Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@23:48:07 GMT

واریز بیش از 8 میلیارد تومان به حساب کشاورزان سیل‌زده

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۲۲۲

آفتاب‌‌نیوز :

نامدار صیادی با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از تصویب هیئت وزیران در خصوص تشکیل پرونده‌های کشاورزان خسارت دیده از سیل کار تشکیل پرونده‌ها در استان لرستان آغاز شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۳۰۰ پرونده به مبلغ هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب کشاورزان خسارت دیده از سیل واریز شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پژوهشگاه فضایی وزارت کشور در هفته گذشته به استان روند پرداخت به طور یقین سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و در هفته جاری با مساعدت پژوهشگاه فضایی 7000 پرونده به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان به حساب کشاورزان خسارت دیده از سیل واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیادی اضافه کرد : تا ۱۵ مهرماه بین ۷۵ تا ۸۰ درصد و تا پایان مهر ماه کلیه کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

وی بیان کرد: ۳۰ هزار پرونده مربوط به کشاورزان و دامداران خسارت دیده از سیل لرستان تشکیل شده که در مجموع مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیل زدگان کشاورزان سیل زده کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی راه‌های عشایری خسارت دیده ناشی از سیل در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد روستا، عصر امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارت سیلاب به بخش‌های مختلف استان، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکلات و مراجعین مربوط به بخش کشاورزی است و سیلاب خسارت زیادی را به این بخش وارد کرد.

وی با اشاره به خسارت طرح‌های شیلات، افزود: ترک فعل دستگاه‌ها در خصوص مجوز به طرح‌های شیلات در بستر رودخانه‌ها مشهود است.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به از بین رفتن دیوارهای حائل، گفت: دیوارهای حائل روستایی غیر استاندارد زیادی ساخته شده‌است که تأکید ما بر ساخت دیوارهای استاندارد توسط بنیاد مسکن است.

وی با اشاره به انسداد جاده‌های روستایی و قطع آب شرب روستاها در سیلاب گذشته، تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌ها در زمان بحران در رفع مشکلات مردم پای کار بوده و نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.

روستا با اشاره به مطرح شدن مواردی مبنی بر برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه بشار، خاطرنشان کرد: برداشت از بستر رودخانه تحت هر عنوانی ممنوع است و پرونده‌های زیادی هم در این خصوص تشکیل شده‌است.

وی افزود: در بحران‌های اخیر به معنای واقعی و قابل انتظار کاری انجام نگرفت و تصمیمات قاطعی هم در خصوص تخلفات صورت گرفته اتخاذ نشد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اعتباراتی که در خصوص خسارت بحران به افراد داده می‌شود نظارت شود تا در جای مناسب خود هزینه شوند.

وی تصریح کرد: با پیگیری راهداری و استانداری دستگاه‌های جدیدی برای حوزه راهداری استان خریداری و در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد تا مشکل کمبود تجهیزات راهداری در استان رفع شود، ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها از جمله بنیاد مسکن تلاش کند تا امکانات لجستیکی به روزی برای مواقعی بحرانی خریداری شود.

روستا با اشاره به خسارت بارش‌ها به جاده‌های عشایری گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبارات برای بهسازی جاده‌های عشایری در نظر گرفته شده‌است که بخش اعظمی از این اعتبارات از محل وزارت نفت است.

در ادامه این نشست علیرضا نیک‌روز مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۹۰ درصد طرح‌های پرورش ماهی در روستای کره به دلیل آنکه به عرصه رودخانه تعرض کردند در بارش‌ها دچار خسارت شدند.

وی با اشاره به خسارت سیل به سرآبندی‌های حوزه کشاورزی، افزود: بیش از ۲۰۰ سرآبندی کانال آبیاری در حوزه کشاورزی دچار آسیب شدند که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی ماشین‌آلات سنگین خود را برای رفع مشکل در اختیار حوزه کشاورزی قرار دهند.

در ادامه سید علی معتمدی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم به خسارت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: به دلیل توپوگرافی که استان دارد در زمان بحران‌ها خسارت پذیری زیادی به بخش کشاورزی وارد می‌شود و از این حیث اول کشور هستیم.

کد خبر 747966

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند