Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با حضور در مناطق ۴، ۵، ۶ و ۸ مشهد، نقشه استراتژیک نظام ارزیابی عملکرد سازمانی را به مدیران و کارشناسان این مناطق ابلاغ کرد و به طرح مباحث پیرامون این نقشه پرداخت و مسائل حوزه‌های مختلف این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در این جلسات با اشاره به اینکه تحویل گیری طرح‌های تفصیلی و کار مشاوران باید بین شهرداری، شورای شهر و سازمان مسکن و شهرسازی به صورت مشترک انجام شود، گفت: اما ظاهرا مشاوران، بسیاری از خواسته‌ها مانند تراز اقتصادی طرح‌ها را تدوین نکرده اند و شهرداری برای تصویب طرح‌ها تحت فشار است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد با اشاره به ابلاغ طرح جامع در سال‌های گذشته و انتقاد از بلاتکلیفی طرح‌های تفصیلی، افزود: قرار بود ضابطه بلندمرتبه سازی و پهنه بندی حریم ظرف مدت زمان یک ماه از سوی سازمان مسکن و شهرسازی به شهرداری ابلاغ شود، اما هنوز این ضوابط ابلاغ نشده و طرح‌ها مدام به مرحله بعد می‌رود و تفسیر آن کامل می‌شود.
او با تاکید بر اینکه این طرح‌ها باید بعد از ۱۰ سال به جمع بندی برسد، افزود: متاسفانه هنوز این مهم انجام نشده و این پروسه در بخش‌های عمومی و بسیار موثر بی پاسخ مانده است و بر این اساس تصمیم گیری دقیقی نمی‌توان اتخاذ کرد.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در ادامه بیان کرد: به دلیل عدم وجود طرح، پیشنهادات متعددی ارائه می‌شود که به تصمیم گیری موقت بیانجامد. تصمیم گیری‌هایی که در قالب طرح‌های شهری، کمیسیون ماده ۵ و کمیته حریم و ... مطرح می‌شود و موردی و مقطعی است.
آل شیخ با اشاره به نداشتن دید کلان در مباحث عمده، بیان کرد: ساخت و ساز‌هایی در بافت‌های مختلف شهری در دست انجام است و برج‌هایی در سطوح مختلف در حال ساخت است، بدون اینکه پشتوانه‌های مطالعاتی مشخصی برای آن‌ها وجود داشته باشد.
او عنوان کرد: هیچ پهنه‌ای را برای هیچ کاری تعریف نکردیم و همه تصمیم گیری‌ها به صورت موردی در قالب کمیسیون‌هایی از این دست اتخاذ می‌شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در ادامه با انتقاد از عملکرد مشاوران طرح تفصیلی، بیان کرد: خدمات در بسیاری از بخش‌ها تعریف نشده و بسیاری از پرسش‌ها بی پاسخ مانده و موارد شناوری در طرح وجود دارد که پاسخگویی نشده است.
 نقشه استراتژیک نظام ارزیابی عملکرد سازمانی شهرداری مشهد دارای شاخص هایی، چون شهری با حمل و نقل عمومی، در دسترس و متصل، شهر پاک و حافظ منابع زیست محیطی، شهر امید با قابلیت زندگی مطلوب، شهر هوشمند و شهروند محور و شهری متعادل و ایمن و شهری رقابت پذیر با درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری است. بر این اساس ۴ هدف عمده رضایت مندی ذینفعان و تکریم آنان، سازمان شفاف و پاسخگو، خودکفایی در تامین مالی و درآمد‌های پایدار، ارتقای بهره وری و کارآیی سرمایه‌های انسانی و تعالی فرهنگ سازمانی نیز برای این منظور تعریف شده است.

انتهای پیام//ف.ح     ابلاغ طرح جامع در سال‌های گذشته و انتقاد از بلاتکلیفی طرح‌های تفصیلی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست مرکز جامع سلامت رضویه گفت: همزمان با روز زمین پاک  مرکز بهداشت شماره ۲ مشهد و مرکز جامع سلامت رضویه با همکاری و مشارکت سازمان پسماند شهرداری مشهد و شهرداری رضویه اقدام به پاکسازی  حاشیه محور میامی از انواع زباله‌ها کرد.

محمدرضا گنابادی افزود: در این طرح  بیش از ۴۰ پاکبان محور میامی را از انواع زباله‌های خشک به طول ۱۰ کیلومتر پاکسازی کردند.

وی گفت: تردد روزانه انواع تریلی‌های حمل زباله و بعضاً عدم محافظ توری بر روی باکس‌های انتقال زباله به سمت کارخانه بازیافت زباله‌ها به اطراف پرتاب و دچار آلودگی منطقه می شود..

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه