Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@16:34:45 GMT

کاهش سرعت مجاز در مهمترین زیستگاه یوزپلنگ جهان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۱۸۴۹۹

کاهش سرعت مجاز در مهمترین زیستگاه یوزپلنگ جهان

استاندار سمنان با اشاره به یک‌نواختی و کویری بودن محورهای این استان و نظر کارشناسان در خصوص ارتباط این یکنواختی با حجم تصادفات جاده‌ای و واژگونی‌ها گفت: بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر جاده‌ای استان، نیازمند ایجاد جلوه‌های بصری با هدف کاستن از یکنواختی این جاده‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا آشناگر در نشست راهبردی شورای تصادفات استان سمنان که با حضور سردار حسینی، فرمانده پلیس راه کشور برگزار شد اظهار کرد: استان سمنان، استان پهناوری است و از آنجا که حضور ۱۰۰ درصدی پلیس راه در همه این مسیرها امکان‌پذیر نیست هماهنگی و هم‌افزایی بین‌دستگاهی می‌تواند به فرآیند کاهش تصادفات در استان کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اذعان به اینکه اقلیم استان، به‌دلیل مسطح بودن و کویری بودن مسیر، شرایط خاصی را برای رانندگان ایجاد می‌کند خاطرنشان کرد: این روند در صورت عدم ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در این خصوص‌، مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می‌کند.

وی فعالیت پلیس راه را از کارهای سخت و پر مرارت برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور پلیس در سطح جاده‌ها، موجب ایجاد امنیت و باعث آرامش خاطر مسافران می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان، استان پر ترددی است افزود: به‌طور متوسط سالانه ۲۵ میلیون زائر از مسیرهای مواصلاتی استان سمنان گذر می‌کنند  و همین می‌طلبد که نگاه ویژه‌تری به محورهای این استان شود.

آشناگر با بیان اینکه جاده‌های استان سمنان هنوز به استانداردهای لازم نرسیدند گفت: جاده‌های این استان تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی دارند .‌

وی از تقویت حضور پلیس راه در سطح استان به عنوان یکی از راهکارهای شناخته شده کاهش تصادفات در استان نام برد و گفت: استان سمنان به‌عنوان یک کریدور اصلی حمل و نقل در سطح کشور مطرح است و همین موقعیت سوق‌الجیشی می‌طلبد به راه‌های استان نیز نگرش ویژه‌ای داشته باشیم.

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی عمومی در خصوص رانندگی تصریح کرد: ارائه آموزش به شهروندان و مخاطبان، تاثیر گسترده و قابل توجهی در افزایش فرهنگ رانندگی و عبور و مرور و در نتیجه کاهش تصادفات خواهد داشت.

آشناگر با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در راستای کاهش تلفات جاده‌ای خاطرنشان کرد: تولید ابزار جدید و اپلیکیشن‌های موبابلی ، افزایش دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان و همچنین در داخل شهرها، نقش موثری در کاهش تصادفات خواهد داشت.‌

وی با اشاره به شناسایی نقاط‌حادثه‌خیز در طول محورهای این استان افزود: باتوجه به اهمیت موضوع، باید پیگیری اصلاح این ۱۹ نقطه حادثه خیز استان از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استان پیگیری و گزارش آن به دفتر استاندار ارائه شود.

استاندار با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر جاده‌ای استان،  نیازمند ایجاد جلوه‌های بصری و جذابیت توقف برای رانندگان است از مسئولان ذی‌ربط خواست در ارائه مجوزهای ایجاد مجتمع‌های رفاهی، خدماتی سخت‌گیری بی‌مورد نداشته باشند.

وی بر لزوم استفاده بهینه از فرصت‌های ایجاد شده از طریق محورهای پرتردد استان در راستای بهبود اقتصاد خانوارهای حاشیه این مسیرها تاکید و تصریح کرد: محورهای مواصلاتی استان و بویژه مسیر دامغان - شاهرود ، قابلیت برگزاری ایجاد نمایشگاه‌های فروش شهری و روستایی فراوانی دارد .

ایجاد سرعت‌گیر،  پاک کردن صورت مسئله است

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان در همین ارتباط از میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های مسوول خواست تلاش کنند تا زمینه ایجاد این مراکز را برای افراد علاقمند فراهم کنند. ضمن اینکه در همین راستا علاوه بر همراهی و مساعدت با مردم و سرمایه‌گذاران از سخت‌گیری‌های بی‌مورد اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه در همین ارتباط برای جاده نظامی، مجوزی اخذ و اقداماتی در حال انجام است اظهار  امیدواری کرد: با تکمیل این فرآیند شاهد کاهش زمان ترددها و متعاقب آن کاهش تصادفات در این محور باشیم .‌

آشناگر ایجاد سرعت‌گیر در مسیرهای جاده‌ای و داخل شهرها و روستاها، را نوعی" پاک کردن صورت مسئله ارزیابی و خاطرنشان کرد: ایجاد سرعت‌گیر در جاده‌ها و در محدوده محورهای شهری هیچ منطق جدی به‌ دنبال ندارد و بعضا موجب ایجاد مشکلات فراوان برای مردم نیز می‌شود ، لذا از مسئولان مرتبط می خواهم که اجازه ایجاد چنین موانعی را تا حد امکان صادر نکنند .‌

وی ادامه داد: چنانچه با نظر کارشناسان این حوزه نیز قرار است که بر حسب ضرورت ، سرعت‌گیری ایجاد شود لازم است تا یک طرح یکپارچه و استاندارد کشوری ارائه شود.

تقدیر استاندار از کاهش سرعت در مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی

وی با اشاره بسامد بالای تصادفات در محور عباس‌آباد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در محور عباس‌آباد میامی، اقدامات اصلاحی خوبی انجام شده که لازم است دیگر تمهیدات اندیشیده شده نیز در اسرع وقت عملیاتی شود تا شاهد کاهش میزان تصادفات در این بخش باشیم .

آشناگر با تقدیر از موافقت پلیس راه کشور با کاهش سرعت در محور میان‌دشت به عباس آباد میامی، ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از گونه باارزش یوزپلنگ آسیایی اظهار امیدواری کرد: این کاهش سرعت در کنار دیگر اقدامات استان منجر به حفظ بیش از پیش و افزایش نسل یوزپلنگ در استان سمنان شود.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به حجم بالای تصادفات در محور پرتردد سمنان-شهمیرزاد گفت: برای تکمیل و اصلاحات پیچ دربند در محور مهدیشهر به شهمیرزاد، اعتباری را تخصیص خواهیم داد تا مشکلات این محور هر چه سریع‌تر مرتع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سمنان یوزپلنگ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل

آیدین هاشمی افزود: شناسایی نقاط حادثه خیز در راه‌های ارتباطی طبق دستورالعمل اعلامی براساس آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی، هر چند سال یک بار به روز رسانی می‌شود.

او اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل آمار تصادفات در راه‌ها به صورت متمرکز جمع بندی و شاخص‌های آن استخراج می‌شود و اگر این شاخص از عدد مشخصی بالاتر باشد آن نقطه به عنوان نقطه حادثه‌خیز معرفی و برای رفع و اصلاح آن برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سامانه‌ای طراحی کرده است که در این سامانه آمار تصادفات به صورت روزانه ثبت می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های گذشته ۲۵ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل شناسایی شده بود که از این تعداد ۲۳ نقطه حادثه خیز به طور کامل حذف و اصلاح شد و اصلاح ۲ نقطه دیگر نیز در حال اجرا است.

هاشمی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار استخراج شده ۱۴ نقطه حادثه خیز در راه‌های ارتباطی این استان شناسایی شده که از این تعداد سه نقطه حادثه خیز به طور کامل ایمن سازی شده و تلاش می‌شود تا پایان شهریور ماه حداقل هفت نقطه و تا پایان سال جاری نیز تمامی نقاط حادثه خیز شناسایی شده اصلاح و حذف شود.

او با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در راه‌های ارتباطی استان اردبیل، ادامه داد: با تلاش پلیس راه و همکاری اداره کل راه و شهرسازی تلاش می‌شود با ایمن سازی جاده‌ها وقوع تصادف در محور‌های مواصلاتی استان کاهش یابد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات در استان اردبیل دو طرفه بودن جاده‌ها است، گفت: امیدواریم با تبدیل راه‌های دوطرفه به بزرگراه شاهد کاهش تصادفات به ویژه تصادفات رخ به رخ در استان باشیم.

هاشمی با اشاره به هزینه بالای حفاظت و نگهداری راه‌ها، افزود: حفاظت، نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها از اولویت‌های راهداری استان است و امیدواریم اعتبارات لازم برای نگهداری از راه‌های استان افزایش یابد.

او با بیان اینکه سه عامل انسانی، جاده‌ای و خودرویی در بروز تصادفات موثر هستند، اظهار کرد: برای جلوگیری از وقوع تصادفات باید علاوه بر ارتقای ایمنی راه ها، فرهنگ رانندگی هم ارتقا یابد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • تخریب آغل گوسفندان در زیستگاه یوزپلنگ ایرانی
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد