشت، به نام  سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی، روز دوشنبه، سوم اردیبهشت به نام سلامت خانواده و سلامت زمین، روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی، روز چهارشنبه، پنجم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و فرهنگ سلامت، روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده و جوانی جمعیت و روز جمعه، هفتم اردیبهشت، به نام سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی
  • وزش باد گرد و غبار را وارد خراسان رضوی کرد