Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:50:51 GMT

جنگل نوردی استرس را دور می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۲۹۹

جنگل نوردی استرس را دور می‌کند

پژوهشگران انگلیسی اخیرا دریافته‌اند قدم زدن در جنگل می‌تواند حسی حتی بهتر از مدیتیشن یا مراقبه را برای افراد به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، پژوهشگران "دانشگاه سری"(University of Surrey) انگلیس در مطالعه اخیرشان حدود ۶۰۰ فرد را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند افرادی که وقت خود را به پیاده روی و قدم زدن در جنگل و طبیعت می‌گذرانند آرامش بیشتری نسبت به افراد دیگری که مدیتیشن انجام می‌دهند و یا برای رهایی از استرس از اپلیکیشن‌های مراقبه استفاده می‌کنند، دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین پژوهش، افرادی که در طبیعت صدای پرندگان را می‌شنوند آرامش بیشتری نسبت به افرادی که از برنامه‌های مراقبه برای ریلکس شدن استفاده می‌کنند، دارند.

طی این مطالعه پژوهشگران ابتدا از افراد خواستند که بگویند اکنون آرام هستند یا خیر. پیش از آزمایش ۳۰ درصد از افراد اظهار کردند که آرام هستند. پس از آن پژوهشگران یک فایل صوتی یک دقیقه‌ای که صدای ضبط شده پرندگان بود را برای آنها پخش کردند و پس از بررسی‌ها دریافتند اکنون ۳۹ درصد از افراد آرامش دارند. بنابراین پژوهشگران نتیجه گرفتند بودن در طبیعت بسیار بهتر از برنامه‌های مراقبه عمل می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد.

دکتر "الینور راتکلیف"(Eleanor Ratcliffe) ، مدرس روانشناسی محیط زیست در دانشگاه سری، گفت: گوش دادن به صداهای طبیعت فرصتی را برای دور بودن از فشارهای روانی روزمره فراهم می‌کند. این صداها برای ذهن بسیار جالب هستند و  باعث می‌شوند استرس بودن در شهرهای پرجمعیت و ترافیک از بین برود.

وی افزود: شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بودن در طبیعت می‌تواند برای افراد سلامتی و رفاه به ارمغان آورده و فشارهای روانی را از آنها دور کند.

علاوه بر این مطالعه دیگر پژوهشگران نیز پیشتر توصیه کرده بودند که صداهایی مانند آواز پرندگان، صدای باد و آب نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه افراد داشته باشد و استرس را کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگل مدیتیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هیولایی در کیهان

خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم فخیمی؛ ستاره‌شناسان گروهی از ابرخوشه‌های فوق العاده عظیم کهکشانی که به هیولاهای کهکشانی معروفند را کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا درک بهتری از نحوه تجمع این مجموعه‌های عظیم از کهکشان‌ها به دست آوردند. همچنین می‌تواند به یافتن پاسخ سؤالاتی در مورد ماده تاریک و انرژی تاریک نیز کمک کند.

ایناستو، ابرخوشه‌ای عظیم

شگفت‌انگیزترین جرم این 662 ابرخوشه جدید که در فاصله 3 میلیارد سال نوری از زمین قرار دارد ابرخوشه «ایناستو» نامیده شده است. این ابرخوشه خاص به افتخار اخترفیزیکدان استونیایی، ژان ایناستو، یکی از کاشفان «ساختار بزرگ مقیاس کیهان» نامگذاری شده است .

ابرخوشه ایناستو از نظر اندازه و جرم بسیار قابل توجه است. جرم آن برابر با 26 کوادریلیون خورشید (عدد 26 با 15 صفر در مقابل آن) است. وسعت این ابرخوشه آنقدر زیاد است که 360 میلیون سال طول می‌کشد تا یک سیگنال نوری از یک سمت آن به سمت دیگر برسد.
در حالی که سایر ابرخوشه‌ها نمی‌توانند با ابرخوشه ایناستو رقابت کنند، از لحاظ جرم و اندازه، کمتر از این ابرخوشه نیستند.

پژوهشگران به رهبری ستاره‌شناسان رصدخانه تارتو، توانستند میانگین جرم و اندازه این ابرخوشه را محاسبه کند.
به گفته پژوهشگران متوسط جرم یک ابرخوشه در این مجموعه حدود 6 کوادریلیون جرم خورشید است، در حالی که اندازه معمولی یک ابرخوشه حدود 200 میلیون سال نوری است. برای درک این موضوع، تصور کنید که یک ​​ابرخوشه متوسط، حدود 2000 برابر بزرگتر از کهکشان راه‌شیری است.

برای توضیح جرم، فرض کنید جرم خورشید برابربا جرم یک توپ گلف است، در این صورت یکی از ابرخوشه‌ها هم جرم با قله اورست خواهد بود.

پژوهشگران در حین بررسی ویژگی‌های این ابرخوشه‌ها دریافتند که خوشه‌های کهکشانی در ابرخوشه‌ها سنگین‌تر از آن‌هایی هستند که در خارج از ابرخوشه‌ها یافت می‌شوند. این نشان می‌دهد که رشد و تکامل کهکشان‌های موجود در ابرخوشه‌ها از سایر کهکشان‌ها متفاوت است.

با وجود جرم عظیم ابرخوشه‌ها، کهکشان‌های آن‌ها نسبت به دیگر کهکشان‌ها چگالی کمتری دارند، زیرا این جرم باورنکردنی در حجم‌های وسیعی توزیع شده است.

با این حال، چگالی کهکشان‌های ابرخوشه به اندازه‌ای زیاد است که تأثیر گرانشی فوق‌العاده‌ای بر ماده داخل ابرخوشه‌ها دارد. این اثر شامل محتوای ماده تاریک ابرخوشه‌ها نیز می‌شود. ماده تاریک اسرارآمیزترین شکل ماده در جهان است، زیرا که با نور برهمکنشی ندارد و از دید انسان پنهان است.
تحقیقات بیشتر در مورد این ابرخوشه‌ها می‌تواند به یافتن یکی دیگر از مهم‌ترین اسرار جهان کمک کند: ماهیت انرژی تاریک.

رمز و راز انرژی تاریک

انرژی تاریک یکی از ویژگی‌های اسرارآمیز کیهان است که باعث شتاب گرفتن سرعت انبساط جهان می‌شود. انرژی تاریک باعث می‌شود که کهکشان‌ها از ما دور شوند و با گذشت زمان، سرعت این دور شدن افزایش می‌یابد.

با این حال، جالب است بدانید که پژوهشگران می‌گویند به نظر می‌رسد کهکشان‌های این ابرخوشه‌ها با سرعت انبساط کمتر از حد انتظار در حال دور شدن از هم هستند. دانشمندان بر این باورند که انرژی تاریک ممکن است در نهایت بر جاذبه گرانشی بین کهکشان‌های یک ابرخوشه غلبه کند، بنابراین مطالعه این سامانه‌ها می‌تواند به یافتن پاسخ سؤالات مربوط به اختلاف مشاهده‌شده درمحاسبات سرعت انبساط کیهان کمک کند.
ابرخوشه‌ها گروه‌های بزرگی متشکل از گروه‌های کهکشانی و خوشه‌های کهکشانی کوچک‌تر و یکی از بزرگ‌ترین ساختارهای کشف‌شده در کیهان هستند.
تحقیقات این پژوهشگران در آبان 1402 در مجله اخترفیزیک(Astrophysical Journal) منتشر شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محققان: تنها دو شب کم‌خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود
  • بی‌استرس‌ترین مربی ایران با پاچه‌های بالا! (عکس)
  • این موسیقی‌دان مشهور استعداد کمی در موسیقی داشته است!
  • ضرورت پاسخگویی محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • ضرورت پاسخگویی سازمان محیط زیست درباره قطع ۴ هزار درخت
  • فقر سرعت پیر شدن مغز را افزایش می‌دهد
  • طبیعت‌گردهای مفقود شده جنگل‌های سوادکوه پیدا شدند
  • کشف هیولایی در کیهان
  • چین کم‌مصرف‌ترین و کارآمدترین تراشه هوش مصنوعی را ساخت