Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ملی برق افغانستان (شرکت برشنا) اعلام کرد که به دلیل درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت بغلان، برق وارداتی به کابل و یازده ولایت دیگر قطع شده است.

در اطلاعیه شرکت ملی برق افغانستان که امروز یکشنبه (24 سنبله/ شهریور) به نشر رسیده آمده است: «با تاسف فراوان که برق وارداتی تاجکستان نیز امروز حوالی ساعت 10:52 دقیقه قبل از ظهر در ساحه عسقلان قطع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این اطلاعیه افزوده است: «بر اساس گزارش همکاران ما از محل، لین برق وارداتی در فاصله 68 و 75 کیلومتری از عسقلان به طرف پلخمری در دو نقطه قطع شده است. قابل ذکر است که بعد از ظهر دیروز نیز بخشی برق وارداتی در منطقه دندشهاب الدین، در نتیجه ادامه جنگ قطع شده بود.»

شرکت ملی برق افغانستان تایید کرده است که هم اکنون به شمول کابل، برق وارداتی به یازده ولایت قطع می‌باشد.

شرکت ملی برق افغانستان اعلام کرده است که تیم‌های فنی این شرکت آماده‌اند که پس از مساعد شدن زمینه، لین‌های قطع شده را دوباره وصل کند.

این در حالی است که جنگ میان نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان از یک هفته پیش در ولایت بغلان به شدت جریان دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت برشنا ولایت بغلان برق افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۱۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!

محمدجعفر یاسینی، فعال حوزه  اقتصادی که سال‌ها در افغانستان مشغول فعالیت است از تجربه سفر امروز خود به افغانستان می‌گوید که روایتی خواندنی‌ست.

سال‌هاست بنا به فعالیتی که دارم سفرهای متعددی به افغانستان داشته‌ام و‌ به تبع دوستان و همراهان زیادی در این خاک گرم و مهمان‌نواز پیدا کرده‌ام.

دوستی، مهر و محبت افغانستانی‌ها و مهمان‌نوازی‌شان برایم دیگر تبدیل به یک عادت شده است و با آن خو گرفته‌ام، اما سفر امروز رنگ و بوی دیگری داشت.

پرواز در فرودگاه کابل به زمین نشست و پس از پیاده شدن چندین مسافر افغانستانی نوبت به من رسید که پای از پرواز بیرون بگذارم؛ انگار قهرمانی وارد کشورشان شده.

همه افراد حاضر در فرودگاه کابل به محض مواجهه با من و دوستان همراهم محکم ما را در آغوش می‌گرفتند و می‌بوسیدند و بابت سیلی ایران به رژیم صهیونیستی با شعفی وصف‌ناپذیر تبریک می‌گفتند.

وارد سالن کنترل پاسپورت شدم و مأمور امارتی به محض دریافت پاسپورت و آگاهی از اینکه ایرانی هستم از جایش بلند شد و با صدای بلند گفت: «خوش‌آمدی ایرانی قهرمان»!

و این موضوع در صف تاکسی‌ها و کوچه و بازار هم ادامه داشت.

وصف این اوضاع در این کلمات نمی‌گنجد اما برای من که سال‌هاست به افغانستان می‌آیم حال و هوایی جدید است و حس غرورش وصف‌ناکردنی...

منبع: کانال هیواد تایمز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • توزیع بیش از ۶۸ هزار تذکره در کنر
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • وقوع حادثه ترافیکی در قندوز
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد