Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در واکنش به برکناری «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، گفت: این تغییرات نشان دهنده آشفتگی حاکم بر ساختار سیاسی و بنده تصمیم سازی ایالات متحده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: ترامپ امیدوار بود با روی کار آمدن تیم تندروها بتواند سیاست های خود را اعمال و عملیاتی کند ولی عملا شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده نماد نفوذ صهیونیست‌ها در بنده هیات حاکمه این کشور است، ادامه داد: بنابراین می‌توان دریافت برکناری وی نشان دهنده شکاف در هیات حاکمه و سیاستمداران تصمیم ساز آمریکایی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: البته باید یادآور شد نمی توان اذعان کرد برکناری مشاور امنیت ملی ایالات متحده مهر پایانی بر سیاست‌های غیر منطقی این کشور باشد زیرا واشنگتن آشفته بازار ناهنجاری‌هایی است که اسرائیلی ها رقم می زنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ترامپ تاکنون چندین نفر از اعضای کابینه خودش را برکنار کرده که در تاریخ مدیریتی این کشور بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: در این بین می توان گفت که چنین رفتاری بیانگر نبود ثبات مدیریتی در بنده حاکمیتی این کشور است که موجب شده آمریکا در بین کشورهای دنیا دچار آسیب شود.

کالاها و شناورهایی که به مقصد کانادا می روند، مصادره شود

همچنین حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به فرش اموال مصادره شده ایران در کانادا به بهانه حمایت از قربانی‌های تروریست در جهان، گفت: در پاسخ به اقدام دولت کانادا باید دو کار صورت گیرد، اول اقدام حقوقی برای جلوگیری از دستبرد به اموال ایران و جبران خسارت های وارده به جمهوری اسلامی و دیگری مقابله به مثل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: باید محاسبه ای از میزان اموال و دارایی ها که کانادا در ایران دارد انجام شود، اما متاسفانه از آنجایی که در گذشته برخی از دیپلمات های ما هزینه های کذافی در کانادا صورت داده اند ایران دست برتر نسبت به کانادا از لحاظ مقابله ندارد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: به هر حال اقدامی که کانادا صورت داده خلاف منشور ملل متحد است، فروش اموال مصادره شده ایران تحت فشار لابی هایی صورت می گیرد که به دنبال غارت منابع جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هستند بنابراین باید مقابله جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اقدام متقابل ایران نباید تنها در زمینه مصادره املاک کانادا در ایران انجام شود، پیشنهاد داد: این مقابله فقط در زمینه املاک نیست، معتقد هستم اگر سیاست مقابله ای ایران به تصمیم در کشور تبدیل شود، باید به محاکم حقوقی چنین امکانی داده شود تا مجاز به مصادره کشتی ها و کالاهایی که به مقصد کانادا از منطقه خارج می شوند، باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه کشورهای آمریکا و کانادا اموال ایران را مصادره می کنند تاکید کرد: باید از همه امکان ها استفاده کنیم به ویژه باید دستور مصادره شناورها و کالاهایی که  از منطقه هرمز به مقصد کانادا می روند، داده شود این اقدام باید در اسرع وقت انجام شود.

۲۱۷۲۱۵

کد خبر 1299656

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حشمت الله فلاحت پیشه علاءالدین بروجردی جان بولتون ایران و کانادا عربستان ایالات متحده آمریکا سینمای ایران برانکو ایوانکوویچ باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ باشگاه استقلال آرامکو رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بولتون: بازدارندگی اسرائیل و آمریکا شکست سنگینی خورد

به گزارش خبرآنلاین بولتون ساعتی پیش در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان، در مورد جلسه امروز شورای امنیت که به درخواست رژیم صهیونیستی و برای بررسی حمله تلافی جویانه ایران به این رژیم برگزار خواهد شد، گفت که مطمئناً در شورای امنیت اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی افزود: آنچه که امشب رخ داد، شکست سنگین بازدارندگی آمریکا و اسرائیل در ابعاد ۲۰۰ فروند موشک بالستیک، کروز و پهپاد بود.

بولتون برقراری دوباره بازدارندگی از سوی واشنگتن و تل آویو را لازم دانست و گفت: واکنش اسرائیل نباید همتراز (حمله ایران) بلکه به مراتب شدیدتر از آن باشد. چرا که زمانی که بازدارندگی از بین می رود، برای برقراری دوباره آن باید برای طرف متخاصم روشن ساخت که هر دستاوردی که امیدوارند در حملات آتی کسب کنند به مراتب کمتر از خساراتی است که متحمل خواهند شد.

به نقل از ایرنا مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ با بیان اینکه مهمترین رخداد، اقدام امشب ایران و پرتاب موشک های کروز و بالستیک از قلمرو خود به اسرائیل بود، ادعا کرد: گرچه موشک هایی که امشب پرتاب شدند دارای کلاهک هسته ای نبودند، ولی معلوم نیست که چه زمانی این موشک ها دارای کلاهک هسته ای باشند، بنابراین اکنون فرصتی برای نابودی برنامه هسته ای ایران است و امیدوارم که رئیس جمهوری آمریکا، بنیامین نتانیاهو را از این اقدام منصرف نکند.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی نیوزمکس نیز مدعی شده بود: دولت آمریکا از همان ابتدا با حمله حماس با قاطعیت برخورد و فکر نکرد که این حمله بخشی از عملیات بزرگتر به نام حلقه آتش اطراف اسرائیل خواهد بود.

بولتون در این مصاحبه ادعا کرد که اعتقاد دارد حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی نیروهای آمریکایی را وارد عمل کند و حتی تا خاک ایران پیش ببرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894986

دیگر خبرها

  • فلاحت پیشه: احتمالا تنش ایران و اسرائیل پایان یافته
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • پیام مهم واکنش آمریکا و متحدان اسرائیل به حمله سپاه از نگاه فلاحت‌پیشه
  • پیام مهم واکنش آمریکا و متحدان اسرائیل به حمله سپاه از نگاه فلاحت‌پیشه /اقدام نظامی ایران، دقیق برنامه ریزی شده بود
  • پیام مهم واکنش آمریکا و متحدان اسرائیل به حمله سپاه از نگاه فلاحت پیشه /اقدام نظامی ایران، دقیق برنامه ریزی شده بود
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان
  • نخستین واکنش اتحادیه اروپا به حمله ایران به اسرائیل
  • بولتون: بازدارندگی اسرائیل و آمریکا شکست سنگینی خورد
  • بولتون: حمله ایران شکست بزرگ سیاست بازدارندگی اسرائیل و آمریکاست
  • واکنش فرانسه، انگلیس و روسیه به حمله ایران به اسرائیل